اخبار داغ

رئیس سازمان آتش نشانی محمدشهر عنوان کرد؛

آماده باش ۸ تیم عملیاتی آتش نشانی محمدشهر در شب چهارشنبه آخر سال/ اطلاق تعریف "مجاز" به مواد منفجره کار غلطی است

آماده باش ۸ تیم عملیاتی آتش نشانی محمدشهر در شب چهارشنبه آخر سال/ اطلاق تعریف "مجاز" به مواد منفجره  کار غلطی است
محمد مهدی نژاد در آستانه فرا رسیدن مراسم چهارشنبه آخر سال با ارائه توصیه هایی شهروندان را به افزایش دقت و حساسیت در رعایت نکات ایمنی در ایام پایان سال فرا خواند و مخاطرات ناشی از آتش بازی و استفاده و نگهداری از مواد منفجره را بازگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  «طنین شهر»، محمد مهدی نژاد رئیس آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرمحمدشهر با اشاره به نزدیکی برگزاری آئین "چهارشنبه سوری" اظهار داشت : ایستگاه های آتشنشانی محمدشهر در چهارشنبه پایان سال (25 اسفند) با هشت تیم عملیاتی در حالت آماده باش است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین شهر,

وی با برشمردن برخی نکات ایمنی در زمینه کاهش میزان آسیب ها و خطرات احتمالی در مراسم خاطر نشان کرد: در این شب تماشاچیان معمولا ناظرین بی گناهی هستند که همواره در  معرض خطر اصابت ترکش های ترقه ها و مواد منفجره قرار دارند و آن ها باید سعی کنند با هوشیاری در تیر رس ترکش ها نایستند و مانع پرداخت ترقه و سایر مواد محترقه در بالکن منازل و یا در میان آتش شوند.
مهدی نژاد با بیان اینکه امیدوار است روزی برسد که  دیگر نیاز به تاکید بر رعایت ایمنی در مورد ترقه بازی و ... نباشد خاطر نشان کرد: غلط بودن این قبیل رفتارهایی نابهنجار بر کسی پوشیده نیست اما در صورت استفاده از این ابزار شادمانی کاذب که نادرست رواج پیدا کرده است باید توصیه کرد، استفاده از فشفشه و ترقه در فضای باز صورت گیرد و از آتش زدن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در پارکینگ واحدهای مسکونی یا در معابر، خیابان خودداری شود،چرا که ضمن آلودگی شدید هوا، سایر خطرات احتمالی را هم در بر دارد.
این مسئول در ادامه  تصریح کرد: آتش بازی در نزدیکی پمپ بنزین ها و در نزدیکی وسایل نقلیه که حامل بنزین و مواد سوختی هستند و یا در کنار خودروهای پارک شدهه در خیابان ها به مثابه این است که ماشه یک انفجار بزرگ در دستان افراد باشد چرا که در صورت نشتی کوچک انفجاری عظیم رخ خواهد داد.
مهدی نژاد به لزوم نزدیکی بیشتر والدین به فرزندانشان در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه بازار مواد محترقه آن قدر گسترده و غیر قابل کنترل شده است کهه بچه ها دیگر در مسیر مدرسه نیز می توانند دور از چشم والدین این مواد خطر ناک را تهیه کنند و ممکن است از ترس والدین خود در کیف یا جیب هایشان پنهان کنند و این مسئله مطمئنا می تواند  منجر به وارد شدن خسارت مالی و حتی جانی بسیاری شود.

,
,
,
,

رئیس سازمان آتش نشانی محمدشهر تعریف مجاز و غیر مجاز را برای مواد محترقه تعریف غلطی عنوان کرد و گفت: از دید ما میزان آسیب مواد منفجره کم و زیاد است و باید سعی شود  این مواد را در اختیار بچه ها قرار نگیرد اما در صورت تمایل به تهیه آنان توجه به غیر دست ساز بودن و برچسب های روی آن بسیار اهمیت دارد.

,

مهدی نژاد خطاب به کودکانی که در چهارشنبه سوری از ترقه استفاده می کنند خاطر نشان کرد: روشن کردن ترقه هایی که یک بار عمل نکرده بسیار خطر ناک است و باید از این کار اجتناب شود و همچنین باید از آنها  در محلی خشک و خنک نگهداری شود چرا که جز مواد زود اشتعال هستند و ممکن است خطرات جبران ناپذیری را رقم بزنند.

,

وی در بخش دیگر گفت و گو استفاده از قوطی های خالی اسپری و یا حشره کش ها را برای افزایش هیجان آتش بازی کاری بسیار خطرناک عنوان کرد و گفت: این قوطی ها خاصیت انفجاری دارند و تکه های آن پس از ایجاد انفجاری مهیب پرتاب شده و به چشم و سایر اعضا بدن صدمه وارد می کنند.

,

رئیس سازمان آتش نشانی محمدشهر با بیان اینکه آرزوی تمام پرسنل آتش نشانی استقبال هموطنان  از بهار با خاطره ای خوش است افزود: از افرادی که در مراسم چهارشنبه آخر سال شرکت می کنند تقاضا داریم ضمن همراه داشتن کپسول آتش نشانی در محل برگزاری این آئین حدالامکان از عینک محافظ نیز استفاده کنند و چنانچه خدای نا کرده حادثه ای رخ داد با حفظ خونسردی موضوع را بلافاصله از طریق تماس تلفنی به نیروهای آتش نشانی (125) و اورژانس(115) اطلاع دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه