اخبار داغ

نقش زنان در عصر انتظار/مروری بر وظایف زنان در عصر غیبت امام عصر(ع)

نقش زنان در عصر انتظار/مروری بر وظایف زنان در عصر غیبت امام عصر(ع)
همه انسان ها در برابر امام عصرِ خود وظایفی بر عهده دارند اما زنان در این امر نقش ویژه ای دارند، آنان علاوه بر نقش عمومی که همه انسان ها عهده دار هستند، می توانند در مواردی به طور خاص ایفای نقش نموده و زمینه های ظهور را فراهم نمایند و این مسئله، اهمیت نقش زنان را در زمینه سازی ظهور روشن می نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخه طوبی:مسئولیت منتظران در عصر غیبت در دو جنبه خلاصه می شود، جنبه فردی و جنبه اجتماعی جنبه فردی که شامل خودشناسی و خود سازی می شود به مراتب مهم تر از جنبه اجتماعی و به نوعی زمینه ساز آن است اگر انسان خود را شناخت، به معرفت پروردگار نائل خواهد آمد و از جمله ویژگی های زمینه سازان ظهور، شناخت حقیقی خداوند متعال است که موفقیت زنان در این زمینه از طریق عاطفه و احساسات هموارتر است. در این مرحله فرد با شکوفایی ویژگی های نیکو در درونش، خود را در زمره یاران واقعی حضرت قرار می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

حال چنین فردی آنچه بدست آورده را در اختیار دیگران قرار داده و مسئولیت اجتماعی او نیز آغاز می شود،مهم ترین وظیفة زنان در این زمینه، رعایت تقوا و گسترش عفاف در جامعه است؛ چرا که حضور زن در اجتماع با عرضة اندام جنسیتی موجب فساد می گردد و امنیت روانی را از بین می برد.

,

منتظِر واقعی با تبلیغ و اشاعه فرهنگ ناب مهدوی در میان منتظران، عشق و علاقه آنان را نسبت به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و ظهور او بر می انگیزاند و مردم را نسبت به آمدن حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و تشکیل حکومت جهانی تشنه و مشتاق می نماید.

,

نقش ویژه زنان از آن جهت است که علاوه بر جامعه، در خانواده و مدرسه و… جهت تربیت نسل منتظِر و پرورش یاران خاص حضرت، جایگاه بی نظیر و بی بدیلی را بر عهده دارند. از این رو زنان منتظِر به خاطر جایگاه مهم اجتماعی، و خانوادگی در صورت انجام صحیح مسئولیت، منتظران و جامعه منتظران را به سوی جامعه ایده آل مهدوی سوق خواهند داد. امام خمینی رحمه الله علیه دربارة زنان می فرمایند: (زن، مربی جامعه است.

,

از دامن زن انسان پیدا می شود. مرحلة اول مرد و زن صحیح، از دامن زن است. مربی انسان ها، زن است) ایجاد ارتباط عاطفی با امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در زنان بسیار آسان تر از مردان است؛ چرا که انعطاف پذیری زنان در این رابطه بیشتر از مردان است.

,

به همین دلیل مدعیان دروغین ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از این ویژگی در زنان سوء استفاده می کنند که برای مبارزه با این سوء استفاده ها باید کیفیت شناخت و ارتباط صحیح با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را در جامعه ترویج نمود. بهترین راه مقابله، تقویت مبانی اعتقادی و در پرتو آن ایجاد معرفت و محبت حقیقی اهل بیت علیهم السلام در دل مردم برای گسترش عمل به احکام اسلامی است.

,

زنان در این رابطه دارای نقش اساسی هستند و می توانند با اقدامی اساسی در این زمینه به کسب معارف اسلامی و الهی بپردازند و آنها را در مورد خود و سپس با تأثیرگذاری درخانواده پیاده نمایند؛ چرا که نقش فردی زن در خانواده بسیار مؤثر می باشد و با اصلاح خانواده ها، جامعه اسلامی نیز به رشد و تعالی مطلوب خواهد رسید ومنتظران واقعی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف رشد خواهند نمود. در عصر حاضر، احیای علوم اهل بیت علیهم السلام توسط زنان در خانه ها، بسیار آسان گردیده است.

,

در مرحلة اول، استفاده از کتاب های احکام مراجع تقلید برای عمل کردن به احکام و سایر کتاب های اسلامی با هدف ارتقای سطح علمی و در مرحله بعد، استفاده از رسانه های ارتباط جمعی، به راحتی امکان پذیر است.

,

در روایات به این مهم اشاره شده است که تعدادی از زنان در میان یاران حضرت حضور دارند؛ ضمن این که تعدادی نیز برای مداوای زخمی ها به یاری حضرت می شتابند. براساس روایتی از امام صادق علیه السلام برخی از زنان در هنگام ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف زنده می شوند و با حضرت رجعت خواهند کرد، که نام تعدادی از آنها در روایات بیان شده و نام برخی به میان نیامده است.

,

علاوه بر این زنانی پیش گام در این زمینه وجود دارندکه به دلیل صلاحیت و آمادگی های قبلی، همراه حضرت عیسی علیه السلام به زمین فرود می آیند، که تعداد آنها 400 نفر بیان گردیده است. در انتها می توان گفت:چنان چه زنان در تمامی صحنه های اجتماعی، نقش خود را به خوبی ایفا نمایند، بنیان های اجتماعی تقویت می گردد و توطئه های استکبار برای سلطه بر جهان اسلام خنثی می شود و زمینه های ظهور فراهم می گردد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه