اخبار داغ

با حضور مسئولان و طلاب حوزه های علمیه؛

مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در زنجان برگزار شد/توجه دولت به مسائل ارزشمند دینی

مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در زنجان برگزار شد/توجه دولت به مسائل ارزشمند دینی
با حضور مسئولان و طلاب حوزه های علمیه و شاگردان، مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در محل فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا; در چند سال اخیر مراسم نکوداشت اساتید و علمای حوزه های علمیه استان زنجان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می شود که طی سه سال گذشته مراسم نکوداشت آیت الله سلیمی، مرحوم آیت ‌الله شیخ محمدتقی خاتمی و آیت ‌الله شیخ ابراهیم محمدی‌اصل  به منظور معرفی این اساتید برجسته استان زنجان برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

امسال نیز در چهارمین سال برگزاری این مراسم، مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی در زنجان برگزار شد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم نکوداشت آیت الله یکتایی اظهار داشت: دولت یازدهم در پرداختن به مسائل ارزشمند دینی توجه شایانی داشته است.

,

وی با بیان اینکه یکی از اهداف بسیار مهم دولت پرداختن به مسائل ارزشمند دینی و قرآنی است، گفت: در این راستا برنامه های مختلفی در استان زنجان برگزار شده است.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم نکوداشت برای طلاب حوزه های علمیه از برنامه های این اداره کل است، تصریح کرد: در چند سال گذشته این برنامه با همکاری حوزه علمیه استان برگزار شده است.

,

وی بر ضرورت تجلیل و تکریم از بزرگان استان تاکید کرد و گفت: در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی لازم را دارد.
 

,
,

*زندگینامه آیت الله یکتایی

, *زندگینامه آیت الله یکتایی,

گفتنی است، آیت الله یکتایی در سال 1302  هجری – شمسی  در روستای کرین شهرستان خلخال دیده به جهان گشود و از دوران جوانی تاکنون ساکن زنجان و در حوزه علمیه زنجان فعالیت داشتند.

,

این عالم مجاهد، عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری و نماینده اسبق امام خمینی و مقام معظم رهبری در شهرستان خلخال و موسس  حوزه علمییه دینیه جعفریه این شهر بود.

,

آیت الله هیبت الله یکتایی از علمای شمال غرب کشور  و از اساتید برجسته حوزه و از شاگردان مخلص  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سن 93 سالگی در زنجان دعوت حق را لبیک گفت.

,

این عالم زاهد و مبارز نستوه از محضر آیات عظام و علمای اعلام بخصوص کوه کمری(ره)، بروجردی(ره)، مرعشی نجفی(ره)، گلپایگانی(ره)، علامه طباطبایی(ره) و امام خمینی ره  درطول 93 سال عمر خود بهره مند بوده اند.

,

وی در پرهیزکاری واحتیاط از شبهات(حتی از صرف وجوه شرعیه) وبی اعتنایی به دنیا و اشتغال به عبادات وادعیه و قرآن شهره  بود و با زندگی ساده و محقر پیوسته در تبیین معارف اسلام و مذهب اهل بیت عصمت (ع) و ترویج احکام شریعت و تبلیغ علیه حکام جور و انحرافات نظام ستمشاهی همت می کرد.

,

آیت الله یکتایی طلاب و شاگردان فراوانی را در مکتب اهل بیت (ع) به ویژه در استان های  قم، زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل تربیت کرده است.

,

آیت الله یکتایی در دوران انقلاب اسلامی همواره با افشاگری هایش رژیم ستمشاهی را به ستوه در آورده بود و پس از انقلاب اسلامی در دفاع مقدس هم نقش عمده ای در بسیج نیروها برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل داشت و همواره روشنگر و تبیینگر مردم در صحنه های حساس  در دفاع از آرمان نظام اسلامی و  ولایت فقیه بود. 

,

ایشان به حق یکی از سربازان مخلص حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه بود و در پرهیزکاری و احتیاط از شبهات(حتی از صرف وجوه شرعیه) و بی اعتنایی به دنیا و اشتغال به عبادات وادعیه و قرآن کم نظیر بود.

,

آیت الله یکتایی با زندگی ساده و محقر پیوسته در تبیین معارف اسلام و مذهب اهل بیت عصمت(ع) و ترویج احکام شریعت و تبلیغ برعلیه حکام جور و انحرافات نظام منحوس سلطنتی زمان خود به نحو احسن انجام وظیفه کرده ودر تعلیم وتربیت مومنین قولا وعملا فعالیت می کرد.

,

آیت الله یکتایی در سن 93 سالگی به علت بیماری در زنجان دار فانی را وداع گفته بود و به وصیت ایشان پیکر وی در حوزه علمیه جعفریه که موسس آن است به خاک سپرده شد. انتهای پیام/

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه