اخبار داغ

مدیر اجرایی یک کارخانه پتو:

سال "اقتصاد مقاومتی" تمام شد و وعده‌های اقتصادی مسئولان عملی نشد

سال "اقتصاد مقاومتی" تمام شد و وعده‌های اقتصادی مسئولان عملی نشد
یک تولید کننده پتو گفت: واردات پتوهای چینی به کشور و عدم اقدام مسئولین برای جلوگیری از واردات این کالا باعث شده است در چند سال اخیر بسیاری از تولید کنندگان پتو به قهقرا بروند و کارخانه هایشان را یا تعطیل کنند و یا با ظرفیت بسیار پایین فعالیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش کار ایرانی، سعید محبی مدیر اجرایی یک کارخانه تولید پتو اظهار کرد: اگر از همان ابتدای سال که مقام معظم رهبری رهنمودها اقتصاد مقاومتی را با مسئولان مطرح کردند، مسئولان انقدر بی تعهدی و بی مسئولیتی نمی کردند اکنو وضعیت اقتصاد کشور به این صورت نبود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,

 

,

محبی اذعان کرد: تعطیلی کارخانه های تولید پتو یکی پس از دیگر بیشتر از اینکه به مشکل مواد اولیه مربوط باشد به مشکل واردات از حد گذشته و قاچاق پتو از چین به ایران است که به دلیل قیمت پایین آن، مردم ترجیح می دهند جنس قاچاق بخرند و از تولید کننده ایرانی حمایت نکنند که به نظر من همه این مشکلات از مسئولان نشئت می گیرد.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر آمار تعطیلی کارخانه های پتو را در چند سال اخیر از وزارت صنعت، معدن و تجارت بگیریم خواهیم دید که چند درصد از واحدهای تولید پتو به دلیل همین مسئله قاچاق و واردات از پا افتاده اند و چه تعداد کارگرانی که در این سال ها از کار بیکار شدند و خانواده هایشان دچار مشکل شدند.

,

 

,

این مدیر اجرایی مطرح کرد: عدم حمایت مسئولان از اقتصاد به نهادهای مختلفی مربوط می شود به طور مثال در همین معضل کارخانه های پتو اگر سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیمه، بانک، تامین اجتماعی، شرکت برق، گاز، سازمان آب و... با تولید کننده اینگونه خصمانه رفتار نمی کردند اکنون وضعیت معیشت و اقتصاد مردم ایران به این شکل نبود.

,

 

,

وی ابراز کرد: پتوهای تولید داخل بسیار با کیفیت تر از پتوهای چینی هستند و مواد استفاده شده در آنها بسیار مرغوب هستند در صورتی که چین صرفا برای در دست گرفتن بازار ایران اجناس نامرغوب ولی ارزان وارد کشور می کند و مردم هم فریب آن را می خورند و تعدادی هم به خاطر مشکلات اقتصادی که دارند مجبور می شوند جنس بنجل چینی بخرند.

,

 

,

محبی اضافه کرد: اکنون کارخانه ما هم مانند دیگر تولیدکنندگان پتو، تولید خود را کاهش داده و روی به سوی تولید کالای خواب و مواد الیافی و نمدی و... غیره آورده است تا در کنار تولید پتو، حداقل بتواند از این راه مخارج خود را تامین کند و به سمت ورشکستگی و نابودی نرود.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه