اخبار داغ

ضرورت توجه به تخصص گرایی در انتخابات شورای شهر

ضرورت توجه به تخصص گرایی در انتخابات شورای شهر
ورود افراد نا کارآمد و غیر متخصص درشورای شهر ما را از مسیر پیشرفت دور می کند و ضربات مهلکی را بر شهر وشهروندان وارد خواهد ساخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سفیر افلاک  با سپری شدن چهارمین دوره  شورای شهر و با پایان یافتن مدت زمان تکیه دادن اعضای محترم هر دوره بر کرسی های شورای شهر، شهر و شهروندان هنوز در گیر معضلات پیش پا افتاده ای می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

معضلاتی که گویا از بدو بنا نهادن این شهر، بنای آن ها را هم با مصالحی محکم نهاده اند، معضلات روز به روز گسترده تر و جدید می شوند،اما  شهر و شهروندان روز به روز خسته و از حل این معضلات نا امیدتر می شوند.

,

 

,

گویا شهر و شهروندان دیگر ایمان آورده اند که کمیت شان لنگ میزند،چرا که با هریک از آن ها  از رفع معضل میگویی، فریاد نمیشود و امکان ندارد و امر محال را بصورتی رسا  میشنویی، اما این نا امیدی و امر محال، چگونه به پایان می رسد ؟؟

,

 

,

ریشه یابی معضلات گاه نوک پیکان اتهام را سمت شهروندان می گیرد و گاه به سمت مسئولین نشانه می رود،اما هیچ گاه نوک پیکان شهر را نشانه نمی گیرد و این موضوع خود حاکی از این است که ما یعنی شهروندان و مسئولین، بصورت مستقیم و غیر مستقیم ریشه تمامی معضلات در سطح شهر می باشیم. 

,

 

,

شهر ما به دلیل وجود معضلات فراوان و عمیق ممکن است، انتخاب  مثبت ما  آن گونه که شایسته باشد دیده نشود، اما انتخاب  اشتباه بگونه ایی نمود پیدا کند که فرسنگ ها دورتر هم بدون چشم مسلح دیده شود و سیاهی چهره ی شهر را فریاد بزند.

,

 

,

ما اکنون در حال نزدیک شدن به یک انتخاب مهم دیگری هستیم انتخابی که قطعاً اگر بدون شناخت و آگاهی کامل و بدون قرار دادن شاخص هایی عقلانی صورت پذیرد، نتیجه همان می شود که معضلات حاد و حادتر می شوندو شهر بجای سیر صعودی و پیشرفت روبه قهقرا و زشتی می گذارد.

,

 

,

انتخابات شورای شهر یکی از مهم ترین نمودهای تصمیم همگانی برای زیبا سازی مبلمان شهری و پیشرفت فرهنگی شهر به شمار می آید و به دلایل مختلف برای عدم فیلترینگ های مناسب افراد زیادی برای رسیدن به کرسی های شورا حضور پیدا می کنند و همین موضوع  موجب حضور افرادی می شود که هیچگونه تخصص و توانمندی برای کنترل ومدیریت شهری و توانایی لازم برای نظارت به عنوان وظیفه اصلی شورای شهر را در وجود خود ندارند.

,

 

,

شورای شهر  دارای کمیسیون های مشخصی است، اما تنوع در تخصص های کاندیدا به حدی زیاد است که گاهاً شاهد انتخاب افرادی شدیم که تخصص آن ها  هیچ گونه سنخیتی با مدیریت شهری و کمیسیون های شورای شهر ندارند. 

,

 

,

زمان زیادی به انتخابات پنجمین دوره شورای شهر باقی نمانده است، تعدد افراد با گرایش ها و تخصص های متنوع برای رسیدن به کرسی های شورای شهر، خود به نوعی مردم را دچار سردرگمی کرده است.

,

 

,

برای جلوگیری از سوء برداشت ها و نام بردن از تخصصی خاص، به آن دسته از  افرادی که عملکرد و سوابقشان از عدم  توانایی آنها  برای  اداره یک خانواده  را نشان می دهد و تخصص شان هم کمکی به قدرت نظارتی آنها در نهاد شورای شهر نمی کند به عنوان یک شهروند توصیه می نمایم، از ورود به این عرصه خود داری کنند، تا شهروندان با قرار دادن شاخص برای انتخابشان از بین بهتر و بهترین، بهترین ها را انتخاب نمایند و نه آن که با سوء استفاده از روابط اجتماعی شهروندان را مجبور به انتخاب بدترین ها نمائید.

,

 

,

شمایی که تصمیم بر حضور در این عرصه به عنوان کاندیدا دارید، ابتدا عیار خود را سنجیده و سپس قدم در این راه  بگذارید، چرا که آستانه تحمل شهر و شهروندان به شدت دچار ضعف شده و با ورود شما در صورت عدم تخصص لازم برای این عرصه ضربه ایی جبران ناپذیر بر پیکره شهر و شهروندان وارد خواهد شد.

,

 

,

ورود افراد نا کارآمد و غیر متخصص در این عرصه نه تنها شهر را در مسیر پیشرفت و زیبا سازی قرار نخواهد داد، بلکه گاهاً با تصمیمات نابجا و غیر کارشناسی ضربات مهلکی را بر شهر وشهروندان وارد خواهند  نمود.

,

 

,

 ما به عنوان شهروندانی که شهر خود را خانه ای خود می دانیم برای زیبا سازی آن در انتخابمان رعایت چند نکته را لازم میدانیم، ابتدا آن که سوابق و عملکرد و توان مدیریتی فرد را خواهیم سنجید، قدرت نظارتی، سلامتی جسمی و اخلاقی، تعهد وتخصص، را شاخص انتخابمان قرار می دهیم و از هر گونه انتخاب از روی احساسات خود داری مینمائیم؛ چرا که نمیخواهیم با دستان خود، خانه خود را ویران کنیم و حسرت خانه ای آباد و زیبا را تا زمانی که زنده اییم در دل داشته باشیم .

,

 

,

کلید رفع تمامی معضلات در دست ما شهروندان است،باید بخواهیم تا آباد شویم و باید عزم مان را راسخ و هدفمان آباد سازی دیارمان باشد، بنابراین با دیدی وسیع و با قرار دادن شاخص های انتخاباتی از ورود افراد غیر متخصص و ناکارآمد در شورای شهر به عنوان بازوهای نظارت مردمی بر مدیریت شهری جلوگیری می نمائیم، تا همگی برای رونق و زیبا سازی شهرمان وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده باشیم. 

,

 

,

به امید ان که شهری زیبا و آباد و استوار همچون کوهای سربه فلک کشیده زاگرس بسازیم

,

 

,

*محمد محمودی|سفیر افلاک

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه