اخبار داغ

به مناسبت روز جهانی زبان مادری؛

نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری در مهدیشهر برگزار می شود

نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری در مهدیشهر برگزار می شود
دبیر نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری گفت: این همایش 3 اسفندماه همزمان با روز جهانی زبان مادری در مهدیشهر برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عبدالحسینی در گفتگو با خبرنگار نیزوا، هدف از برگزاری این همایش را احیاء، حفظ و گسترش زبان سنگسری که زبان مادری مردم مهدیشهر است عنوان کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی با بیان اینکه این همایش در دو بخش اصلی و جانبی برگزار می شود، تصریح کرد: بخش اصلی همایش در چهار محور است و بخش جانبی همایش نیز نمایشگاه و فروشگاه کتاب از نویسندگان مهدیشهری و کلیپ های اشعار، داستان کودکان و نوجوانان به زبان سنگسری را شامل می شود.

,

دبیر نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری ، بررسی تخصصی زبان سنگسری و ادبیات عامه، نقش زبان مادری در انتقال فرهنگ و مفاهیم، نقش خانواده در تکلم به زبان سنگسری، شیوه های نگارش و کتابت به زبان سنگسری و فرصت ها و تهدیدها را از محورهای اصلی این همایش برشمرد.

,

عبدالحسینی با بیان اینکه تاکنون 14 اثر شامل مقالات، اشعارو داستان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، افزود: تاکنون نیمی از آثار ارسال شده توسط کمیته های مربوطه بررسی و تایید شده است.

,

وی از ارائه 2 مقاله برگزیده در همایش خبر داد و بیان کرد: در قالب ارسال آثار کلیپ های کودکان و نوجوانان به زبان سنگسری نیز 3 نفر برگزیده می شوند.

,

دبیر نخستین همایش تخصصی زبان سنگسریبا بیان اینکه مهلت ارسال آثار مقاله در محورهای اصلی همایش به اتمام رسیده است، گفت: ارسال آثار کودکان و نوجوانان در قالب کلیپ تمدید شده و علاقمندان تا پایان روز یکم اسفند ماه می توانند به ارسال اثر اقدام کنند.

,

به گزارش نیزوا، نخستین همایش تخصصی زبان سنگسری سه شنبه 3 اسفندماه ساعت 15 در سالن فرهنگی هنری نیستان مهدیشهر برگزار می شود.

,

زبان سنگسری که زبان مادری مردم مهدیشهر است یکی از غنی ترین زبان های کشور است که ریشه در ایران باستان دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه