اخبار داغ

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات شهرداری آبیک خبر داد؛

آماده‌باش آتشنشانی آبیک برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال

آماده‌باش آتشنشانی آبیک برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال
مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات شهرداری آبیک با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در بحث پیشگیری حوادث چهارشنبه‌سوری دارند، گفت: نیروی‌های آتشنشانی آبیک برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخرسال در آماده‌باش بسر می‌برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جباری مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات شهرداری آبیک در گفت‌وگو با  نگاه آبیک؛ با اشاره به نزدیک شدن شب چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: هم‌زمان با چهارشنبه‌سوری سه تیم عملیاتی به همراه ماشین‌آلات در نقاط پر خطر و میادین اصلی شهر آبیک به منظور دسترسی آسان و سریع به کانون حوادث و اتفاقات احتمالی، پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است که استقرار می‌یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی افزود: همچنین با توجه به فرا رسیدن چهارشنبه‌سوری و برپایی جشن در این روز و شب با مساعدت شهرداری آبیک، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این واحد و نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس کرده است.

,

جباری تصریح کرد: این کلاس‌ها به منظور آشنایی و آگاه‌سازی هر چه بیشتر شهروندان آبیکی برای پیشگیری از حوادث و خطرات در روز چهارشنبه‌سوری برگزار شده است.

,

وی با تأکید بر نفش اولیا در پیشگیری از بروژ حادثه، عنوان کرد: ممکن است موضوع ایمنی و پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه سوری، در بدو امر برای گروه سنی نوجوانان زیاد جالب نباشد، چرا که آنها مجبورند مقداری محدودیت در ترقه بازی، فشفشه بازی و آتشبازی خود متحمل شوند.

,

جباری ادامه داد: ولی می‌توان با نشان دادن این موضوع که این امر با زندگی آنها مرتبط است، آموزش در این زمینه را برای آنها جالب‌تر کرد.

,

این مسؤول اضافه کرد: حادثه برای هرکسی اتفاق میافتد. در برخی حوادث افرادی کشته شده یا به شدت آسیب می‌بینند. اما از بروز اغلب حوادث از جمله حوادث چهارشنبه سوری می‌توان جلوگیری کرد.

,

وی با توصیه به شهروندان مطرح کرد: از پرتاب فشفشه، موشکی و سای. مواد آتش‌زا بر روی شاخه‌های درختان، پشت‌بام و بالکن منازل خودداری کنید. هرگز از فشفشه و ترقه در فضای بسته استفاده نکنید.

,

این مسئول امر آموزش به شهروندان آبیکی در سنین مختلف و آشنایی آنان با اصول و مبانی امداد و نجات و اطفای حریق را ضروری دانست و گفت: با تحقق این مهم از سوی واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبیک، شاهد کاهش چشمگیر حوادث حریق و دیگر حوادث می‌شویم.

,

وی با بیان اینکه خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می‌کنند، گفت: چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

,

جباری متذکر شد: در این روزها برای حفظ سلامت فرزندان خود مراقبت و نظارت بیشتری بر آنها اعمال نمایید. معمولا کودکان خود زشتی آتش‌بازی را به دلیل خطرات آن درک می‌کنند و به همین دلیل اغلب کبریت و ترقه و مواد آتش‌زا را در نقاط غیرقابل دید مثل انباری، زیرزمین یا در داخل کمد و کیف و وسایل شخصی خود مخفی می ‌کنند.

,

وی افزود: همین امر از عوامل بروز حریق و حادثه است، لذا توصیه می‌کنم حتی‌الامکان درب این محل‌ها را قفل کرده و این مکان‌ها و وسایل شخصی فرزندان خود را مورد بازرسی قرار دهید.

,

جباری در پایان گفت: شهروندان توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت گسترده بودن حریق سریعا افراد مسن و کودکان و دیگر افراد را از محل حریق به جای امن انتقال داده و سریعا با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه به ستاد فرماندهی آتشنشانی اطلاع داده و در هنگام حضور آتش‌نشانان در محل حریق نهایت همکاری را با آنان انجام دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه