اخبار داغ

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین:

756 دانش‌آموز در قالب طرح ملی دادرس آموزش دیدند

756 دانش‌آموز در قالب طرح ملی دادرس آموزش دیدند
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین بیان کرد: طرح ملی دادرس در سال جاری برای 756 دانش‌آموز از 54 مدرسه ناحیه یک و دو قزوین اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود ارجینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به  برگزاری طرح ملی دادرس اظهار کرد: طرح ملی دادرس یکی از طرح‌هایی است که در حوزه دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال احمر برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: جامعه هدف این طرح، دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول است بر این اساس در مدارس تیم‌های 14 نفره با هماهنگی آموزش و پرورش ساماندهی شده و هر تیم آموزش‌هایی همچون آموزش کمک‌های اولیه و ایمنی در برابر حوادث به ویژه زلزله را توسط مربیان هلال احمر به مدت 22 ساعت دریافت می‌کنند. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: پس از طی دوره آموزشی، آزمون منطقه‌ای در میان همه تیم‌های مدارس نواحی یک و دو برگزار می‌شود که در ادامه 12 تیم شامل 3 تیم منتخب هر ناحیه در بخش خواهران و برادران به رقابت‌های شهرستانی راه پیدا می‌کنند. 

همکاری 26 مربی در اجرای طرح ملی دادرس
وی تصریح کرد: امروز مرحله شهرستانی تیم‌های راه یافته به دو صورت کتبی و عملی برگزار می‌شود که در آزمون عملی نیز دانش‌آموزان در 3 بخش حمل مصدوم، سی پی آر، پناه‌گیری و خروج اضطراری به رقابت با هم می‌پردازند که در نهایت از 6 تیم خواهران و 6 تیم برادران ناحیه یک و دو، یک تیم از هر نواحی به مرحله استانی این دوره از مسابقات که در اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می‌شود، راه می‌یابند. 

ارجینی عنوان کرد: طرح ملی دادرس در سال جاری برای 756 دانش‌آموز 54 مدرسه ناحیه یک و دو قزوین اجرا شد که این طرح علاوه بر حوزه شهری، نواحی اقبالیه، ناصرآباد، محمودآباد و آق بابا را نیز دربر می‌گیرد. 

این مسئول بیان کرد: اجرای طرح زنگ ایمنی مدارس در 162 مدرسه و سازماندهی تشکیلات هلال احمر در 75 مدرسه شهر قزوین از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سطح آگاهی و ایمنی جامعه است. 

وی اضافه کرد: در این مدارس علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، آموزش کمک‌های اولیه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت دانش‌آموزان برگزار می‌شود چراکه تربیت دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت از دیگر رویکردهای سازمان جوانان می‌باشد تا با تاثیرگذاری بر خانواده و گروه همسالان نقش موثری در افزایش آگاهی جامعه داشته باشند. 

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قزوین در پایان گفت: در اجرای طرح ملی دادرس شهرستان قزوین 26 مربی هلال احمر همکاری و مشارکت داشتند که با حضور در مدارس به ارائه آموزش‌های لازم پرداختند. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه