اخبار داغ

فرمانده سپاه خدابنده:

اردوی راهیان نور نشان دهنده عشق به نظام و ولایت/۸ کاروان از خدابنده به اردوی راهیان نور اعزام می شوند

اردوی راهیان نور نشان دهنده عشق به نظام و ولایت/۸ کاروان از خدابنده به اردوی راهیان نور اعزام می شوند
فرمانده سپاه خدابنده با بیان اینکه اردوی راهیان نور نشان دهنده عشق به نظام و ولایت است از اعزام ۸کاروان از خدابنده به اردوی راهیان نور در ایام نوروز خبر داد و گفت: برادران در قالب ۶دستگاه در روز ۲۱اسفند ماه سال جاری و خواهران در قالب دو دستگاه اتوبوس در روز ۸فروردین ماه ۹۶به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولی اله ابراهیمی،فرمانده سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ از اعزام ۸کاروان از خدابنده به اردوی راهیان نور در ایام نوروز خبر داد و گفت: برادران در قالب ۶دستگاه در روز ۲۱اسفند ماه سال جاری و خواهران در قالب دو دستگاه اتوبوس در روز ۸فروردین ماه ۹۶از حوزه های مقاومت بسیج شهرستان خدابنده به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

وی افزود: این برنامه عظیم فرهنگی با هدف تجدید بیعت با آرمانهای شهدا و امام(ره)،نشان دادن عشق مردم به نظام و ولایت،افتخار کردن به دوران دفاع مقدس،افزایش روحیه استکبار ستیزی و مخالفت با آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب و عزتمندی انقلاب اسلامی برگزار می شود.

,

فرمانده سپاه خدابنده ادامه داد: برنامه های مختلفی برای این اردو پیش بینی شده است که از مهمترین آنها می توان به زیارت شهدای فتح المبین،اروند کنار،شلمچه،دهلاویه،هویزه،طلائیه و حضور در رزمایش شبانه اشاره کرد.

,

ابراهیمی اضافه کرد: «راهیان نور» به عنوان یک رسانه فرهنگی، نقش بی بدیلی در شکل گیری ساختار ذهنی مردم ایفا می‌کند، زیرا در راستای تقویت روحیه همکاری، تربیت اجتماعی-سیاسی، مسؤولیت پذیری، تقویت مدیریت جهادی، مسأله یابی و حل مسأله، تعامل در مسایل محیطی، تقویت روحیه دفاع از میهن با روش اسلامی و تطبیق عینی تعالیم دینی با آموزه‌های عملی در صحنه‌های عملیاتی مانند رویکرد اقتصاد مقاومتی گام بر می‌دارد.

,

وی افزود: بنابراین باید ضمن توجه به هدفمند بودن این اردوها، از توسعه بیش از حد یادمان‌ها و جذابیت مادی گرایانه آن‌ها پرهیز کرد و فرآیندی را تبیین و سیاستگذاری کرد که تأثیر روانی و معنویت حاصل از این اردوها را در رفتار و ذهن زائران پایدار و مستدام کند تا از هدف اصلی این اردوها که حفظ سرمایه معنوی و انتقال به نسل آینده کشور است پاسداری شود.

,

ابراهیمی تصریح کرد: همه باید به این جهاد فرهنگی در مقایسه با دیگر عرصه‌های فرهنگی همچون ورزش، سینما، تئاتر و… توجه بیشتری داشته باشند، زیرا اردوهای راهیان نور یک نقش درونی و نهادینه شده در تربیت نسل جدید از طریق نگرش آموزشی به ارزش‌های نظام دارد که به تغییر و تعمیق در نگرش و رفتار افراد منجر می شود، اگرچه این اردوها دارای آثار تربیتی فراوان است، ولی درصورتی که درست برنامه ریزی نشوند یا به طور کامل هدایت و کنترل نشود، بستر مناسبی برای آسیب‌های جبران ناپذیر بر پیکره جامعه خواهند بود.

,

وی اضافه کرد: بنابراین حرکت به سمت آینده مطلوب و دستیابی به نتایج و دستاوردهای مورد انتظار در زمینه راهیان نور، نیازمند برداشتن گام‌های اساسی، سنجیده و متوالی، مبتنی بر علم و آگاهی درباره نیاز‌های فرهنگی جامعه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه