اخبار داغ

فوتبال باشگاهی ایران در خطر کسر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا:

سقوط آزاد فوتبال ایران در رنکینگ AFC/ باشگاه‌ها کار تیم ملی را هم خراب کردند!

سقوط آزاد فوتبال ایران در رنکینگ AFC/ باشگاه‌ها کار تیم ملی را هم خراب کردند!
فوتبال ایران در تازه‌ترین رنکینگ AFC با ۴ رده سقوط مواجه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آخرین رنکینگ فنی فوتبال آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد که طی آن فوتبال کشورمان از رده 4 آسیا به رده هشتم سقوط کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این رنکینگ که مجموع عملکرد کشورها در رده باشگاهی (4 سال اخیر) و ملی محاسبه می شود، فوتبال ایران در رده ملی هر 10 امتیاز کامل را کسب کرده و از این لحاظ تیم اول آسیا محسوب می شود اما عملکرد ضعیف باشگاه‌های ایرانی طی 4 سال اخیر باعث شده است تا فوتبال ایران در آخرین رنکینگ AFC تا 4 رده سقوط کند.

,

گفتنی است عملکرد باشگاه‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بسیار اهمیت دارد و در صورتی که طبق روال سالهای اخیر روند ضعیف نمایندگان باشگاهی ایران در فصل 2017 لیگ قهرمانان آسیا نیز همچنان ادامه داشته باشد و فوتبال ایران با سقوط دوباره در رنکینگ مواجه شود، از تعداد سهمیه های کشورمان این بار کاسته خواهد شد. هرچند که در صورت باقی ماندن در رده هشتم نیز 2 سهمیه مستقیم و 2 سهمیه پلی آف (از دور اول این مرحله) نصیب باشگاه های ایرانی خواهد شد.

در این رده بندی امتیاز ایران از 78 به 59 کاهش پیدا کرده و جالب این که امارات با 96 امتیاز به جای کره جنوبی صدر جدول را از آن خود خواهد کرد.

,
,
,

البته پیش از این عملکرد ملی ۳۰ درصد و باشگاهی ۷۰ درصد در این رنکینگ تاثیرگذار بود که از سال ۲۰۱۷ و محاسبه ۱۰ درصد برای بخش ملی و ۹۰ درصد برای بخش باشگاهی موجب شده که فوتبال ایران با وجود کسب امتیاز کامل ملی با این سقوط آزاد در رنکینگ AFC  مواجه شود.

,

گفتنی است صدرنشینی ایران در رنکینگ فیفا در ۴ سال اخیر موجب شده تا در این بخش امتیاز کامل به فوتبال ایران تعلق بگیرد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه