اخبار داغ

لزوم شناسایی و ساماندهی استعدادهای ورزشی در مغان

لزوم شناسایی و ساماندهی استعدادهای ورزشی در مغان
شناسایی و ساماندهی استعدادها و نخبه‌های ورزشی در شمال استان اردبیل موضوعی است که باید دستگاه‌های ذیربط بیش از پیش به آن اهتمام ورزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیفار، شهرستان گرمی مغان مهد پرورش استعدادهای ورزشی مخصوصا در رشته‌های انفرادی است که درخواست این ورزشکاران تأمین زیرساخت‌های مناسب ورزشی و پرورش ورزشکار از دوران کودکی است.
یکی از ورزشکاران شهرستان گرمی مغان گفت: اگر متولی ورزشی شهرستان می‌خواهد ورزشکاران افتخارات متعددی کسب کنند، به مشکلات و خواسته‌های آن ها بها دهد.
خانزاده افزود: استعدادهای ورزشی نهفته زیادی در منطقه وجود دارد که اگر شرایط و امکانات برای این نخبه‌های ورزشی فراهم شود، می‌توانند برای شهرستان و استان افتخارآفرین باشند.
وی با بیان اینکه قهرمان‌پروری رشته‌های ورزشی به نوع مدیریت دستگاه‌ها بستگی دارد، تصریح کرد: این شهرستان با وجود کمبودهای اساسی در حوزه امکانات و اماکن ورزشی، در بیشتر مسابقات استانی مقام‌های اصلی را کسب می‌کند و این از تلاش خود ورزشکار نشأت می‌گیرد.
این ورزشکار اهل گرمی مغان گفت: در کنار این تلاش وافر اگر دستگاه‌های دولتی هم همتی از خود نشان دهند، طبیعتاً نتیجه کسب افتخارات در رشته‌های قهرمان‌پروری گرمی جور دیگری رقم خواهد خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیفار،, سیفار،, سیفار, سیفار,
,
,
,
,

اهمیت شناسایی استعدادها از درون مدرسه
کارشناس تربیت بدنی در این زمینه گفت: استعدادهای ورزشی باید از درون مدارس و به ویژه در سطوح ابتدایی شناسایی شود.
پاشایی اظهار کرد: شناسایی نخبه‌های ورزشی در سن‌های پایین باعث فرصت کافی برای آمادگی ورزشکار و پرورش استعداد به مرور زمان می‌شود که در نتیجه خروجی مطلوب و مورد نظر به دست خواهد آمد.
وی به ظرفیت‌های بی‌نظیر نیروی انسانی در حوزه ورزشی گرمی مغان اشاره کرد و افزود: عموما این ورزشکاران در شرایطی که کمترین امکانات ورزشی برایشان فراهم بود، به قهرمانی‌های متعدد دست یافتند.
کارشناس تربیت بدنی تصریح کرد: ما اگر ظرفیت‌های بالقوه نیروی انسانی ورزشی به خصوص سنین پایین را به بالفعل تبدیل کنیم، شاهد تحول اساسی در حوزه ورزشی خواهیم شد.

, اهمیت شناسایی استعدادها از درون مدرسه,
,
,
,
,

کسب رتبه سوم المپیاد استانی ورزشکاران گرمی
رئیس اداره ورزش و جوانان گرمی مغان در این زمینه گفت: شهرستان گرمی مغان در المپیاد ورزشی استان اردبیل توانست در مجموع پس از اردبیل و پارس‌آباد، مقام سوم را کسب کند.
عزیزی اظهار کرد: تمامی استعدادهای ورزشی از طریق المپیاد ورزشی زیر ۱۴۴ سال شناسایی و نسبت به پرورش آن ها توسط مربیان مجرب اقدام می‌شود.
وی با بیان اینکه گرمی در نسبت مدال به جمعیت در جایگاه دوم استان اردبیل ایستاده است، افزود: المپیاد ورزشی زیر ۱۴۴ سال استان یک موقعیت ویژه برای استعدادیابی است که ما از این طریق نسبت به شناسایی داشته‌های انسانی ورزش شهرستان اقدام کردیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان گرمی مغان بیان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته جایگاه شهرستان در المپیاد ورزشی از رتبه هشتم به رتبه سوم ارتقاء یافت و برای سال آینده نیز بیش از پیش برنامه مدونی داریم.
وی از کسب ۱۰ طلا در المپیاد ورزشی زیر ۱۴ سال توسط ورزشکاران گرمی مغان خبر داد و گفت: از این شهرستان ۹۹ تیم توسط برادران و ۳ تیم توسط خواهران در المپیاد سال‌جاری شرکت کرده بودند.

, کسب رتبه سوم المپیاد استانی ورزشکاران گرمی,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه