اخبار داغ

عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س):

بیکاری جوانان یک مسئله حاد سیاسی است/ شاهد رویش اقتصاد انگلی در کشور هستیم

بیکاری جوانان یک مسئله حاد سیاسی است/ شاهد رویش اقتصاد انگلی در کشور هستیم
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) گفت: مسئله بیکاری یک مسئله اساسی و بیکاری جوانان یک مسئله حاد سیاسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار «صبح توس»، حسین راغفر؛ عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا(س) امروز در همایش دولت پژوهی که در دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از موارد مغفول در نظام تصمیم گیری ما مردم و منافع مردم است و تصمیمات دولتی بر اساس توزیع منزلت اجتماعی است بدین معنا که هر تصمیمی که در دولت اتخاذ می‌شود سبب می‌ شود یک گروه به منفعت برسد و گروه دیگر متضرر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

راغفر تصریح کرد: متاسفانه ما در دولت شاهد شکل گیری و رویش اقتصاد انگلی هستیم  و یک گروهی بدون این که تلاشی کرده باشند پول‌های کلانی به جیب می زند و این هم به دلیل نظام تصمیم گیری نادرست است.

,

وی ادامه داد: این نظام تصمیم گیری شامل سه کارگرد اصلی توزیع اعتبارات بانکی، توزیع فرصت ها و هزینه های معاملاتی است.

,

این استاد دانشگاه ابراز داشت: مداخله در نظام قیمت گذاری از جمله ابزارهای شکل گیری نابرابری در ثروت و قدرت است و این سبب حاکم شدن نظام ناکارآمد می‌شود و ناکارآمدی هم علت اصلی فروپاشی ابرقدرت‌ها است.

,

وی یادآور شد: دلیل دیگر ناکارآمدی دولت، منفعت طلبی سیاستگذاران است. همه این افراد کاسب هستند و در تصمیم‌گیری‌های خود منافع شخصی را به منافع عموم جامعه ترجیح می‌دهند.

,

راغفر در ادامه؛ فقر، نابرابری و فساد را محصول نظام تصمیم‌گیری ناکارآمد عنوان کرد.

,

این کارشناس اقتصاد  با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های یک مملکت محسوب می‌شوند، اشاره داشت: اما متاسفانه در جامعه ما به دلیل نداشتن شغل تبدیل به تهدید شده اند.

,

وی افزود: بیکاری جوانان بزرگترین تهدید امنیتی کشور است ولی متاسفانه مسئولین به این مقوله توجهی ندارند در حقیقت مسئولین نمی‌خواهند باور کنند که ما با بحران مواجه شده‌ایم.

,

راغفر خاطر نشان کرد: مسئله بیکاری یک مسئله اساسی است و بیکاری جوانان یک مسئله حاد سیاسی است.

,

وی با بیان اینکه درگیری و ستیز در کشورهای فقیر بیشتر است، گفت: در جامعه‌ای که جوان فقیر چیزی برای از دست دادن ندارد حاضر به هر نوع تغییری است و حتی حاضر است به استخدام گروه‌های تروریستی درآید بعنوان نمونه عربستان یکی از صادر کنندگان اصلی تروریست است چرا که جوانان این کشور پس از گذراندن تحصیلات خود بیکار هستند.

,

این استاد دانشگاه در پایان گفت: میانگین نرخ اشتغال جوانان در دنیا 40 درصد و در ایران 22 درصد است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه