اخبار داغ

جلیلی در جمع مردم اسلامشهر:

تبعیض یعنی برای وام 5 میلیونی 8 مدرک و 2 ضامن لازم است ولی برای وام هزار میلیاردی یک تلفن!

تبعیض یعنی برای وام 5 میلیونی 8 مدرک و 2 ضامن لازم است ولی برای وام هزار میلیاردی یک تلفن!
سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه شب 18 اسفند در جمع مردم اسلامشهر گفت: نمیشود بدون رفع "تبعیض" به جنگ فقر و فساد رفت.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وی افزود: اگر مبارزه با فقر و فساد به نتیجه نمیرسد به دلیل تبعیض در برخوردها و برخورداری هاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


جلیلی ادامه داد: تبعیض یعنی یک نفر با یک تلفن هزار در به رویش باز شود و هزار نفر دیگر پشت همان در بمانند. تبعیض یعنی ادارات و بانکهای ما یک در برای همه مردم داشته باشند و یک در برای باندهای ثروت و قدرت!

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: کلید مبارزه با فقر، فساد و تبعیض قفل کردن درهای پشتی ادارات و بانکهاست و هرچقدر درهای پشتی بیشتری باز شود درهای بیشتری به روی مردم بسته خواهد شد.

جلیلی افزود: گشایش در مدیریت و اقتصاد کشور در بسته شدن درهای پشتی است. وقتی در یک بانک، یک مفسد از در پشت وارد شود و چند صد یا چند هزار میلیارد از منابع را به خود اختصاص دهد معلوم است صدها و هزاران در به روی تولیدکنندگان واقعی و مردم گرفتار بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: تبعیض یعنی برای گرفتن وام 5 میلیونی 8 مدرک و 2 ضامن نیاز باشد ولی برای اخذ وام هزار میلیارد تومانی یک زنگ تلفن کافی باشد.

جلیلی تصریح کرد: زنگ تلفنهای رانتی است که آینه نظام را زنگار و مکدر میکند و نمیگذارد مردم خودشان را در آینه نظام ببینند.

وی با بیان اینکه زنگ تلفنهای توصیه ای است که پولاد نظام را زنگ زده و پوسیده میکند، تصریح کرد: زنگ تلفنهای توصیه ای است که موسیقی متن فساد در کشور است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش گفت: اینکه مردم در مراجعه به مسولین از آنها میخواهند برای حل مشکل شان به این و آن زنگ بزنند چون به تجربه دریافته اند راه آن این زنگهاست. نباید سیستم اداری کشور به مردم چنین علامت دهد که راه احقاق حق شما تبعیض است.

جلیلی ادامه داد: مردم باید از مسوولین بخواهند مانع فرهنگ زنگ گرفته تبعیض آلود شوند.

وی افزود: اگر میخواهیم مردم همچنان پشتوانه نظام باشند باید درهای پشتی را ببندیم.

جلیلی گفت: ارکست زنگ تلفنهای رانت جویانه از هر کنسرت گناه آلودی در ترویج فساد موثرتر است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: زنگ تلفن توصیه های تبعیض آمیز، آوای حرامی است که به گوش برخی خوش نشسته زیرا آغازی است برای لابی ها و معاملات قدرت و ثروت؛ دادن یک امتیاز از جیب ملت و گرفتن امتیازی دیگر باز هم از جیب ملت!

وی ادامه داد: یک بخشی از جنگ اقتصادی که رهبری اشاره فرمودند ایستادن در برابر فشار کدخداهای خارجی است ولی بخش مکمل آن مقابله با جریان قدرت و ثروتی است که داخل کشور است.

جلیلی گفت: البته این مقابله چالش ساده ای نیست؛ کسانی که سالها از این تبعیضها بهره برده اند علیرغم اختلافات ظاهری با هم، ساکت نمیشینند. اینها همانقدر که در پیگیری منافع مردم بی عرضه و بی انگیزه اند در تعقیب منافع نامشروع خود پرانگیزه و لا ابالی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: نباید اجازه داد پیوند توده های مردم که پشتوانه قدرت انقلاب هستند با نظام کم شود و هر رفتاری که این پیوند را تضعیف کند انقلابی نیست.

جلیلی در پایان تاکید کرد: مردم باید از رقابتها احساس تلاش برای خدمت بیشتر و بهتر کنند نه تامین منافع باندی و جناحی.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه