اخبار داغ

در گفت‌وگو با مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز ارومیه ؛

با عاملین قطع درختان باغات ارومیه برخورد می‌کنیم/ در روز درختکاری 20 هزار نهال کاشته می‌شود

با عاملین قطع درختان باغات ارومیه برخورد می‌کنیم/ در روز درختکاری 20 هزار نهال کاشته می‌شود
شایگان گفت: قطع و خشکاندن درختان از نظر قانون جرم است و شهرداری با کسانی که بدین صورت فضای سبز را از بین می‌برند، برخورد خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، علی شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار آناج درباره قطع درختان در محدوده شهری و معابر شهری اظهار داشت: واحد حفظ و گسترش سازمان وظیفه حفظ و نظارت بر درختان سطح شهر و باغات محدوده شهری را بر عهده دارد و از نظر قانونی قطع هرگونه درخت ممنوع است و حتی خشکاندن درختان نیز به صورت عمد جرم بوده و محکومیت قضائی دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی تصریح کرد: از آنجایی که برای نگهداری و رشد درختان هزینه‌های زیادی شده است و از نظر دینی نیز بریدن درختان گناه بوده و به اکوسیستم خسارت زیادی وارد می‌کند، پس اگر شخصی قصد این چنین کاری دارد باید به کمیسیون ماده ۷۰ شورای شهر و معاونت خدمات شهرداری رجوع کند تا بعد از انجام بازرسی و نظارت لازم مجوز داده شود.

,

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارومیه ابراز داشت: در بارش‌های سنگین برف اخیر با توجه به شدت سرمای هوا برای جلوگیری از شکستن شاخ و برگ درختان و یخ زدن برف‌های آنها ماموران و زحمتکشان سازمان با فعالیت شبانه روزی خود توانستند با 3 روز بدون وقفه برف تکانی بموقع مانع خسارات شوند.

,

شایگان اضافه کرد: در عملیات برف تکانی علاوه بر فرآیند دستی با دستگاه جت فن و مه پاش برف که به دست همکاران با کمترین آسیب به درختان تداعی شد در اینجا ساخته شد تا به کمک و یاری دوستان در امر برف تکانی بیاید، البته سازمان درنظر دارد درصورت تامین مالی یک دستگاه جت فن فوق پیشرفته با کارکرد بسیار بالا نیز خریداری کند.

,

وی تاکید داشت: در این میان مردم نیز درصورت امکان به هنگام برف روبی کوچه و خیابان منزل خود برف موجود بر روی درختان را نیز تمیز کنند تا حداقل امکان هم به سازمان یاری کنند و هم به درختان آسیبی وارد نشود. 

,

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز ارومیه در پایان خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری می‌باشد پیش بینی شده تا ۲۰ هزار نهال برای کاشت در این روز آماده شود و به صورت رایگان بین عموم مردم پخش شود؛ مردم می‌توانند از طریق سایت سازمان درخواست نمایند و از این درختان برای کاشت بهره‌مند شوند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه