اخبار داغ

یادداشتی به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)؛

حضرت زهرا (سلام الله علیها) کوثر رسالت/ جهان بی فاطمه چه می شد!؟

حضرت زهرا (سلام الله علیها) کوثر رسالت/ جهان بی فاطمه چه می شد!؟
حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عصاره ی وجود نازنین رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و میوه قلب او، و ثمره رنج های عظیم وی در مسیر تکامل انسانیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چادگان ، امام صادق (علیه اسلام) می فرمایند: سبب فوت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) ضرباتی بود که (قنفذ) با غلاف شمشیر به   حضرتش زد. منبع (بحارالانوار. جلد۴۳٫ صفحه ۱۷۰)

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چادگان,

جز حضرت آدم و حوا که نخستین تشکیل دهندگان جامعه انسانی بوده اند،خواست الهی در تکامل  انبیاء خود این است که هر یک از آنان را در کانون انسانی به نام خانواده قرار دهد تا وارث و انتقال دهنده ی کمال نسل پیشین به نسل های پسین باشند.

,

” ذُریَه بَعضُهأ مِن بَعض” بنابراین اصل همه ی کمال های شخصیتی انبیاء بزرگ خداوند که هر یک عنصر اصلی جامعه خود بودند، سلسله وار به خانواده های شاخص و برومند در جامعه انسانی به ارث رسیده است.

,

حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عصاره ی وجود نازنین رسول خدا (صلی الله علیه وآله) و میوه قلب او و ثمره رنج های عظیم وی در مسیر تکامل انسانیت است.

,

والا دختری که در خانه خاتم پیامبران دیده به جهان گشود، سرور بانوان جهان است و اسوه اهل ایمان؛ خجسته مولودی که سوره کوثر، آیه فضل اوست.

,

 حضرت زهرا (سلام الله علیها) کوثر رسالت:

,

کوثر را به خیر بسیار فراوان معنا کرده اند و به ظاهرکوثر، همه ی نعمت هایی را که خداوند به پیامبر گرامی اسلام عنایت کرده شامل می شود.

,

خیر، یاد شده به فزونی و دوام نسل ارتباط دارد و همگان آگاهند، که نسل پیامبرگرامی از ناحیه دخت بزگوارش زهرای بتول استمرار یافته است و برخی از احادیث پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) بر این معنا تاکید دارد.

,

ایمان را از دخت رسول خدا بیاموزید:

,

ایمان وی به خدا بستگی دارد و پرستش خداوند، نردبان ارزش و اعتبار هر انسان است که رسیدن به اوج و بلندای کمال انسانی به شمار می آید.

,

پیامبران و اولیای خداوند به تناسب درجات ایمان، پرستش و عبادت خالصانه خود، در دنیا و بهشت جاودان، در جایگاه صدق قرار دارند.

,

بله این فاطمه (سلام الله علیها) پاره تن پیامبر است؛

,

فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ساعات پایانی روز جمعه را تنها به دعا می پرداخت و شب های دهه آخر ماه مبارک رمضان را بیدار می ماند و همه ی خانواده خویش را به عبادت، دعا و شب زنده داری تشویق می کرد.

,

مادر سادات همیشه می فرمود: فرزندانم ابتدا برای همسایگان و دیگران دعا کنید.

,

حسن بصری می گوید: میان این امت، فردی نیایش گرتر از فاطمه سراغ ندارم، حضرت از ترس خدا به  قدری به عبادت می ایستاد که پاهای مبارکش متورم می شد، و در نماز نفسش به شماره می افتاد.

,

واپسین لحظات زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها):

,

قبل از آن شامگاه که روح بلند فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دخت رسول خدا (صلی الله علیه وآله) به آسمان پرکشد، ایشان در بستر افتاده و پدر بزرگوارش را درخواب دیده بود، که به او می فرماید: دخترم! مشتاق دیدار تو هستم، نزد من بشتاب و به او فرمود: فاطمه! تو امشب مهمان من هستی؛ حضرت زهرا (س)از خواب بیدار شد و آماده سفرآخرت گشت.

,

پیش تر این سخن را از پدرش، راستگو ترین انسان، شنیده بود (آن کس که مرا در خواب ببیند، گویی در بیداری دیده است) اکنون از آن بزرگوار، خبر رحلت خویش را شنیده بود، بنابراین جایی برای شک و تردید در صحت چنین خبری وجود نداشت.

,

چشمان مبارکش را گشود و جانی تازه گرفت و به تدبیر امور خانه پرداخت، امام علی (علیه السلام) وارد خانه شد، دید زهرای عزیزش بستر بیماری را ترک کرده و به کارهای خانه پرداخته است.

,

امام علت انجام این کارها را با وجود بیماری زهرا از وی پرسید، جای شگفتی نیست. فاطمه با صراحت به امام پاسخ  داد: انجام  این کارها بدین جهت است که امروز آخرین روز زندگی من است. به پا خاستم تا بدن و لباس کودکانم را شستشو دهم، چرا که فردا غبار یتیمی بر سرشان ریخته خواهد شد و بی مادر می شوند.

,

پرواز روح ملکوتی حضرت زهرا (سلام علیها):

,

لحظه احتضار که فرارسید و پرده ها کنار رفت، زهرای مرضیه(س) نگاهی اندوهگین به اطراف کرد و فرمود: سلام بر جبرائیل و رسول خدا! خدایا کنار رسول تو در رضوان و جوار رحمت و خانه ات دارالسلام قرار دارم. سپس فرمود: جمعی از آسمانیان را می بینم که پیش تر، پیامبر گرامی است و می فرماید: دخترم نزد من بیا!

,

آن گاه چشمان مبارکش را گشود و فرمود: سلام بر تو گیرنده روح آدمیان! در ستادن روحم شتاب کن و آن را به سختی مگیر! سپس چشمان خود را بست و دست و پاهایش را به سوی قبله دراز کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه