اخبار داغ

اعتراضات مردمی ملت شهیدپرور خراسان جنوبی همچنان ادامه دارد

حرمت شکنی جدید استاندار تدبیر و امید و حال ناخوش خراسان جنوبی/ یک هفته اعتراض و عدم عذرخواهی استاندار/ مردم منتظر اقدام انقلابی رئیس جمهور

حرمت شکنی جدید استاندار تدبیر و امید و حال ناخوش خراسان جنوبی/ یک هفته اعتراض و عدم عذرخواهی استاندار/ مردم منتظر اقدام انقلابی رئیس جمهور
با خروش ملت شهید پرور و انقلابی خراسان جنوبی پیرامون سخنان سخیف استاندار اما هنوز که هنوز است نماینده عالی دولت هیچگونه عذرخواهی نکرده است و هواداران وی نیز هر روز بر توهین خود به ائمه جمعه و مردم پافشاری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خاورستان، سید علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی در تاریخ 95/11/28 در جمع هنرمندان سخنان حاشیه ای مطرح کرد و استان را باری دیگر وارد فاز جدیدی از اختلافات کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, , خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

در این جلسه استاندار ابتدا به نیروی انتظامی حمله کرد و گفت: در هیچ شهرستانی اداره اماکن وجود ندارد و فرمانده نیروانتظامی باید پاسخ گو باشد که این اماکن کیست و چکاره است؛ این چه تفکری است که برای مردم شهر پادگان درست کرده اند.

,

 

,

پرویزی در ادامه به رقصیدن مردو زن اشاره کرد و عنوان کرد:  " آقای رئیس جمهور به خراسان شمالی سفر کردند که من در حاشیه سفر به ایشان گفتم "مردم خراسان شمالی مردمی شاد هستند ساز ودهلشان تار ودف در همه حوزه ها هست و در مراسم عروسی های ما در منطقه باختاران ها به صورت خیلی مرسوم است که آقایان می رقصند؛ خانم ها می رقصند اماکنی هم وجود دارد که خیلی به اسلام ومسلمین لطمه وارد نمی شود".

,

 

,

این سخنان موجی از اعتراضات و واکنش ها را به دنبال داشت که بلافاصله در سراسر کشور این خروش منتشر شد.

,

 

,

اولین واکنش در نماز جمعه سراسر استان به وقوع پیوست و 22 ائمه جمعه نسبت به این سخنان سخیف واکنش نشان دادند که به قسمتی از این واکنش ها اشاره می کنیم.

,

 

,

*نماز جمعه شهرستان بیرجند

, *نماز جمعه شهرستان بیرجند, *نماز جمعه شهرستان بیرجند,

حجت الاسلام رضایی امام جمعه بیرجند در این خصوص با اشاره به اینکه فرهنگ غرب، حیوانیت را ترویج می دهد که این فرهنگ محکوم است و اگر کسی به فرهنگ لودگی غرب دل ببندد قابل بخشش نیست و شورای فرهنگ عمومی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نیروی انتظامی و بسیج بایددرمقابل فرهنگ لودگی غرب وابتذال مقابله وایستادگی کنند، ادامه داد: بایدهمه ما در مقابل افرادی که قصد ورود فرهنگ غرب به داخل را دارند ایستادگی کنیم.

,

 

,

وی در ادامه گفت: ما در برابر بی عقلی هایی که برخی افراد به فرهنگ انقلاب دارند ایستاده ایم و از این به بعد نیز خواهیم ایستاد.

,

 

,

*نماز جمعه شهرستان قهستان

, *نماز جمعه شهرستان قهستان, *نماز جمعه شهرستان قهستان,

حجت‌الاسلام و المسلمین برزگر امام جمعه موقت شهر قهستان اظهار کرد: مسئله دیگر صحبت های استاندار بی کفایت خراسان جنوبی در عرصه های گوناگون است که این روزها به جای خدمت به مردم که سبب پایداری به نظام هستند به فکر منافع حزبی و گروهی خویش است.

,

 

,

وی با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی هر روز با حرف هایش دل خانواده شهدا و امت انقلابی را به درد می آورد؛ در اینجاسکوت را باید شکست، خاطر نشان کرد: ما ملت غیور و انقلابی به موقع در حماسه ای سیاسی مانند 22 بهمن پاسخ و تو دهنی محکمی به این گونه یاوه گویی ها خواهیم زد.

,

 

,

*نماز جمعه شهرستان زیرکوه

, *نماز جمعه شهرستان زیرکوه, *نماز جمعه شهرستان زیرکوه,
امام جمعه زیرکوه نیز اظهار کرد: آقای استاندار؛ خط قرمز نظام را حفظ کنید، سخنان نسنجیده شما در جمع هنرمندان قلب مردم را جریحه‌دار کرد، بدانید که حرف‌های نسنجیده و عبور از خط قرمز نظام را تحمل نخواهیم کرد.
 
مرتضائی‌نیا اظهار کرد: مواظب باشید ما تاحالا صبر کردیم دیگر صبر مردم و روحانیت لبریز شده است و اینگونه مسائل را تحمل نخواهند کرد.
,
امام جمعه زیرکوه نیز اظهار کرد: آقای استاندار؛ خط قرمز نظام را حفظ کنید، سخنان نسنجیده شما در جمع هنرمندان قلب مردم را جریحه‌دار کرد، بدانید که حرف‌های نسنجیده و عبور از خط قرمز نظام را تحمل نخواهیم کرد.
, سخنان نسنجیده شما در جمع هنرمندان قلب مردم را جریحه‌دار کرد,
 
,
مرتضائی‌نیا اظهار کرد: مواظب باشید ما تاحالا صبر کردیم دیگر صبر مردم و روحانیت لبریز شده است و اینگونه مسائل را تحمل نخواهند کرد.
, دیگر صبر مردم و روحانیت لبریز شده است,

 

,

*نماز جمعه شهرستان فردوس:

, *نماز جمعه شهرستان فردوس:, *نماز جمعه شهرستان فردوس:,

حجت‌الاسلام و المسلمین بابایی امام جمعه فردوس گفت: ما اگر اینگونه آزادی که استاندار می‌گوید می‌خواستیم انقلاب نمی‌کردیم و 200 هزار شهید نمی دادیم؛ این سخنان حرف‌های یاوه ای است که هیچ مسلمان قبول ندارد و حتی دشمنان نیز اسلام را با رقص نمی‌شناسند.

,

 

,

بابایی تصریح کرد: به اعتقاد بنده تعویض استاندار قبلی و وجود این یاوه‌گویی‌ها انتقامی از مردم استان خراسان جنوبی بود چراکه در دوران استاندار قبلی برخی به اهداف و کاندیداهای مورد نظر خود نرسیدند و مسئولان بدانند گفتن این حرف‌های یاوه در شان مسئولیت مسئولان نیست و مردم در این بین گناهی ندارند.

, وجود این یاوه‌گویی‌ها انتقامی از مردم استان خراسان جنوبی بود,

 

,

*نماز جمعه شهرستان سربیشه

, *نماز جمعه شهرستان سربیشه, *نماز جمعه شهرستان سربیشه,

حجت الاسلام و المسلمین سنجری، امام جمعه سربیشه در خصوص سخنان استاندار خراسان جنوبی در جمع هنرمندان با اشاره به اینکه تأسف می‌خورم به مملکت و استانی که چنین فردی استاندار آن باشد، متاسفم، ایشان این مطلب را گفتند "باید به حال هنر استان گریه کرد"؛ هنرمندان اصیل انقلابی و افرادی داریم که دستشان را نیز می‌بوسیم اما هنر را نباید با ابتذال قاطی کرد اظهار کرد: چشم آقای رئیس جمهور روشن، چشم آقای وزیر کشور روشن، چشم متدینین روشن، چشم نمایندگان مجلس روشن، من متاسفم فکر نکنم مردم ولایتمدار خراسان شمالی، مردم بجنورد همچنین برنامه‌ای داشته باشند.

,

 

,

وی ادامه داد: آقای استاندار، استان خراسان جنوبی رقاص‌خانه نیست، استان خراسان جنوبی محل برگزاری کنسرت‌های آن‌چنانی نیست، اگر می‌خواهید گریه کنید، بیایید با هم به حال محرومین و مستضعفین و مسائل استان گریه کنیم، این فرافکنی‌ها به استان لطمه خواهد زد.

, آقای استاندار، استان خراسان جنوبی رقاص‌خانه نیست، استان خراسان جنوبی محل برگزاری کنسرت‌های آن‌چنانی نیست، اگر می‌خواهید گریه کنید، بیایید با هم به حال محرومین و مستضعفین و مسائل استان گریه کنیم، این فرافکنی‌ها به استان لطمه خواهد زد.,

 

,

*نماز جمعه شهرستان طبس

, *نماز جمعه شهرستان طبس, *نماز جمعه شهرستان طبس,

زنجانی زنجانی امام جمعه موقت طبس اظهار کرد: آقای استاندار، استان خراسان جنوبی رقاص‌خانه نیست، استان خراسان جنوبی محل برگزاری کنسرت‌های آن‌چنانی نیست، اگر می‌خواهید گریه کنید، بیایید با هم به حال محرومین و مستضعفین و مسائل استان گریه کنیم، این فرافکنی‌ها به استان لطمه خواهد زد.

, آقای استاندار، استان خراسان جنوبی رقاص‌خانه نیست، استان خراسان جنوبی محل برگزاری کنسرت‌های آن‌چنانی نیست، اگر می‌خواهید گریه کنید، بیایید با هم به حال محرومین و مستضعفین و مسائل استان گریه کنیم، این فرافکنی‌ها به استان لطمه خواهد زد.,

 

,

سخنان صریح امامان جمعه در خصوص سخنان استاندار، و در کنار آن شعارهای جمعی از دانش جویان و جوانان در نماز جمعه بیرجند باعث شد تا تیم رسانه ای استاندار سریعا نسبت به این موضوعات واکنش نشان دهند تا فضا را به سمت خود تغییر دهند.

, سخنان صریح امامان جمعه در خصوص سخنان استاندار، و در کنار آن شعارهای جمعی از دانش جویان و جوانان در نماز جمعه بیرجند باعث شد تا تیم رسانه ای استاندار سریعا نسبت به این موضوعات واکنش نشان دهند تا فضا را به سمت خود تغییر دهند., سخنان صریح امامان جمعه در خصوص سخنان استاندار، و در کنار آن شعارهای جمعی از دانش جویان و جوانان در نماز جمعه بیرجند باعث شد تا تیم رسانه ای استاندار سریعا نسبت به این موضوعات واکنش نشان دهند تا فضا را به سمت خود تغییر دهند.,

 

,

رسانه های وابسته دولتی اعم از سایت و کانال شروع به تولید محتوا برای کم کردن بار محتوائی سخنان حیرت آور استاندار کردند . همچنین سعی کردند رسانه های دیگر اعم از کانال و ... که به نوعی به آنها نیز وابستگی دارند را وارد ماجرا کرده و از آنها درخواست نمایند که در این خصوص موضع گیری کنند؛ همچنین از برخی هنرمندان که بیشتر به آنها وابسته اند نیز خواستند که در حمایت از سخنان نابه هنجار استاندار بیانیه حمایتی صادر کنند

,

 

,

اما در مجموع واکنش رسمی سایت استانداری و خود استاندار به دو تکذیبیه مختصر و تفصیلی و همچنین مصاحبه استاندار با سایت تازه تاسیس خانم اسلامی مشاور امور بانوان استاندار ختم می شود.

,

 

,

در رابطه با دو تکذبیه ای که سایت استانداری منتشر کرده است به دو نکته اشاره می کنیم.

,

1- در تکذیبیه مختصر فقط سخنان منتشر شده از استاندار تکذیب شده در حالی که در همان ابتدای انتشار سخنان استاندار در سایت خاورستان که سعی شده حتی واژه های آن نیز عینا سخنان استاندار باشد بخشی از فایل صوتی استاندار که سخنان خاصی در خصوص رقص زن و مرد دارد روی کانال سایت خاورستان به نشانی (@khavarestan) قرار گرفته و همگان می توانند آن را گوش فرا دهند .

, 1- در تکذیبیه مختصر فقط سخنان منتشر شده از استاندار تکذیب شده در حالی که در همان ابتدای انتشار سخنان استاندار در سایت خاورستان که سعی شده حتی واژه های آن نیز عینا سخنان استاندار باشد بخشی از فایل صوتی استاندار که سخنان خاصی در خصوص رقص زن و مرد دارد روی کانال سایت خاورستان به نشانی (@khavarestan) قرار گرفته و همگان می توانند آن را گوش فرا دهند ., 1- در تکذیبیه مختصر فقط سخنان منتشر شده از استاندار تکذیب شده در حالی که در همان ابتدای انتشار سخنان استاندار در سایت خاورستان که سعی شده حتی واژه های آن نیز عینا سخنان استاندار باشد بخشی از فایل صوتی استاندار که سخنان خاصی در خصوص رقص زن و مرد دارد روی کانال سایت خاورستان به نشانی (@khavarestan) قرار گرفته و همگان می توانند آن را گوش فرا دهند ., @khavarestan,

, , , ,

 

,

2- در تکذیبیه تفصیلی بعدی که ارائه شده سعی شده سخنان اصلی استاندار به نوعی تحریف شده و آنچه که خود می خواسته اند را از سخنان استاندار در قالب یک تکذیبیه منتشر کنند که البته فایل صوتی سخنان کامل استاندار و انطباق آن با متن پیاده شده خاورستان و تفاوت آن با متن تکذیبیه استانداری منتشر شد که مردم شریف استان خودشان می توانند به مقایسه بنشینند و قضاوت کنند .

, 2- در تکذیبیه تفصیلی بعدی که ارائه شده سعی شده سخنان اصلی استاندار به نوعی تحریف شده و آنچه که خود می خواسته اند را از سخنان استاندار در قالب یک تکذیبیه منتشر کنند که البته فایل صوتی سخنان کامل استاندار و انطباق آن با متن پیاده شده خاورستان و تفاوت آن با متن تکذیبیه استانداری منتشر شد که مردم شریف استان خودشان می توانند به مقایسه بنشینند و قضاوت کنند ., 2- در تکذیبیه تفصیلی بعدی که ارائه شده سعی شده سخنان اصلی استاندار به نوعی تحریف شده و آنچه که خود می خواسته اند را از سخنان استاندار در قالب یک تکذیبیه منتشر کنند که البته فایل صوتی سخنان کامل استاندار و انطباق آن با متن پیاده شده خاورستان و تفاوت آن با متن تکذیبیه استانداری منتشر شد که مردم شریف استان خودشان می توانند به مقایسه بنشینند و قضاوت کنند .,

, ,

 

,

صدور بیانیه های مختلف در چارچوب سخنان مطرح شده استاندار در جمع هنرمندان استان و خروش ملت ولایتمدار خراسان جنوبی و موضع گری صریح مردم باعث شد تا سایت خصوصی مشاور جدید استاندار لقب خفاش را به مردم و ائمه جمعه بدهد و از هویت واقعی خود پرده بردارد.

, صدور بیانیه های مختلف در چارچوب سخنان مطرح شده استاندار در جمع هنرمندان استان و خروش ملت ولایتمدار خراسان جنوبی و موضع گری صریح مردم باعث شد تا سایت خصوصی مشاور جدید استاندار لقب خفاش را به مردم و ائمه جمعه بدهد و از هویت واقعی خود پرده بردارد., صدور بیانیه های مختلف در چارچوب سخنان مطرح شده استاندار در جمع هنرمندان استان و خروش ملت ولایتمدار خراسان جنوبی و موضع گری صریح مردم باعث شد تا سایت خصوصی مشاور جدید استاندار لقب خفاش را به مردم و ائمه جمعه بدهد و از هویت واقعی خود پرده بردارد.,

 

,

, ,

 

,

پس از تکذیبیه های استاندار خراسان جنوبی و انکار سخنان خود در جمع هنرمندان مدیر مسئول سایت خاورستان طی نامه ای صوت کامل سخنرانی وی را جهت یادآوری ارسال کرد.

,

 

,

, ,

 

,

پس از این بی حرمتی ها و توهین به ائمه جمعه، خروش ملت در روز شنبه 95/11/30 و در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیشتر خود را نشان داد.

, پس از این بی حرمتی ها و توهین به ائمه جمعه، خروش ملت در روز شنبه 95/11/30 و در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیشتر خود را نشان داد., پس از این بی حرمتی ها و توهین به ائمه جمعه، خروش ملت در روز شنبه 95/11/30 و در محل دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیشتر خود را نشان داد.,

 

,

در این تجمع که به دلیل کوچک بودن فضا افراد بسیاری در بیرون و زیر باران شعارهای حق گویانه خود را سر می دادند ابتدا فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به پشت تریبون رفت و نسبت به این سخنان واکنش نشان داد.

,

 

,

سرهنگ قاسمی در این تجمع انقلابی مردم ولایتمدار بیرجند گفت: امروز فقط در دفتر استاندار چند نفر غیر بومی استان و یا چند نفر از بهزیستی و دانشگاه و اداره ارشاد و سایر جاها جمع شدند و اتاق فکر این مسائل هستند و اینها چاره اندیشی کنند که چگونه ما دختر و پسرها را در یک محیط جمع کنیم و برای آنها کنسرت برگزار کنیم.

,

, ,

وی در ادامه از صداوسیما برای عدم  پخش واقعیت ها و سخنان ائمه جمعه گلایه کرد و ادامه داد: می‌دانم که هیچ کدام از صحبت های من از صدا و سیما پخش نخواهد شد بدلیل اینکه 22 امام جمعه دیروز برای صحبت های استاندار واکنش نشان داده و اعتراض کردند هیچ کدام را صدا و سیما پخش نکرد و قبلا هم من و هم آیت الله عبادی در موضو عات دیگری صحبت کردیم که یا سانسور شده و یا اصلا پخش نشده است.

, از صداوسیما برای عدم  پخش واقعیت ها و سخنان ائمه جمعه, از صداوسیما برای عدم  پخش واقعیت ها و سخنان ائمه جمعه, گلایه کرد و ادامه داد: می‌دانم که هیچ کدام از صحبت های من از صدا و سیما پخش نخواهد شد بدلیل اینکه 22 امام جمعه دیروز برای صحبت های استاندار واکنش نشان داده و اعتراض کردند هیچ کدام را صدا و سیما پخش نکرد و قبلا هم من و هم آیت الله عبادی در موضو عات دیگری صحبت کردیم که یا سانسور شده و یا اصلا پخش نشده است.,

 

,

آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه برای بیکاران کار تولید کنید تا خوشحال شوند، جاده ها را اصلاح کنید و بعد از وعده های که می‌دهید ( طبق آمار پلیس راه خراسان جنوبی سالانه 180 نفر  در جاده های استان جانشان را از دست میدهند)، اینها را درست کنید تا مردم خوشحال شوند، گفت: آنها که رقص زن و مرد برایشان فرقی نمی‌کند غم مردم را ندارند و غصه مردم را نمیخورند، بله آن عده معدود ممکن است با رقص زن ومرد خوشحال شوند.

, آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه برای بیکاران کار تولید کنید تا خوشحال شوند، جاده ها را اصلاح کنید و بعد از وعده های که می‌دهید ( طبق آمار پلیس راه خراسان جنوبی سالانه 180 نفر  در جاده های استان جانشان را از دست میدهند)، اینها را درست کنید تا مردم خوشحال شوند، گفت: آنها که رقص زن و مرد برایشان فرقی نمی‌کند غم مردم را ندارند و غصه مردم را نمیخورند، بله آن عده معدود ممکن است با رقص زن ومرد خوشحال شوند., آنها که رقص زن و مرد برایشان فرقی نمی‌کند غم مردم را ندارند و غصه مردم را نمیخورند، بله آن عده معدود ممکن است با رقص زن ومرد خوشحال شوند.,

, ,

وی ادامه داد: در کجای دنیا اجازه می‌دهند یک کسی که اصلا از مسائل دینی حتی الفبایش را نمیداند درباره مسائل دینی نظر دهد و به عنوان حکم دینی می گوید که رقص زن و مرد اشکالی ندارد؛  آیا شما درس خواندی و مجتهدی یا صاحب نظری هستید که نظر میدهید؟ این چه اظهار نظری است؟

, وی ادامه داد: در کجای دنیا اجازه می‌دهند یک کسی که اصلا از مسائل دینی حتی الفبایش را نمیداند درباره مسائل دینی نظر دهد و به عنوان حکم دینی می گوید که رقص زن و مرد اشکالی ندارد؛ , وی ادامه داد: در کجای دنیا اجازه می‌دهند یک کسی که اصلا از مسائل دینی حتی الفبایش را نمیداند درباره مسائل دینی نظر دهد و به عنوان حکم دینی می گوید که رقص زن و مرد اشکالی ندارد؛ ,

 

,

با این خروش ملت به سرعت صدای مردم خراسان جنوبی در کل کشور شنیده شد و کانال های سراسری از جمله بیداری ملت، رجا نیوز و افشاگری نیز در پی انتشار آن برآمدند.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

نمایندگان خراسان جنوبی نیز نیست به حاشیه سازی های استاندار خراسان جنوبی واکنش های صریحی را انجام دادند و در ای خصوص حجت الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دولت، جناب رئیس جمهور، آقای جهانگیری و وزیر کشور خیلی متاسفم که به جای شایسته سالاری باند بازی را در کشور حاکم کرده اند و آقایی را به عنوان استاندار گذاشته‌اند که حداقل شایستگی ها را برای داشتن این پست ندارد، اظهار کرد: دولت به جای توجه به خواست مردم و نمایندگان مردم وارد پروسه‌های همشهری گری و رفیق بازی می‌شود و افراد غیر شایسته‌ای  را می‌گذارد که نتیجه اش می‌شود چنین بلایی که بر سر این استان آمده است.

,

 

,

فلاحتی، نماینده مردم قاین و زیرکوه نیز با بیان اینکه در این خصوص باید وزیر کشور پاسخگو باشد، گفت: کسی نمی پسندد که در استانی مثل خراسان جنوبی که دارالمومنین است ومردم متدین انقلابی وارزشی هستندافرادی سخنانی را مطرح کنند که دراولین حمایتهایی که از آن می شودسایت معاند وضد انقلابی مثل" آمد نیوز"آن را درراس تیترخبری خودش قراردهد.

,

 

,

وی ادامه داد: هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم احتمال این جورفضاسازیهابیشتر خواهد بود تا مردم از اصل مسائل که در استان باید پیگیری می شد وتاکنون پیگیری نشده است دورشوند واز مسئولین سوال نکنند.

,

 

,

مولوی سید محمد حسینی، امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با اشاره به اینکه این صحبت های استاندار توهین به مسلمانان است و از نظر تمام فرق های اسلامی حرام است، گفت: این افراد دیگر در جامعه اسلامی جایگاهی نخواهند داشت و مردم از این افراد متنفر هستند.

, مولوی سید محمد حسینی، امام جمعه اهل سنت طبس مسینا با اشاره به اینکه این صحبت های استاندار توهین به مسلمانان است و از نظر تمام فرق های اسلامی حرام است، گفت: این افراد دیگر در جامعه اسلامی جایگاهی نخواهند داشت و مردم از این افراد متنفر هستند., این صحبت های استاندار توهین به مسلمانان است و از نظر تمام فرق های اسلامی حرام است، گفت: این افراد دیگر در جامعه اسلامی جایگاهی نخواهند داشت و مردم از این افراد متنفر هستند., این افراد دیگر در جامعه اسلامی جایگاهی نخواهند داشت و , مردم از این افراد متنفر هستند.,

 

,

امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اهل تسنن نیز گفت: صحبت های اخیر این مسئول بسیار تعجب آور بود و این صحبت ها موجب بی برکتی و فساد در کشور می شود و ایشان از خدا بترسند.

,

 

,

بعد از ورود صریح و انقلابی نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه، روحانیت، نمایندگان مجلس، دانشجویان، امامان جمعه اهل تسنن، اقدام دادستانی بیرجند مبنی بر پیگیری و رسیدگی بر اتفاقات استان(اظهارنظرهای غیر شرعی ) بسیار خوشحال کننده و رضایت بخش بود؛ چرا که اگر این پیگیری ها نباشد شعله های این فتنه که با هدف سبک شمردن اولا قوانین شرع اسلام، دوما زیر سئوال بردن اقدامات نهادهایی از جمله نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ... و از همه بالاتر، جابجایی هدفمند اولویت ها با حاشیه سازی ها است، مردم استان را دچار آسیب و دل زدگی می کرد.

,

 

,

مقدس،عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی پیرامون این جریانات اظهار کرد: افرادی که ارزش های دینی و اسلامی را با گفتار، رفتار و عملشان مورد هنجارشکنی قرار دهند مورد تذکر داده می شوند و تذکر می دهیم که توجه به مسائلی شود که ارزش های دینی لطمه وارد نشود و الّا دادستانی در این حوزه نیز به وظیفه قانونی خود با قاطعیت عمل خواهد کرد و اگر جرمی اتفاق افتد مورد تعقیب قرار خواهد داد.

, افرادی که ارزش های دینی و اسلامی را با گفتار، رفتار و عملشان مورد هنجارشکنی قرار دهند مورد تذکر داده می شوند و تذکر می دهیم که توجه به مسائلی شود که ارزش های دینی لطمه وارد نشود و الّا دادستانی در این حوزه نیز به وظیفه قانونی خود با قاطعیت عمل خواهد کرد و اگر جرمی اتفاق افتد مورد تعقیب قرار خواهد داد.,

 

,

وی افزود: ملاک ما قانون است و طبق قانون عمل می کنیم و تابع قانون هستیم و افرادی که هنجارهای قانون، عرفی و اسلامی را رعایت نمی کنند ما برخورد می کنیم و اگر جرمی به وقوع پیوسته باشد تعقیب قانونی خواهد شد و هر کسی می خواهد باشد و فرقی نمی کند و بدون روی دربایستی خواهد بود.

, وی افزود: ملاک ما قانون است و طبق قانون عمل می کنیم و تابع قانون هستیم و افرادی که هنجارهای قانون، عرفی و اسلامی را رعایت نمی کنند ما برخورد می کنیم و اگر جرمی به وقوع پیوسته باشد تعقیب قانونی خواهد شد و هر کسی می خواهد باشد و فرقی نمی کند و بدون روی دربایستی خواهد بود.,

 

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با استناد کامل موضوع را پیگیری خواهد کرد و حرفی که یک شخصی در دو روز گذشته گفته است باید بررسی شود، و بعد از بررسی کامل آن، اقداماتی که در چارچوب قانون به ما محول شده است را انجام می دهیم و حتما نیز انجام می دهیم.

, دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی با استناد کامل موضوع را پیگیری خواهد کرد و حرفی که یک شخصی در دو روز گذشته گفته است باید بررسی شود، و بعد از بررسی کامل آن، اقداماتی که در چارچوب قانون به ما محول شده است را انجام می دهیم و حتما نیز انجام می دهیم.,

 

,

سردار شجاع، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اظهار نظرهای برخی از مسئولان در رابطه با وظایف نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس تابع قانون است و در انجام مأموریت ها بر اساس قانون عمل می کند و جناح بندی های سیاسی هیچ خللی را در اجرای مأموریت های پلیس ایجاد نخواهد کرد گفت: نیروی انتظامی با عنوان رزمندگان اسلام در خط مقدم مبارزه با زشتی‌ها، ناهنجاری‌ها و دشمنان داخلی و خارجی حاضر است و مشغول ایثار و فداکاری است و موید این جانفشانی بالغ بر چهار هزار شهیدی است که از نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب شده است .

,

 

,

وی افزود: فرماندهان،مدیران و کارکنان انتظامی به عهدی که با شهداء و بیعتی که با مقام معظم رهبری در دفاع از ارزش های نظام بسته اند،هیچ گونه کوتاهی نکرده و در مأموریت های پیش رو همچنان مصصم و با اراده عمل خواهند کرد.

,

 

,

بیانیه مجمع نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در پی اظهارات جدید استاندار نیز از دیگر موضوعاتی بود که منتشر شد.

,

در قسمتی از این بیانیه آمده است: کاش استاندار محترم به جای ورود به مسائل حاشیه ای به اصل مطالبات مردم که همانا محرومیت زدایی از منطقه با توجه به امور معیشتی مردم و اشتغال و کارآفرینی برای جوانان و پیگیری اولویت های پیشرفت و توسعه استان به خصوص امور زیربنایی، همچون انتقال آب و شروع راه آهن، دوبانده شدن راه های مواصلاتی و ده ها مطالبه و خواسته به حق مردم است، می پرداخت خصوصا که طبق اظهار استاندار ؛ رئیس جمهور محترم نیز به زودی به استان سفر خواهند داشت ؛ امیدواریم این اظهارات ناصواب سفر ریاست محترم جمهور را و نیز مطالبات به حق مردم مثل کلنگ زنی پروژه انتقال آب و راه آهن و ... را تحت الشعاع قرار ندهد.

,

 

,

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز پیرامون اظهار نظر اخیر استاندار خراسان جنوبی مبنی بر این که "رقصیدن مردم و زن نامحرم به اسلام و مسلمین لطمه ای وارد نمی کند"، "نیروی انتظامی مسئول حفظ نظم هستند نه چیز دیگری"، و...، اظهار کرد: در اسلام، حد و حدود هرچیزی مشخص شده است و مسائل حلال و حرام نباید توسط افراد غیرکارشناس در جامعه عنوان شود.

,

 

,

وی با بیان این نکته که همه عزت و عظمت ما در پیاده کردن شرع اسلام است و دخالت افراد غیر کارشناس و فاقد صلاحیت در امور فقهی و دینی از آفت های مهم جامعه امروز می باشد، گفت: سخنان استاندار خراسان جنوبی، یکی از مهمترین مصادیق نفوذ است و همگی ما باید هوشیارباشیم.

,

 

,

در آخرین اقدام انقلابی که برای دفاع از دین و اسلام برگزار شد، تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون در حوزه علمیه معصومیه بیرجند بود که باری دیگر نشان دادند مردم همیشه در صحنه اند و هیچگاه از ارزش های انقلاب و امام خمینی(ره) کوتاه نخواهند آمد.

,

 

,

, ,

, ,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین مختاری، استاد حوزه و دانشگاه در این تجمع انقلابی با بیان اینکه سخنان اخیر استاندار خراسان جنوبی در واقع یک بدعتی نامیمون و نامبارک است و آغازی است که اگر باب گردد همه چیز را از بین خواهد بود، گفت: بنده که چهل سال است در حوزه تحصیل و تبلیغ فعالیت می کنم به اندازه این استاندار جرأت اظهار نظر ندارم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه استاندار گفته است که رقص زن و مرد اشکال ندارد و استدال به این کرده که در مناطق ما این کار را می کرده اند قابل قبول نیست و هیچ مرجع و مجتهدی چنین فتوایی نداده است، ادامه داد: ما به رئیس جمهور خوشامد می گوییم اما به شرط اینکه فکری به حال استاندار و استان خراسان جنوبی بردارند.

, وی با اشاره به اینکه استاندار گفته است که رقص زن و مرد اشکال ندارد و استدال به این کرده که در مناطق ما این کار را می کرده اند قابل قبول نیست و هیچ مرجع و مجتهدی چنین فتوایی نداده است، ادامه داد: ما به رئیس جمهور خوشامد می گوییم اما به شرط اینکه فکری به حال استاندار و استان خراسان جنوبی بردارند., وی با اشاره به اینکه استاندار گفته است که رقص زن و مرد اشکال ندارد و استدال به این کرده که در مناطق ما این کار را می کرده اند قابل قبول نیست و هیچ مرجع و مجتهدی چنین فتوایی نداده است، ادامه داد: ما به رئیس جمهور خوشامد می گوییم اما به شرط اینکه فکری به حال استاندار و استان خراسان جنوبی بردارند., ما به رئیس جمهور خوشامد می گوییم اما به شرط اینکه فکری به حال استاندار و استان خراسان جنوبی بردارند., ما به رئیس جمهور خوشامد می گوییم اما به شرط اینکه فکری به حال استاندار و استان خراسان جنوبی بردارند.,

 

,

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: جناب دکتر روحانی شما ملبس به لباس روحانیت هستید و این لباس یعنی لباس سربازی قرآن و اهل بیت و عمامه ما کلاه خودی است که در برابر شبهات و کفر و استکبار ایستاده و عبای ما نیز زره ما در برابر دشمنان است و اگر واقعا روحانی هستید و دوست دارید که مردم شما را دوست بدارند و از شما استقبال کنند و باری دیگر اگر کاندیدا شدید و به شما رای دهند این را ثابت کنید که اولویت اول شما دین مردم است.

, این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: جناب دکتر روحانی شما ملبس به لباس روحانیت هستید و این لباس یعنی لباس سربازی قرآن و اهل بیت و عمامه ما کلاه خودی است که در برابر شبهات و کفر و استکبار ایستاده و عبای ما نیز زره ما در برابر دشمنان است و اگر واقعا روحانی هستید و دوست دارید که مردم شما را دوست بدارند و از شما استقبال کنند و باری دیگر اگر کاندیدا شدید و به شما رای دهند این را ثابت کنید که اولویت اول شما دین مردم است., جناب دکتر روحانی شما ملبس به لباس روحانیت هستید و این لباس یعنی لباس سربازی قرآن و اهل بیت و عمامه ما کلاه خودی است که در برابر شبهات و کفر و استکبار ایستاده و عبای ما نیز زره ما در برابر دشمنان است و اگر واقعا روحانی هستید و دوست دارید که مردم شما را دوست بدارند و از شما استقبال کنند و باری دیگر اگر کاندیدا شدید و به شما رای دهند این را ثابت کنید که اولویت اول شما دین مردم است., جناب دکتر روحانی شما ملبس به لباس روحانیت هستید و این لباس یعنی لباس سربازی قرآن و اهل بیت و عمامه ما کلاه خودی است که در برابر شبهات و کفر و استکبار ایستاده و عبای ما نیز زره ما در برابر دشمنان است و اگر واقعا روحانی هستید و دوست دارید که مردم شما را دوست بدارند و از شما استقبال کنند و باری دیگر اگر کاندیدا شدید و به شما رای دهند این را ثابت کنید که اولویت اول شما دین مردم است.,

 

,

حجت الاسلام محمدرضا خوشخو معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با خطر جریان های افراطی و تکفیری نیز در این باره اظهار کرد: اگر همان زمان موضع گیری جدی تری توسط روحانیت، فضلا و خانواده های شهدا صورت می گرفت، قطعا کار به اینجا کشیده نمی شد.

, حجت الاسلام محمدرضا خوشخو معاون ارتباطات و بین الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با خطر جریان های افراطی و تکفیری نیز در این باره اظهار کرد: اگر همان زمان موضع گیری جدی تری توسط روحانیت، فضلا و خانواده های شهدا صورت می گرفت، قطعا کار به اینجا کشیده نمی شد.,

 

,

در کنار تمامی این موضع گیری های صریح در شهرستان بیرجند، شهرستان های سطح استان از جمله طبس، فردوس، قهستان، قاین، بشرویه، سرایان، خوسف نیز نیبت به این اضهارات سخیف استاندار واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری این موضوع و برکناری استاندار شدند.

, در کنار تمامی این موضع گیری های صریح در شهرستان بیرجند، شهرستان های سطح استان از جمله طبس، فردوس، قهستان، قاین، بشرویه، سرایان، خوسف نیز نیبت به این اضهارات سخیف استاندار واکنش نشان دادند و خواستار پیگیری این موضوع و برکناری استاندار شدند.,

 

,

اعتراض مردمی در بشرویه

, اعتراض مردمی در بشرویه, اعتراض مردمی در بشرویه,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

 

,

اعتراضات مردمی در طبس

, اعتراضات مردمی در طبس, اعتراضات مردمی در طبس,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

 

,

اعتراضات مردمی در درمیان

, اعتراضات مردمی در درمیان, اعتراضات مردمی در درمیان,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

 

,

اعتراضات مردمی در فردوس

, اعتراضات مردمی در فردوس, اعتراضات مردمی در فردوس,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

 

,

اعتراضات مردمی در سربیشه

, اعتراضات مردمی در سربیشه, اعتراضات مردمی در سربیشه,

, , , ,

, , , ,

 

,

اعتراضات مردمی در خوسف

, اعتراضات مردمی در خوسف, اعتراضات مردمی در خوسف,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

اعتراضات مردمی در قاین

, اعتراضات مردمی در قاین, اعتراضات مردمی در قاین,

, ,

, ,

 

,

 

,

با این حال استاندار غیربومی و سراسر سیاسی خراسان جنوبی و سایر حامیانش با بی توجهی به این مسائل مهم و اولویت دار استان سبب شده تا نگرانی همچنان در محروم ترین استان کشور موج بزند که آیا فردی پیدا خواهد شد تا بهترین اقدام را حول این مورد انجام دهد و دین را فدای یک مسئول نکند.

, با این حال استاندار غیربومی و سراسر سیاسی خراسان جنوبی و سایر حامیانش با بی توجهی به این مسائل مهم و اولویت دار استان سبب شده تا نگرانی همچنان در محروم ترین استان کشور موج بزند که آیا فردی پیدا خواهد شد تا بهترین اقدام را حول این مورد انجام دهد و دین را فدای یک مسئول نکند.,

 

,

در حال حاضر خواسته اصلی مردم خراسان جنوبی از آقای روحانی برکناری استاندار بی کفایت آنهم به این دلیل که مواضع فکری، سیاسی و رفتاری وی به هیچ عنوان در سطح استاندار شایسته نظام اسلامی نیست، می باشد زیرا ادامه حضور این فرد در مسئولیت عالی استان، روز به روز از سبد رأی روحانی در انتخابات آینده خواهد کاست.

, در حال حاضر خواسته اصلی مردم خراسان جنوبی از آقای روحانی برکناری استاندار بی کفایت آنهم به این دلیل که مواضع فکری، سیاسی و رفتاری وی به هیچ عنوان در سطح استاندار شایسته نظام اسلامی نیست، می باشد زیرا ادامه حضور این فرد در مسئولیت عالی استان، روز به روز از سبد رأی روحانی در انتخابات آینده خواهد کاست.,

 

,

مردم خراسان جنوبی در تجمعات خواهان عذرخواهی و برکناری استاندار خراسان جنوبی و حل مشکلات به خصوص مشکلات کم‌آبی، بیکاری و اقتصادی در استان هستند و از مسئولان می‌خواهند به جای منحرف کردن افکار عمومی از وضعیت بد اقتصادی کشور، کارنامه خود را در مدت مسئولیتی که داشتند، ارائه کنند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در پایان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بگویند چه کرده‌اند؟

, مردم خراسان جنوبی در تجمعات خواهان عذرخواهی و برکناری استاندار خراسان جنوبی و حل مشکلات به خصوص مشکلات کم‌آبی، بیکاری و اقتصادی در استان هستند و از مسئولان می‌خواهند به جای منحرف کردن افکار عمومی از وضعیت بد اقتصادی کشور، کارنامه خود را در مدت مسئولیتی که داشتند، ارائه کنند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در پایان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بگویند چه کرده‌اند؟,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه