اخبار داغ

پشت‌پرده ارائه طرح دوفوریتی از سوی اصلاح‌طلبان؛

حرف بزنید اما به سبک فراکسیون امید!

حرف بزنید اما به سبک فراکسیون امید!
در آستانه انتخابات اصلاح‌طلبان طرحی را آماده کرده‌اند تا به آسانی هرچه تمام‌تر مانع آزادی بیان شده و بر سرِ آن‌هایی که با مسئولی مخالفت می‌کنند، خراب شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، جریانات سیاسی برای کسب قدرت، قبل از انتخابات وعده‌‌های متنوعی از خود برجای می‌گذارند، وعده‌هایی که گاه پس از انتخاب با تغییر 180 درجه‌ای مواجه شده و به کلی تغییر می‌کنند. نظیر وعده‌هایی از این دست در چند سال اخیر بسیار است، تفاوت‌های بنیادین در حرف و عمل دولت یازدهم و جریان اصلاحات در برخورد با موضوعات هر روز در حال پررنگ‌تر شدن است. در یک نمونه، اخیرا طرح دو فوریتی فراکسیون امید نیز به وضوح تناقض میان حرف و عمل را به خوبی نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

جریان اصلاح‌طلبی که با شعار زنده باد مخالف من همواره در عرصه گفتمانی البته به صورت مصنوعی به عنوان تجلی آزادفکری و آزاد اندیشی شناخته می‌شود در اقدامی تامل برانگیز طرحی را برای تصویب در مجلس آماده کرده است که درآن افرادی که در سخنرانی‌ها حاشیه ایجاد و اذهان عمومی را تشویش می‌کنند به 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم می‌شوند.

,

اگرچه هنوز آینده طرح دوفوریتی اصلاح‌طلبان درخصوص مجازات به چالش کشندگان سخنرانی‌ها مشخص نیست اما به مرور زمان اهداف ارائه این طرح نمایان خواهد شد.

,

به گفته سخنگوی فراکسیون امید، مبنای تدوین و ارائه طرح فوق به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با منتخبین مجلس دهم باز می‌گردد که فرموده بودند:"هنگام سخنرانی نماینده‌ای در مجلس برخی با فریاد زدن برخی اعداد مانند دو دو، نظم مجلس را به هم می‌زنند و این در شان مجلس نیست." در حالی که اگر مبنای این طرح به سخنان رهبری بازگردد، مقصود ایشان اخلال در امور داخلی مجلس بوده است، نه سخنرانی‌های عمومی.

,

اما سوال اینجاست که چرا چنین طرحی توسط مدعیان اصلاحات آنهم به صورت دو فوریتی و چند ماه مانده به انتخابات، عنوان شده است؟ بی شک ناکامی‌های چهارساله دولت یازدهم در برآورد وعده‌ها و ناتوانی در پاسخگویی به مطالبات مردمی یکی از دلایل ارائه طرح مذکور است.

,

خصوصا در مدت 3 ماه باقیمانده به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تصویب این طرح بسیاری از مشکلات دولت در پاسخگویی به منتقدین را حل خواهد کرد. از طرفی دیگر عرصه برای حامیان تندروی روحانی در تبلیغ وی بازتر خواهد شد، طرح مذکور بدون هیچ تعارفی مغایر با اصل آزاد اندیشی و آزادی بیان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه