اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه استان سمنان مطرح شد؛

آشتی ملی بازسازی فتنه بود /تطهیر خیانت فتنه گران با آشتی ملی/"آشتی ملی" بحث نابجایی است

آشتی ملی بازسازی فتنه بود /تطهیر خیانت فتنه گران با آشتی ملی/"آشتی ملی" بحث نابجایی است
‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل سیاسی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و در خطبه های نماز جمعه این هفته امامان جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

آشتی ملی بازسازی فتنه بود

, آشتی ملی بازسازی فتنه بود , آشتی ملی بازسازی فتنه بود ,

آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه اظهار داشت: کسانی که مال حرام می‌خورند، همانند خوردن آتش جهنم است و کسانی که غیبت می‌کنند، همانند آن است که گوشت سگ جهنمی را می‌خورند و شرط خاموش کردن این آتش‌ها، تقوا و توبه است.

, .,

وی با بیان اینکه انسان برای کمال معنوی آفریده شده است و کمال مطلق انسان را به خدا نزدیک می‌کند؛ افزود: ارکان کمال در سه کلمه است که باید عملیاتی و اجرایی شود؛ پاکی، بندگی و خدمت به مردم.

, .,

امام جمعه سمنان بیان داشت: بهشت جای انسان‌های پاک است و برای وارد شدن به این درجه و مکان یکی از کارها این بوده که انسان خود را به رذایل اخلاقی آلوده نکند.

, .,

آیت الله شاهچراغی  اظهار داشت: خدمت صادقانه به مردم یکی از دلایلی است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند؛ مردم همواره با انتخاب سروکار دارند، اما باید بدانند برای طی این مسیر یک سرمشق و الگو لازم است که بهترین الگو حضرت محمد (ص) است که در میدان جنگ نیز به اصول رزمنده پایبند بود.

, .,

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند برخی می‌گویند اگر برجام نبود، جنگ بود و این دروغ است؛برجام هست؛ اما احتمال جنگ هم هست. مشکلات کشور را به برجام گره نزنید؛ بیکاری، گرانی، تبعیض و حقوق ‌های نجومی امروز وجود دارد.

, ., .,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان داشت: داعش برای امت اسلامی بلایی شده و اعضای این گروهک با سلاح آمریکایی‌ها و پول سعودی‌ها به جان مسلمانان افتاده‌اند.

, .,

آیت الله شاهچراغی ادامه داد: اخیرا سران عرب به فکر افتادند به همراه رئیس جمهوری دیوانه آمریکا علیه ایران وحدتی ایجاد کنند؛ ما به آنها می‌گوییم دم خود را به آمریکا گره نزنید؛ این خانه‌ها عنکبوتی است و اگر همه دنیا جمع شوند، نمی‌توانند علیه ایران کاری کنند.

, .,

وی در ادامه با اشاره به سخنان عده ای که در شعار آشتی بیان می کنند، گفت: بیان آشتی ملی تقریباً بازسازی فتنه 88 بود؛ مردم که با هم قهر نیستند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند کسانی که در عاشورا جنایت کردند و بسیجیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند، مردم با آنان آشتی نخواهند کرد.

, .,

امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به روز روحانیت و دفاع مقدس بیان داشت: یاد و خاطر روحانی شهید محلاتی گرامی میداریم امروز روز روحانیت و دفاع مقدس است و روحانیت اصیل کسی بوده که علم و عمل او با هم همراه باشد و اگر با خدمت به مردم باشد، بسیار ارزشمند است.

, .,

آیت الله شاهچراغی گفت: جامعه روحانیت برای مردم محترم و گرامی هستند و کسانی که می‌خواهند بین مردم و روحانیت تفرقه بیندازند، این آرزو را به گور خواهند برد؛ جامعه روحانیت بیش از 5 هزار شهید داده است.

, .,

وی افزود: مردم با همه گرفتاری‌هایشان در یوم‌الله 22 بهمن به میدان آمدند و به ندای رهبری پاسخ دادند و با شور و شعور ملی به دشمن فهماندند که عاشق امام و ولایت هستیم.

, .,

امام جمعه سمنان گفت: رهبر آگاه و فرزانه انقلاب اسلامی، مردم را در جریان مسائل گوناگون قرار می‌دهند و مردم با ارشاد مقام معظم رهبری در مسیر انقلاب و نظام حرکت می‌کنند.

,

تطهیر خیانت فتنه گران با آشتی ملی/ مردم ذخایر نظام و انقلابند

, تطهیر خیانت فتنه گران با آشتی ملی/ مردم ذخایر نظام و انقلابند,

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های این هفته نماز جمعه شاهرود با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان و مطرح کردن شعار آشتی ملی از سوی برخی جریانات در کشور گفت: بیانات رهبری در این خصوص فصل الخطاب است، مردم ما با یکدیگر قهر نیستند که بخواهند آشتی کنند، مردم با فتنه گرانی قهر هستند که در فتنه 88 مهره های اسرائیل، آمریکا و انگلیس در داخل کشور بودند و بیش از هشت ماه کشور را به آشوب کشیده و از مردم سلب آسایش کردند.

,

وی اظهار کرد: فتنه گران با سردمداری آمریکا، انگلیس و اسرائیل هشت ماه تمام تلاش کردند بین مردم تفرقه بیاندازند و انسجام ملی و وحدت مردم کشور را خدشه دار کنند اما با تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و حضور مردم با بصیرت کشور ناکام ماندند و حال برای تطهیر خود شعار آشتی ملی را سر داده اند.

,

خطیب نماز جمعه این هفته شاهرود در ادامه صحبت های خود با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی کشور و گلایه مقام معظم رهبری از بیکاری، رکود و گرانی در کشور افزود: زندگی در رفاه و آسایش حق تمام مردم است و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد، اینکه عده ای از افراد در داخل کشور در بهترین شرایط و با امکانات رفاهی کامل زندگی می کنند اما عده ای دیگر در رنج و سختی به سر می برند باعث ناراحتی و دلسردی مردم می شود.

,

امینی با اشاره به گلایه مندی مقام معظم رهبری از برخی از مسئولان و عدم برخورد قاطعانه با صاحبان حقوق های نجومی بیان کرد: متاسفانه نه دولت و نه مجلس هیچکدام در این زمینه نه تنها اقدام خاصی نکرده اند، بلکه صاحبان فیش های حقوقی ذخایر نظام نامیده می شوند و در مناصب دیگر به کار گیری می شوند.

,

وی افزود: همگان باید بدانند مردم ذخایر نظام و انقلاب آحاد هستند نه افراد مرفه و بی دردی که سرد و گرم انقلاب نچشیده و در رفاه و آسایش به سر می برند.

,

"آشتی ملی" بحث نابجایی است

, "آشتی ملی" بحث نابجایی است,

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر با اشاره به بیانات امام خامنه ای در دیدار با مردم آذربایجان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن، فرمودند حضور مردم به معنی رضایت از عملکرد مسئولین نیست.

,

وی با اشاره به گلایه هایی که حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند، تصریح کرد: مردم از برخوردهای مسئولین، از فیش های نجومی و از اینکه چگونه این فیش های نجومی قانونمند می شود، گلایه مندند.

,

امام جمعه مهدیشهرخواستار اقدام قاطعانه دولت و مجلس برای از بین بردن زمینه سوء استفاده از این فیش های نجومی شد و افزود: نباید دیگر کسی جرات کند با سوء استفاده حقوق های نجومی داشته باشد.

,

بارانی فیش های نجومی ای که قانونی می شود را خطری برای نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: وقتی انسان پابرهنه ها را یادش می رود این فیش های نجومی بیرون می آید.

,

وی با اشاره به شکاف عمیق بین فقیر و غنی، بیان کرد: یکی از آسیب های جدی ای که در اجتماع داریم همین ایجاد شکاف عمیق بین ثروتمندان و تهی دستان است که باید به صورت جدی رسیدگی شود.

,

خطیب جمعه مهدیشهر گلایه جدی مردم از وضعیت کسب و کار و رونق اقتصادی را از دیگر نکات فرمایشات امام خامنه ای بیان کرد و ادامه داد: حدود 110 میلیارد تومان وام از بانک ها گرفته شده که برگشت ندادند.

,

بارانی تصریح کرد: اگر فقط یک سوم این مبلغ و حدود 35 میلیارد تومان را به جوانانی که می خواهند ازدواج کنند می دادیم هم جهیزیه تامین می شد، هم کسب و کار برایشان ایجاد می شد و هم صاحب خانه می شدند و می توانستند ازدواج کنند و در پی آن بسیاری از معضلات جوانان حل می شد.

,

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بحث "آشتی ملی"، اظهار کرد: مردم باهم قهر نیستند ولی هیچ وقت با فتنه گران 88 که کشور را به چالش جدی کشیدند آشتی نخواهند کرد و گناه اینها غیر قابل اغماض است.

,

امام جمعه مهدیشهر تاکید کرد: بحث آشتی ملی بحث نابجاست و مردم با تبعیت از امام خامنه ای نشان دادند که باهم آشتی هستند و در 22 بهمن نیز این وحدت را به نمایش گذاشتند.

,

فتنه جدید دشمن مطرح کردن "آشتی ملی" است

, فتنه جدید دشمن مطرح کردن "آشتی ملی" است,

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه که در حسینیه شهدای سرخه با حضور مردم و مسئولان ولایتمدار این شهرستان برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت همگانی تقوای الهی با گرامیداشت یادو خاطره شهدا و دو شهید روحانی استان به نام های روح الله شاهچراغی موسوی دامغانی اظهار داشت: روحانیت اصیل و انقلابی شیعه در عصر ما در دوره ما مفتخرند که فقه و فقاهت را با ایثار و شهادت ممزوج کرده اند .

,

وی افزود: روحانیت مفتخر است که ادعا کند آمار شهدای روحانیت در هشت سال دفاع مقدس معادل 15 و نیم درصد کل روحانیت کشور در همان زمان بوده است که این درصد درصدی قابل توجه است.

,

امام جمعه سرخه بیان داشت: بیش از سه هزار طلبه و روحانی شهید داریم از هر هزار طلبه و روحانی 40 نفر به شهادت رسیدند؛ بیشترین شهدای طلبه و رحانی در کربلای 4 و 5 به شهادت رسیده اند که در میان این طلاب برخی نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و جماعات قضات و بعضی هم نقش و سمت فرماندهی در جبهه عده ای در کسوت غواصی، عده ای امدادگر، مبلغ دین و بی سیم چی ایثار آفریدند.

,

فاطمی بصیر افزود: نقش بانوان طلبه هم برجسته است در میان این شهدای روحانی 15 طلبه خواهر داریم که در جریان دفاع مقدس به شهادت رسیدند. افتخارات روحانیت به جای خود

,

وی تصریح کرد: اما امروز تکلیف روحانیت و حوزه ها چیست؛ آنچه مهم است امروز مطلبه رهبری از طلاب، فضلا و حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم این است که فرمودند امروز باید روحانیت ما انقلابی باشد و حوزه های علمیه ما انقلابی باشد.

,

امام جمعه سرخه گفت: روحانیت امروز مثل روحانیت دیروز باید تکلیف مدار و تکلیف محور باشد و مسئولیت پذیر باشند حتی قوی تر از گذشتگان ما.

,

فاطمی بصیر اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبری احساس خطر می کند بارها رهبری در جمع اعضای سیاست گذاری حوزه علمیه قم و تصمیم گیران آن فرمودند من احساس خطر می کنم دست هایی درکار است که از حوزه علمیه قم انقلاب زدایی کنند و می خواهند طلبه انقلابی را منزوی کنند؛ می خواهند در درون همین حوزه ها بسیج و بسیجی را تحقیر کنند؛ شهید و شهادت را تحقیر کنند. علمای حوزه علمیه قم مراقب باشند این توطئه ها و دسیسه ها را درک کنند امروز وظیفه بزرگان حوزه است که حمایت کنند؛ طلب و فضای انقلابی را امروز باید در حوزه ما بینش و نگرش انقلابی تقویت شود.

,

وی  تأکید کرد: امروز باید گرایش ما طلبه ها سمت و سو و جهت انقلابی داشته باشد این نکته مهمی است که طلاب ما باید این خط انقلابی گری را دنبال کنند.

,

امام جمعه سرخه گفت: اگر ما طلبه ها انقلابی ماندیم نظام اسلامی و حوزه انقلابی هم خواهد ماند  حوزه انقلابی یعنی بقای انقلاب و نظام اسلامی.

,

فاطمی بصیر بیان داشت: سخنرانی های مهم رهبر معظم انقلاب در دیدارهای خصوصی و عمومی هفته گذشته ایشان به ویژه در جمع مردم غیور آذربایجان شرقی خیلی از دوستان موفق به شنیدن این فرمایشات شدند اما ما ائمه جمعه امروز باید کلید واژه آشتی ملی است که امروز عده ای در جامعه بیان می کنند رهبری این حکیم الهی فرمودند این شعار بی معناست چرا عده ای این شعار را بیان می کنند آنچه که حق است همان است که رهبری فرمودند مردم که با هم قهر نیستند قهر ممکن است در رجال سیاسی باشد در توده مردم ما کجا قهر را می بینیم امروز جای این شعار ها نیست.

,

وی افزود: شعار شعار زیبایی است اما چه جایگاهی دارد این حرفها زده شود مردم در راهپیمایی 22 بهمن با اقتدار به صحنه آمدند و اقتدار و استحکام نظام ما در پرتو مشروعیت و مقبولیت مردمی است که حاصل شده است.

,

امام جمعه سرخه گفت: امروز انسجام و اتحاد ملی در عالی ترین درجه خود در جامعه ما مستقر است.

,

فاطمی بصیر تصریح کرد: آنها که شعار آشتی ملی را سر می دهند مرادشان و مقصدشان این باشد که ما آغوش بازکنیم برای دشمنان خودمان؛ می گوییم ما هرگز چنین آغوشی باز نمی کنیم و ما نامه فدایت شوم برای دشمنان نمی نویسیم .

,

وی بیان داشت: رهبری فرمودند در فتنه 88 آنها که جوان بسیجی را در وسط خیابان لخت کردند و کتک زدند، وقیحانه و بی شرمانه ما با آنها آشتی نمی کنیم؛ در جریان فتنه 88 بهائی هاو شیطان پرستان، سلطنت طلب ها، منافقان، لیبرال ها و مارکسیست های چپ گرا بودند؛ مگر ما با اینها آشتی می کنیم.

,

امام جمعه سرخه گفت: اتحاد و انسجام بین مردم ما هست اما اگر هدف شما از شعار آشتی ملی زنده کردن بخشی از جریان های معلوم العال منفعل است ما هرگز اهل این آشتی نیستیم.

,

فاطمی بصیر بیان داشت: در دنیا چند تا انقلاب داریم به انگشتان دست هم نمی رسند؛ وقتی سالگرد انقلابشان می شود؛ اینها در قالب رژه نظامی و جشن تشریفاتی در مرئی و منظر عده ای معدود از رجال سیاسی جشن خود را برگزار می کنند؛ اما در انقلاب اسلامی هر سال می بینید که چهار نسل به صحنه می آیند که این نشان از بالندگی انقلاب ماست.

,

کسانی باید به دنبال آشتی باشند که به نظام در سال 88 خسارت عظیمی وارد کردند

, کسانی باید به دنبال آشتی باشند که به نظام در سال 88 خسارت عظیمی وارد کردند,

حجت الاسلام  سید علی مهدی نژاد؛ امام جمعه گرمسار  در خطبه های این هفته نماز جمعه در جمع مردم گرمسار  گفت: کسانی بر اثر بی بصیرتی  قبل از حماسه 22 بهمن که متعلق به ملت  ایران اسلامی بود واژه آشتی ملی را مطرح کردند که این مباحث غلط بزرگ و خطای نابخشودنی است.

,

وی در ادامه افزود: ملت ایران اسلامی با دیدن بی بصیرتی این افراد در سال 88 به آنها نشان دادند که هیچ گاه با آنها آشتی نمی کنند و در 9 دی با شعار های خود  اعلام نمودند همیشه با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه آشتی  و حافظ  هستند .

,

 امام جمعه گرمسار در ادامه به حماسه ملت در 22 بهمن امسال اشاره کردو اظهارداشت: مردم ایران اسلامی با حضور پر شور خود در راهپیمایی 22 بهمن تو دهنی محکمی به زمام داران احمق آمریکایی زدند تا بدانند این یاوه گویی آنها تاثیری در  ایستادگی و مقاومت آنها در  آرمان های والای انقلاب اسلامی ندارد .

,

 مهدی نژاد در ادامه به  خسارت های زیادی که عده ای  در فتنه سال 88 بر  کشورمان وارد کردند  اشاره و تصریح کرد:  قطار نظام اسلامی از سال 57 در حال حرکت در  راه خدمت به اسلام و مردم است  کسانی  با بی  بصیرتی  خود از قطار پیدا شدند اما با   توبه  های خود و دیدن چهره پلید دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در ایستگاه بعدی سوار شدند اما عده ای در  سال 88 وقتی از قطار انقلاب پیدا شدند به مردم را آسیب رساندند که  این افراد برای دشمن  بازی کردند  و باعث خسارت های عظیمی به این ملت و دولت شدند که هنوز  دولت مردان کودک کش  آمریکایی ها از انها به عنوان حامی خود یاد می کنند .

,

 وی در ادامه حوادث و مشکلات مردم خوزستان را مهم  و تاسف بر انگیر دانست و افزود: مردم  خوزستان یادآور  روز های دلاوری ها در هشت سال دفاع مقدس و کربلای ایران   است و باید مسئولین به این موضوع رسیدگی کنند .

,

انتظار مردم از مدیران پروازی حضورحداقلی در نماز جمعه است/تکلیف ورودی وکمربندی خلیج فارس  میامی مشخص شود

, انتظار مردم از مدیران پروازی حضورحداقلی در نماز جمعه است/تکلیف ورودی وکمربندی خلیج فارس  میامی مشخص شود,

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور در خطبه های عبادی  سیاسی  این هفته  نماز جمعه  میامی به برخی از ویژگی های یک مسئولان اشاره کرد وگفت: حیا، صداقت وراستگویی  وحفظ اماناتی چون خون شهدا، انقلاب، دستاورد های نظام از جملخ ویژگی ای یک مسئول است.

,

وی  افزود: مردم در صحنه های مختلف این نظام امتحان خود را پس داده اند که در 22 بهمن امسال پاسخ محکمی به یاوه گویی های استکبار دادند.

,

صفائی پور خطبه دوم  نماز جمعه را برای مسئولان دانست و تصریح کرد: حق مردم میامی این  است که حداقل سالی یک یا دوبار مسئولان یک اداره ودستگاه در نماز جمعه با تمام کارمندان خود در کنار مردم حاضر شوند.

,

امام جمعه میامی افزود:  حداقل انتظار مردم  از مدیرانی که اکثرا پروازی هستند و به شاهرود می روند، حضور حداقل سالی یک یا دوبار با همه نیروهای خود و رسیدگی به مشکلات مردم است.

,

وی با بیان اینکه باید از عبور زائران امام رضا(ع)  از میامی نهایت استفاده برای خدمات رسانی را کرد، گفت:  ما در مسیر جاده ای هستیم که هزاران زائر امام رضا(ع) در آن تردد می کنند  وباید  شهر را خانه تکانی کنیم ومسیر جاده را مرتب کنیم وآمادگی خدمت رسانی به زائران امام رضا(ع) را داشته باشیم.

,

صفائی پور از مسئولان خواستارمشخص شدن  تکلیف کمربندی و نابسامانی ورودی میامی شد و تصریح کرد:  این دو محل  مهم ترین نقطه استراتژیک و گردشگری و توسعه اقتصادی شهرستان است  که باید هرچه سریعتر تکلیف آن را مشخص شود.

,

امام جمعه میامی در ادامه  به تذکر چندین باره استاندار در خصوص وردی میامی اشاره کرد وافزود:  مردم از ورودی شهر میامی که قرار است ما  خدمتگذار زائران باشیم  راضی نیستند.

,

وی با اشاره به اینکه با تلاش مردم ومسئولان در سال تحصیلی حوزه علمیه حضرت آیت الله داوودی در شهرستان میامی آغاز به کار می کند، گفت: ساختمان ومجوزه های  آن آماده شده است و الویت اول جوانان با مدرک سیکل ودیپلم هستند .

,

صفائی پور زکات اولاد را روانه کردن حداقل یک فرزند به حوزه های علمیه دانست و یادآور شد:  تبلیغ دین ذخیره آخرت پدر ومادر می شود و حوزه علمیه منشا توسعه علمی، اقتصادی، فرهنگی در منطقه و شهرستان خواهد شد.

,

امام جمعه میامی با انتقاد به برخی از ادارات که هنوز سرپرستی و نمایندگی هستند، تصریح کرد: چه معنایی دارد که برخی ادارات س در حالی که مصوب شده است، هنوز سرپرستی و نمایندگی هستند، باید اختیارات لازم به ادارات داده شود که فرماندار شهرستان بتواند با قدرت منطقه را توسعه دهد و مشکلات را با کمک وهمدلی  یکی پس از دیگری حل کند.

,

وی همچنین به مشکلات  زمستان اشاره کرد ویاد آور شد:ه برخی تلفات در مسیر های شهرستان داریم که شاید بی توجهی برخی مسئولان باشد که مسیرها بعد از بارش برف اکثرا یخبندان می شود و برخی جاده ها به خاطر عرض کم آن خطرآفرین بوده که مسئولان دستگاه ها بعد از بارش برف ویخبندان باید شن ریزی ونمک پاشی را در مسیرسریعا انجام دهند.

,

صفائی پور در پایان به رتبه برتر ستاد نمازجمعه میامی در استان اشاره کرد و گفت:  مهمترین شاخصه  این انتخاب افزایش جمعیت در نماز جمعه میامی است که جای تبریک وتشکر از تمام مردم و مسئولان  دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه