اخبار داغ

شایع‌ترین علت ناباروری در زنان چیست

شایع‌ترین علت ناباروری در زنان چیست
مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، شایع‌ترین علت ناباروری در زنان را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، رویا گسیلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 30 تا 40 درصد عوامل نازایی ناشی از فاکتورهای زنانه و به همین نسبت ناشی از فاکتورهای مردانه است، گفت: در 30 درصد امکان دارد هر دو زوج در باروری دچار مشکل شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه با بالا رفتن سن، شانس و امکان تخمک‌گذاری کمتر می­ شود، گفت: در سنین 35 سالگی امکان باروری کم و تا 40 سالگی معمولا شانس باروری بسیار کم‌تر می‌شود  به همین خاطر به این اشخاص توصیه می‌شود زودتر به بارداری اقدام کنند.

,

گسیلی شایع‌ترین علت ناباروری زنان را اختلال در روند تخمک‌گذاری ناشی از اختلالات تخمدان، پلی کیستی، اختلالات هورمونی و ژنتیکی، افزایش و کاهش وزن، اعلام کرد.

,

متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، وجود مشکلاتی در لوله‌های رحمی، انسداد آن، عفونت‌های مکرر لگنی، چسبندگی ناشی از بیماری اندومتریوز و یا عمل جراحی را از عوامل ناباروری در زنان عنوان کرد.

,

وی تصریح کرد: اختلال در شکل رحم، مشکلات مادرزادی، سپتوم‌ها و فیبروم‌های رحمی، اختلالات سرویکس (دهانه رحم) که مانع از ورود اسپرم می‌شود، بیماری‌های ایمونولوژیک یا سیستمیک مثل نارسایی کلیه و کم‌کاری تیروئید موجب اختلال در عملکرد سیستم تناسلی و وقوع نازایی می‌شود.

,

گسیلی با بیان اینکه مصرف میوه‌ها و مواد مغذی تاثیر زیادی در باروری دارد، گفت:  مصرف بیشتر آنتی‌اکسیدان‌ها تاثیر مثبتی بر کیفیت تخمک و افزایش تحرک، جنبندگی و البته زیست‌پذیری و زنده ماندن اسپرم‌ها دارد.

,

 مدیر مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل با تاکید بر همکاری زوج‌های نابارور با پزشک معالج و انجام دستورات پزشکی در زمان درمان، افزود: زایمان‌های زودرس و یا پایین بودن وزن نوزاد در روش‌های کمک باروری به دلیل چندقلوزایی ممکن است در زنانی که مشکل نازایی داشتند بیشتر مشاهده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه