اخبار داغ

کارشناس مسائل کشاورزی:

تضمینی در مبحث قیمت فروش محصول کشاورزی وجود ندارد / معضل و مشکل جدی پیرامون بحث کشاورزی، عدم جذب سرمایه گذار است

تضمینی در مبحث قیمت فروش محصول کشاورزی وجود ندارد / معضل و مشکل جدی پیرامون بحث کشاورزی، عدم جذب سرمایه گذار است
کارشناس مسائل کشاورزی با بیان اینکه معضل و مشکل جدی پیرامون بحث کشاورزی، عدم جذب سرمایه گذار است اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما تضمینی در مبحث قیمت فروش محصول کشاورزی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مومن کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار قومس اظهار کرد: همانطور که شاهد هستیم، در کشورهای اروپایی، شرکت هایی در حوزه کشاورزی مشارکت دارند که به صورت کاملا تضمینی، محصول کشاورزان را با قیمتی مشخص خریداری می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار قومس,

وی با اشاره به اینکه  در این فرآیند،  ابتدا بهای تمام شده محصول توسط کارشناسان خبره بازار برآورد می شود عنوان کرد: در این روش هیچ کشاورزی در حین تولید محصول و بهره برداری از آن، نگران افت قیمت کالای خود نیست و با خاطری آساده به کار خود ادامه می دهد.

,

مومن با بیان اینکه این کشاورزان بعلت داشتن انگیزه کافی از سوی شرکت طرف معامله، محصولی با کیفیت و مطابق با درخواست شرکت تولید می کنند گفت: مثلا اگر محصول مورد معامله،  گندم و مشابه آن باشد، شرکت موظف است حتی بذر آن را نیز در اختیار کشاورز قرار داده و در مقابل از او محصولی مطابق با نیاز خود را دریافت کند.

,

کارشناس مسائل کشاورزی تاکید کرد: در اینگونه از معاملات که هر دو طرف معامله با آرامش به فعالیت خود می پردازند، کارشناسی دقیق و میلیمتری از نیاز بازار و وضعیت ثبات آن توسط شرکت، صورت می گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما چنین امری در حال حاضر انجام نمی شود عنوان کرد: در سال های گذشته، سازمان تعاون روستایی این فعالیت کاربردی و مثبت را در حوزه فعالیت خود انجام می داد اما متاسفانه هم اکنون به علل مختلف از جمله تغییر رسالت و ماهیت این دستگاه، این امر صورت نمی گیرد.

,

مومن به عملکرد بسیار مثبت و سازنده این فعالیت اشاره کرده و اذعان کرد: بدینوسیله از کشاورزان حمایت و پشتیبانی اصولی و جدی شده و او به حرفه  و شغل خود دلگرم می شود.

,

وی با اشاره به  زندگی معیشتی روستائیان خاطرنشان کرد: با کمال تاسف، در سال های اخیر با کاهش تعداد کشاورزان مواجه هستیم و این امر دلیلی جز ریسک بسیار بالا در بازار فروش محصول ندارد.

,

کارشناس مسائل کشاورزی اضافه کرد: در حال حاضر، اکثر کشاورزان دارای سنین بالا می باشند و شاهدیم جوانان نیز تمایلی به این حرفه نشان نمی دهند.

,

وی در پایان به مثالی در این زمینه اشاره کرده و گفت: در تمامی زمینه های تولید اعم از معدنی و صنعتی، قیمت تمام شده محصول به هزینه های آن همخوانی داشته و سود مکفی و رضایت بخشی برای واحد تولیدی در بردارد.

,

مومن ابراز کرد: به طور مثال: یک شرکت تولید کننده آب معدنی، کالای خود را به بهاء مشخصی به خط تولید می رساند و در ادامه با درنظر گرفتن سود خود همچنین هزینه های پخش و توزیع آن، عدد و واحد مشخصی را برای قیمت تمام شده کالای خود اعلام می کند.

,

وی تصریح کرد: این برآورد منطقی و صحیح، در مبحث کشاورزی به هیچ عنوان قابل محاسبه نمی باشد زیرا علاوه بر خسارات احتمالی نظیر آفت و ... ممکن است قیمت پیشنهادی از سوی  خریداران میدانی و واسطه گران بسیار پایین بوده و گاها کشاورز بیچاره ضرر هم بکند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه