اخبار داغ

سردرگمی سکه در معاملات آتی

سردرگمی سکه در معاملات آتی
اونس طلا روز دوشنبه با ۸ دلار افت به بهای ۱۲۲۵ دلار رسید، این در شرایطی است که دلار روند مثبتی را تجربه کرد و از آنجایی که بازار طلای جهانی براساس پیش بینی‌ها مستعد رشد بود، بازار سکه بر سر دوراهی اونس و دلار، سردرگم شد و روند قیمتی متفاوتی را تجربه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابناک، روز گذشته از ۵ سررسید بازار سکه دو سررسید اسفندماه ۹۵ و اردیبهشت ۹۶ با روند صعودی و سه سررسید دیگر با افت قیمت مواجه شدند؛ به طوری‌که سکه تحویل اسفند امسال با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۰۷ هزار تومان، افزایش 0.19 درصدی را تجربه کرد. ازسویی قرارداد تحویل اردیبهشت ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رشد 0.03 درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و ۲۹۴ هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.06 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریورماه سال آینده با نرخ یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان معامله و افت 0.41 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان ۹۶ با قیمت یک میلیون و ۳۸۵ هزار تومان معامله شد و کاهش 0.39 درصدی را به ثبت رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نگاهی به بازار نقدی
,
 
,
همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز به کاهش قیمت ادامه داد و با پایین رفتن از کانال یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان به کانال یک میلیون و ۱۸۰ هزار تومان وارد شد. روز سه‌شنبه، سکه تمام بهار آزادی ۲ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک‌میلیون و ۱۸۹ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، نوسانات محدود اونس در کنار افت قیمت دلار دو عاملی بودند که در افت فلز گرانبهای داخلی اثرگذار بودند.
,
 
,
عده‌ای از فعالان اعتقاد دارند، خریداران بازار سکه به دلیل روند آرام اونس در هفته جاری عقب نشینی کرده‌اند و همزمان حجم فیزیکی این فلز گرانبها در بازار بالا رفته است. در این میان، نیم سکه و ربع سکه تا حدی در برابر افت قیمت مقاومت کرده‌اند. به گفته فعالان، در روزهای منتهی به پایان سال تقاضا برای سکه‌های کوچک در بازار بالا می‌رود و موجب می‌شود قیمت‌های این دو دارایی در برابر روند اونس و دلار تا حدی کمتر واکنش نشان دهند. طی این روز ۳۳۱ قرارداد اختیار خرید و ۱۱۷ قرارداد اختیار فروش سکه در سررسید اسفند امسال در بورس کالا منعقد شد.
,
 
,
معاملات آپشن
,
 
,
براین اساس در قرارداد اختیار خرید سکه برای سررسید اسفندماه که در سه سررسید فعال بود در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۷۰ قرارداد، در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ۸۱ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان نیز ۱۸۰ قرارداد منعقد شد.
,
 
,
در قرارداد اختیار فروش سکه برای سررسید اسفند امسال نیز که در چهار نماد معاملاتی فعالیت داشت در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان ۱۰ قرارداد، قیمت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ۳۲ قرارداد و در قیمت اعمال یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ۷۰ قرارداد اختیار فروش و در پایان در قیمت اعمال یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ۵ قرارداد منعقد شد.
,
 
,
نگاهی به جدول معاملات نشان می‌دهد که با احتساب حجم معاملات ۴۴۸ قراردادی روز گذشته از ابتدای هفته تا پایان معاملات روز گذشته یک هزار و ۵۰۰ قرارداد آپشن سکه در بورس کالای ایران انعقاد شده است.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه