اخبار داغ

رئیس کنگره سوختگی:

پیوند پوست قطعی‌ترین روش درمان سوختگی است/ خودکفایی ایران در درمان سوختگی‌ها

پیوند پوست قطعی‌ترین روش درمان سوختگی است/ خودکفایی ایران در درمان سوختگی‌ها
رئیس کنگره سوختگی گفت: در حال حاضر علم و تجهیزات درمان سوختگی در ایران پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته به‌گونه‌ای که هیچ‌ بیماری برای درمان نیازی به سفر به خارج کشور ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، دکتر محمدحسن آموزگار، ظهر امروز در حاشیه ششمین کنگره سوختگی کشور که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌ازاین در کشور حتی بخشی به نام بخش سوختگی وجود نداشت و وضعیت درمان سوختگی در ایران بسیار بغرنج بود اما خوشبختانه طی سالیان اخیر شاهد پیشرفت قابل‌توجه این رشته بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی در خصوص اهداف برگزاری این کنگره گفت: جدیدترین دست آوردها و روش‌های درمان سوختگی با حضور متخصصان مربوط این رشته در مشهد برگزار می‌شود و فرصتی خوبی برای تبادل‌نظر و تجربیات در این رشته است.

,

رئیس کنگره سوختگی یادآور شد: در حال حاضر علم و تجهیزات درمان سوختگی در ایران پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای داشته به‌گونه‌ای که هیچ‌ بیماری برای درمان نیازی به سفر به خارج کشور ندارند و تمام جراحی‌ها در ایران انجام می‌شود.

,

آموزگار با اشاره به اینکه تنها 20 درصد بیماران سوختگی که دچار سوختگی‌های عمیق شده‌اند دچار عوارض پس از درمان می‌شوند، بیان کرد: نتایج کنونی درمان سوختگی در 80 درصد بیماران عالی است و 20 درصد بقیه مربوط به سوختگی‌های خیلی عمیق هست که با عوارض مختلفی همراه است.

,

وی در خصوص پوست مصنوعی گفت: این پوست‌ها وارد بازار پزشکی ایران شده‌اند اما متأسفانه به دلیل قیمت بالای آن‌ها اکثر بیماران سوختگی قادر به خریداری و استفاده از آن‌ها نیستند.

,

این فوق تخصص جراحی پوست و زیبایی بهترین درمان قطعی سوختگی را پیوند پوست دانست و افزود: هم‌اکنون در بیمارستان امام رضا(ع) بانک پوست ایجادشده و توانسته است گام بلندی در جهت درمان بیماران سوختگی بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه