اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

حمایت های اطلاعاتی و نظامی آمریکا از داعش بر کسی پوشیده نیست

حمایت های اطلاعاتی و نظامی آمریکا از داعش بر کسی پوشیده نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:حمایت های اطلاعاتی و نظامی آمریکا از داعش بر کسی پوشیده نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایلام بیدار ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اظهار نظر اوباما مبنی بر حل مشکل عراق از طریق سیاسی، گفت: گروه داعش که بیش از سه سال است در سوریه در حال جنگ با دولت و ملت سوریه هستند دست پرورده آمریکایی ها هستند و از نظر مالی توسط کشورهایی از قبیل عربستان، ترکیه و قطر و از نظر نظامی و تسلیحاتی نیز توسط آمریکا و غرب حمایت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ایلام بیدار,

نماینده مردم ایلام، ایوان،سیروان، چرداول، مهران و ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش زمانیکه در سوریه شکست خورد فعالیت های تروریستی خود را در عراق ادامه داد، تصریح کرد:آمریکایی ها از داعش به عنوان ابزار استفاده می کنند و حمایت های اطلاعاتی و نظامی آنها از داعش بر کسی پوشیده نیست.
احمد شوهانی با بیان اینکه جای تعجب است که چرا آمریکایی ها اعلام می کنند که مشکل عراق باید از طریق سیاسی برطرف شود، افزود: در عراق یک دولت قانونی از طریق دموکراتیک  تشکیل شده ولی این روند مورد قبول کشورهایی از جمله عربستان، قطر و آمریکا نبوده چون آنها از قدرت گرفتن شیعیان در عراق وحشت دارند.
دکترشوهانی با بیان اینکه اگر قصد آمریکایی ها از مطرح کردن روش سیاسی در عراق، مذاکره دولت با گروه تروریستی داعش و دادن سهم به آنها است، قابل قبول نخواهد بود، گفت: داعش یک گروه تروریستی است و خشونت و افراطی گری در ذات این گروه است و آنها بدنبال تجزیه عراق هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر آمریکایی ها به گفت وگو سیاسی برای حل بحران عراق معتقد هستند بیایند و کشورهای همپیمان خود یعنی عربستان، قطر و ترکیه را وادار به دست پوشی از حمایت داعش کنند و بعد مذاکرات کشورهای همسایه عراق و سوریه برگزار شود تا راهکاری مناسب برای موضوع داعش پیدا شود.
شوهانی گفت: راهکاری که برای حل این مشکل می توان یافت، این است که ترکیه مرزها و بیمارستان های  خود را در اختیار داعشی ها قرار ندهد و عربستان و قطر حمایت های مالی خود را از این گروه تروریستی قطع کند.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه