اخبار داغ

کواکبیان:

هاشمی رفسنجانی"حزبی ترین" شخصیت نظام بود

هاشمی رفسنجانی"حزبی ترین" شخصیت نظام بود
دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: هاشمی رفسنجانی حزبی ترین و سیاستمدارترین شخصیت نظام بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی  در آیین چهلمین روز از رحلت آیت الله رفسنجانی که در سالن هلال احمر سمنان برگزار شد با اشاره به اینکه رفسنجانی سیاستمدار برجسته و شخصیت بی بدیل در نظام بود، گفت:  هاشمی برای اسلام تلاش می کرد و خود را فدای اسلام می کرد نه اسلام را فذای خود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه خطبه های بسیارهاشمی رفسنجانی افزود: علی رغم اینکه ده ها نفر آمده اند نسبت به هاشمی خطبه نخوانده اند و وی یک تنه به اندازه همه آنها در آن زمان ها خطبه خوانده است.

,

وی با اشاره به اینکه هاشمی برداشت امروزی از اسلام داشته است، اظهار کرد: خیلی ها ممکن است در الفاظ قدیمی خود علی رغم باورهایشان مانده باشند اما هاشمی اسلام را روزآمد می خواست و به شکلی که برای مردم حلال مشکلات باشد.

,

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین تصریح کرد: هاشمی همواره برای پیشرفت و سازندگی ایران تلاش می کرد و می خواست نام کشوررمان در سراسر جهان درخشش داشته باشد.

,

کواکبیان با بیان اینکه رفسنجانی ایران را خوب می شناخت و به همین دلیل سرگذشت امیر کبیر را نوشت ، افزود: علما کتب بسیاری در زمینه های علوم قرآنی، مباحث کلامی و... می نویسند اما درباره امیر کبیر ننوشته اند که این عمق شناخت وسیع هاشمی از ایران و ایرانی ها را نشان می داد.

,

دبیرکل حزب مردم سالاری، هاشمی را یکی از تاثیرگذارترین انقلابیون برای پیشبرد انقلاب برشمرد و گفت: درست است که رهبری جانشین شایسته امام بود اما قطعا هاشمی رفسنجانی یکی از بازوان پرتوان امام راحل در به ثمر رساندن انقلاب بوده است.

,

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که امام راحل از دنیا رفتند با آنکه ایشان اصل زمینه رهبری آیت الله خامنه ای را برای رهبرشدن فراهم کرده بود بیشترین نقش را برای رهبر شدن رهبری در مجلس خبرگان را رفسنجانی داشت.

,

کواکبیان با اشاره به بیانات رهبری درخصوص اینکه هاشمی از سرمایه های اصلی خود برای انقلاب مایه می گذاشت، بیان کرد: یکی از ایرادهایی که به هاشمی می گرفتند می گفتند که وی در آن زمان در زندان به مجاهدین خلق کمک مالی می کرده است واقعیت بحث مجاهدین خلق نبود و تمامی کسانی که با رژیم شاهنشاهی مبارزه کنند پناهگاهشان هاشمی رفسنجانی بود و واقعا کمک می کرد.

,

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در پیام رهبری دیدید که در 59 سال رفاقت شاید اختلافاتی بود هیچ وقت این رشته از هم گسته نشد، گفت: در روز تشییع هاشمی وقتی به جماران رفتم گفت آنهایی که ابراز ولایت می کنند از رهبر ولایت یادبگیرند.

,

وی با بیان اینکه هاشمی همیشه تاکید داشت که به مردم رسیدگی کنید، افود: وقتی از دولت فعلی تورم و رکود به وی می گفتم رفسنجانی پاسخ می داد می دانم مردم مشکل دارند اما اگر مردم این دولت را از دست دهند همه چیز را از دست داده اند

,

دبیرکل حزب مردم سالاری همچنین خاطرنشان کرد: هاشمی با تمام وجود درد مردم را می فهمید و به دلتمردان می گفت که برای مردم کار و مشکلات آنها را برطرف کنید.

,

دبیر حزب اراده ملت استان سمنان از حضار خواست برای او یک دقیقه سکوت کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه