اخبار داغ

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

ایران در شاخص های بین المللی حوزه فناوری جایگاه مناسبی ندارد

ایران در شاخص های بین المللی حوزه فناوری جایگاه مناسبی ندارد
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در ارزیابی شاخص های حوزه فناوری رتبه 106 ایران در بین 147 کشور مختلف جهان در سال 2015 رتبه مناسبی نیست و باید این وضعیت بهبود یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار شاهرود کارگاه منطقه ای شکوفایی نوآورانه در علوم پزشکی با هدف "ایده های نوآورانه فناوری های نو در علوم زیستی و پزشکی و توسعه کسب و کار و کار آفرینی در حوزه سلامت" به مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود,

محمد حسن امامیان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اجرای اولین برنامه "استارت آپ" در حوزه سلامت منطقه گفت: اجرای این برنامه در راستای تحقق شعار سال و یکی از مهم ترین برنامه هایی است که ایده ها را شکوفا می کند.

,

وی وضعیت فناوری کشور را در زمینه تولید علم در طول سالهای گذشته مناسب ارزیابی و اظهار کرد: بر طبق سند چشم انداز 1404 باید رتبه اول بسیاری از بخش ها را در منطقه داشته باشیم که خوشبختانه در حوزه علم و تولیدات علمی به این مهم دست یافته ایم و دارای رتبه نخست علمی در منطقه هستیم.

,

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر افزایش و شتاب فعالیت های حوزه فناوری افزود: در حوزه فناوری وضعیت مناسبی نداریم و باید با افزایش و شتاب بخشیدن به فعالیت های این حوزه جایگاه خود را از نظر شاخص های فناوری نیز بهبود ببخشیم.

,

امامیان خلاقیت جهانی را یکی از شاخص های ارزیابی در حوزه فناوری عنوان و بیان کرد: در سایت شاخص های بین المللی حوزه فناوری در ارزیابی وضعیت فناوری کشورهای مختلف جهان در سال 2015 که بین 147 کشور مختلف انجام شده است ایران رتبه 106 را داراست که جایگاه مناسبی نیست و باید وضعیت بهتری را رقم زد.

,

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه فناوری یادآور شد: در گزارشی که اخیرا در ابتدای سال 2015 منتشر شد در ارزیابی همین شاخص های انجام شده رتبه ایران در بین 128 کشور جهان به 78 رسیده است که نسبتا ارتقای خوبی است و اگر همین روند ادامه یابد به طور قطع تا سال 1404 در حوزه فناوری نیز جایگاه واقعی خود را خواهیم داشت.

,

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود یکی دیگر از شاخص های ارزیابی حوزه فناوری را تعداد دانش آموختگان آن کشور در حوزه علوم فناوری برشمرد و عنوان کرد: در این شاخص نیز در ارزیابی انجام شده بین 128 کشور ایران رتبه دوم را از نظر تعداد دانش آموختگان حوزه فناوری دارد.

,

امامیان با بیان اینکه افزایش فارغ التحصیلان رشته های مختلف به ویژه مهندسی در جامعه نیز ملموس است تصریح کرد: تمامی این رشته می توانند در بخش سلامت که بخشی بسیار سودده و تجارتی ناب در همه کشورهاست نقش آفرینی داشته باشند.

,

وی با اشاره به نیاز بخش سلامت کشور به صنایع مختلف گفت: ساده ترین وسایل و بسیاری از تجهیزات پیشرفته بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور را می توانیم در داخل کشور تولید کنیم و با تشکیل گروه های کاری قطعا می توان تجهیزات با تکنولوژی بالاتر و پیچیده تر را نیز به دست متخصصان داخلی کشور تولید کرد.

,

کارگاه منطقه ای شکوفایی نوآورانه در علوم پزشکی با هدف "ایده های نوآورانه فناوری های نو در علوم زیستی و پزشکی و توسعه کسب و کار و کار آفرینی در حوزه سلامت" به مدت دو روز از 27 تا 29 بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حال برگزاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه