اخبار داغ

رفتار منفعلانه دولت کویت با ایران

رفتار منفعلانه دولت کویت با ایران
سفر رئیس جمهور کشورمان به کویت که در مسائل مهمی چون تروریست منطقه،اقدامات رژیم سعودی و ائتلاف عربی بر علیه مردم مظلوم یمن و همچنین اتفاقات بحرین مطرح شده را می توان دولتمردان کویتی را واداشت که عقلانیت بیشتری از خودشان به نمایش بگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛ سفر رئیس جمهور کشورمان به کویت که در مسائل مهمی چون تروریست منطقه،اقدامات رژیم سعودی و ائتلاف عربی بر علیه مردم مظلوم یمن و همچنین اتفاقات بحرین مطرح شده را می توان دولتمردان کویتی را واداشت که در سیاست گذاری ها و رویکردشان نسبت به اتفاقاتی که در این چندسال اخیر به وقوع پیوسته، عقلانیت بیشتری از خودشان به نمایش بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در مورد دولت کویت متاسفانه باید بگوییم که مواضع پرفراز و نشیبی که دولت کویت داشته و در سالهای دفاع مقدس همسو با سیاست های رژیم آل سعود و همینطور در کنار رژیم بعثی عراق قرار گرفت و اول کار خود دولت کویت از سیاستهای جنگ افروزی رژیم عراق، آسیب های جدی متحمل شد و همچنین در سال های اخیر متاسفانه به تبعیت از دولت عربستان سعودی، در جنگ نرم و کاهش قیمت نفت نقش موثری در آسیب رساندن به ملتهای مسلمان و به خصوص به خود ملت کویت وارد کرده و باید حساب کشور عمان با کویت را در روابط با ایران جدا کرد.

,

کویت باید در سیاستهای خودش عقلانیت بیشتری به خرج بدهد و اتخاذ سیاست های اثرپذیر و القایی از ناحیه رژیم سعودی در این دو سه دهه اخیر، آسیب های جدی به منافع ملت کویت وارد کرده و همینطور انتظار می رود دولتمردان کویتی عقلانیت بیشتری در برخورد با دولت و ملت بزرگ جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

,

دولت کویت باید روابط و تعاملی که احتمالا در آینده بین شهروندان و تجار دو کشور صورت می گیرد ملاحظات خاصی را لحاظ بدارد و انتظار می رود دولت کویت دوباره در مسیری قرار نگیرد که در گذشته شاهد اتفاقاتی بودیم که نتیجه آن دودش به چشم خود ملت کویت می رود.

,

اما دولت عمان با کویت متفاوت است و همواره سعی کرده در سال های اخیر یک حالت متوازن بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس را برقرار کند و سعی کرده به جریانات تندی که متاسفانه متاثر از بعضی از سیاست های به خصوص دولت عربستان سعودی که نقش پدرخوانده را در شورای همکاری خلیج فارس بازی و ایفای نقش عمده در اتحادیه عرب داشته است ورود پیدا کند.

,

متاسفانه اخیرا یک کمیته ضدایرانی در اتحادیه عرب تشکیل شد و دولت عمان سعی کرد از این حواشی و موضوعات، خودش را دور نگه بدارد و همین مسئله نشان می دهد که عمان یک رویکرد مستقل و متعادلی را در منطقه حفظ کرده، و می تواند در جهت منافع منطقه ای یک حالت بسیار متوازن کننده و منطقی را در پیش داشته باشد.

,

امنیت و ثبات در منطقه مرهوم تعامل سازنده و مثبت بین کشورهای حاضر حوزه خلیج فارس است و هر گونه تاثیرپذیری برخی کشورهای عرب از سیاستهای مداخله جویانه دولت آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه می تواند به ثبات و امنیت منطقه آسیب برساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه