اخبار داغ

عدم پرداخت حقوق کارگران پلی اکریل؛

نُــــــــــــــــــــــه ماه شد/ کارگران: کسی هست به داد ما برسد؟

نُــــــــــــــــــــــه ماه شد/ کارگران: کسی هست به داد ما برسد؟
سال ۱۲ ماه دارد چگونه ممکن است با شرایط فعلی اقتصاد کشور، کارگری ۹ ما حقوق نگیرد و بتواند زندگی کند، آیا واقعا مسئولان برای حل مشکلات پیش آماده که عدم نظارت بر اینگونه شرکت های خصوصی است، فکری کرده یا می کنند، البته بعد از گذشت ۹ ماه جای فکر کردن نیست جای اقدام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مبارکه نا، کارگران شرکت پلی اکریل نزدیک به ۹ ماه است حقوقی دریافت نکرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مبارکه نا,

شرکت پلی‌اکریل ایران در سال ۱۳۵۳ با مشارکت بخش خصوصی، تعدادی از بانک‌ها‌ و یک شرکت آمریکا تأسیس شد. پلی‌اکریل در این سال ها به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نخ و الیاف پلی‌استر و همچنین تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک کشور معرفی شده و تأمین کننده مواد اولیه حدود ۴۰۰ واحد کوچک و بزرگ نساجی کشور است.

,

ظرفیت اسمی تولید شرکت پلی‌اکریل ایران معادل ۱۲۵هزار تن در سال است که تولیدات آن شامل نخ و الیاف پلی‌استر، نوار، الیاف اکریلیک، تاپس پلی‌استر و چیپس پلی‌استر و الیاف شیشه در صنایع ریسندگی، بافندگی، فرش، پوشاک، پتو و فاستونی کاربرد دارد.

,

با وجود حجم عظیم فعالیت شرکت پلی‌اکریل ایران، اما این کارخانه در سال‌های اخیر به‌دلیل برخی مشکلات از جمله واردات محصولات مشابه از خارج و تأثیر حضور پشت‌پرده دلال‌ها، دچار بحران مالی شده است.

,

۲ هزار کارگر این کارخانه بیش از ۸ ماه و نزدیک به ۹ ماه است که حقوق و دستمزی دریافت نکرده‌اند.

,

یکی از کارگران این کارخانه در پاسخ به سوال خبرنگار مبارکه نا در مورد تشریح وضعیت کارگران پلی اکریل، گفت: از کجای درد های کارگران براتون بگم، از رو زدن به فامیل که پول قرض بدین به ما یا از قبض های گاز و برق و آب و تلفن.

, مبارکه نا,

وی افزود: چند روز گذشته برق خانه ما را قطع کردند و مجبور شدیم از همسایه برق بگیریم.

,

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، عنوان کرد: هر بانکی که می رویم اسم پلی اکریل را که می شنوند با کمال احترام بیرونمان می کنند.

,

وی با اشاره به اینکه قسط های وام بانکی زیاد و روی هم انباشته شده است، اظهار کرد: ما باید از دست ضامن های وام های بانکی هم فراری باشیم.

,

کارگر پلی اکریل با اشاره به اینکه دو ضامن من از فامیل هستند، ادامه داد: من خودم شخصا پنج ماه است که در خانه گوشه گیر هستم و جرات ندارم در مهمانی های خانوادگی بروم.

,

وی گفت: هفته گذشته مسئولان در رسانه ها سر و صدا کردند که مشکل پلی اکریل حل شد، همه بانک ها تماس گرفتن که اقساط وام ها یادتون نرود.

,

وی با اشاره به اطلاعیه شورای کار پلی اکریل تصریح کرد: شورای کار پلی اکریل اعلام کرده است؛ در خصوص سوالات همکاران محترم در خصوص حقوق به اطلاع می رساند تا کنون ۱۳۵۰ تن از الیاف پلی استر به فروش رفته است و چک آن به مبلغ ۶ میلیارد دریافت شده است. چک های دریافتی مدت دار بوده و قرار بوده توسط استانداری ضمانت شده و یکی از بانک ها نقد کند که متاسفانه این موضوع تا این لحظه محقق نشده است.

,

این کارگر پلی اکریل اضافه کرد: سوال من این است که چرا مسئولان استانی ضمانت چک های خریدار را نکرده است، مگر در رسانه اعلام نکرد که مشکل حل شد و دولت ضمانتدار چک ها شد پس چرا در زمان حاضر ضمانت نمی کنند!؟

,

وی بیان کرد: آیا باعث و بانی این فلاکت پرسنل پلی اکریل جواب داردند که در قیامت بدهند!؟

,

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، با بیان اینکه آیا کسی هست به داد ما برسد و مشکلات ما را حل کند، خاطرنشان کرد: با خبری کردن حل مشکلات پلی اکریل مردم فکرمی کنند که پرسنل دروغ می گویند اما نمی دانند که این خبرها فقط در حد گفتن است و عمل کردنی نیست.

,

سال ۱۲ ماه دارد چگونه ممکن است با شرایط فعلی اقتصاد کشور، کارگری ۹ ما حقوق نگیرد و بتواند زندگی کند، آیا واقعا مسئولان برای حل مشکلات پیش آماده که عدم نظارت بر اینگونه شرکت های خصوصی است، فکری کرده یا می کنند، البته بعد از گذشت ۹ ماه جای فکر کردن نیست جای اقدام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه