اخبار داغ

جزئیاتی از مصوبه بازنشستگی 20 ساله زنان

جزئیاتی از مصوبه  بازنشستگی 20 ساله زنان
اواخر دی ماه بود که قانون بازنشستگی زنان پس از 20 سال خدمت با کسب حداکثر آرا از سوی نمایندگان مجلس به تصویب رسید,این خبر بدون اعلام هیچ گونه جزئیاتی از این طرح از اخبار پخش شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخه طوبی، بسیاری از زنان این سرزمین خوش حال شدند که 10 سال از میزان خدمت آنها کاهش یافته و زودتر بازنشست می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

برخی از مسئولان نیز به شدت با این قانون مخالفت کردند ؛ از جمله مخالفان سر سخت این طرح حجت میرزایی معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی می باشد وی معتقد است که اجرای این قانون بار مالی بسیار سنگینی(چیزی نزدیک به 50هزار میلیارد تومان)بر دوش صندوق بازنشستگی قرار می دهد.

,

صندوقی که به گفته رییس انجمن محاسبات بیمه و مالی 85 درصد از کسری آن را تا به حال دولت پرداخت کرده است.

,

مخالفان این طرح معتقد اند این قانون در ابتدا اگرچه ممکن است رضایت مشمولان خود را به دنبال داشته باشد،اما در بلند مدت آمار بالای بیکاری زنان را به دنبال دارد زیرا مردان جای خالی آنان را پر خواهند کرد.

,

سیستم اجرایی کشور نیز از وجود زنان با تجربه خالی خواهد شد که این مشکل در قسمت هایی چون آموزش و پرورش بیش از هر جای دیگری خونمایی می کند.

,

به تازگی مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کرده، وآن را مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی دانسته.

,

موافقان این قانون هم آن را موجب تحکیم بنیان خانواده می دانند و از آن حمایت می کنند اما اولین چیزی که پس از آگاهی از جزئیات مصوبه مذکور در می یابیم این است که انگار هیچ یک از گروه موافقان و مخالفان از جزئیات طرح خبر نداشته و تنها تیتر بزرگ آن را خوانده بودند.

,

بسیاری از موافقان به امید بازنشستگی پیش از موعد خودشان خوش حال بودند و حسابی دل خود را صابون می زدند و مخالفان هم بی دلیل کوهی از بدهی های خیالی را بر دوش خود انداخته بودند و نداری شان را جار می زدند.

,

نمایندگان مجلس ادعا دارند این قانون هیچ بار مالی ای را به دولت وارد نمی کند زیرا فرد از بدو استخدام بیمه خود را پرداخت می کند.

,

فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس در این خصوص گفته است: آنچه که مجلس مصوب کرد بیانگر این است که زنان شاغل به هر اندازه که حق بیمه پرداخت کرده باشند، حقوق و مزایای آنها محاسبه و پرداخت می شود.

,

بر اساس این مصوبه بازنشستگی 20 ساله زنان کاملا اختیاری بوده و زنانی که شغل سختی دارند و یا از بیماری ایی رنج می برند و دیگر قادر به کار نیستند به کار فرما درخواست بازنشستگی می دهند و کارفرما باید با درخواست آنها موافقت بکند.

,

پس این مصوبه بدان معنی نیست که با اجرای آن 100هزار نفر ردخواست بازنشستگی بدهند؛چنین چیزی ممکن نیست.

,

این طرح تنها تسهیلاتی را برای زنانی که احساس می کنند توان ادامه کار ندارند فراهم می کند این زنان معمولا پس از بیست سال زحمت کارشان را رها می کنند و هیچ پشتوانه ای ندارند.

,

از آنجایی که بیشتر زنان کارگر،سرپرست خانواده و یا خود سر پرست هستند،شرایط سخت کار مشکلات آنان را دوچندان کرده است؛این زنان در کنار کار سختشان باید به وظایف و مسئولیت های خانواده هم رسیدگی بکنند.

,

تا به حال بی توجهی به این مسئله مشکلات جسمی و روحی فراوانی را برای این قشر از زنان کشورمان ایجاد کرده است و باعث شده تا حضور آنان در خانه کمرنگ شود؛قطعا این امر تهدیدی جدی برای سلامت اجتماعی جامعه به حساب می آید و در صورت بی توجهی به آن آثار اجتماعی بدی در پی خواهد داشت. با توجه به آن چه گفته شد این قانون تنها قشر خاصی از زنان شاغل را در بر می گیرد که به شدت به این قانون نیازمند اند و بی توجهی به این زنان ظلمی بزرگ به آنها و خانواده شان محسوب می شود.

,

این مصوبه که حاصل تلاش و همت فراکسیون زنان و زنان عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس شورای اسلامی بوده، درحال حاضر برای تایید در دست شورای نگهبان است.

,

جامعه زنان کارگر در حالی چشم امید به تایید شورای نگهبان دوخته اند که در صورت اجرایی شدن این مصوبه زمینه رونق بازار کار،جذب فارغ التحصیلان جویای کار و شادابی و نشاط جامعه و خانواده هارا فراهم خواهر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه