اخبار داغ

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی:

جمع آوری بیش از 12.5 میلیارد ریال زکات در استان از ابتدای سال/ همکاری 376 عامل زکات با دبیرخانه ستاد زکات استان

جمع آوری بیش از 12.5 میلیارد ریال زکات در استان از ابتدای سال/ همکاری 376 عامل زکات با دبیرخانه ستاد زکات استان
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: طی ۱۱ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال زکات مستحبی و واجب از محل محصولات کشاورزی و دامی از استان جمع‌آوری‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید رضا حسینی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان؛ اظهارکرد: با توجه به خشکسالی های پی درپی در استان، کشاورزان و دامداران هرسال نسبت به سال قبل در پرداخت فریضه الهی زکات پیش قدم بوده و برکت زندگی خود را در پرداخت زکات می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان؛, خاورستان؛, خاورستان؛, .,

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات، ارگان ها و مشارکت مردمی انجام شود افزود: روحانیون با آگاهی‌بخشی و بیان مسائل اعتقادی و شرعی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند  و نقش بی‌بدیلی در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات دارند.

,

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گفت: طی ۱۱ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال زکات مستحبی و واجب از محل محصولات کشاورزی و دامی استان جمع آوری ‌شده است.

,

 

,

حسینی بیان کرد: براساس قانون، ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری ‌شده باید صرف کمک به نیازمندان و فقرا و ۴۰ درصد صرف امور‌ عمرانی در روستاها شود.

, .,

وی مصادیق مصرف زکات مستحبی را نظیر مصارف هشت گانه زکات واجب بیان کرد و گفت: زکات مستحبی در خراسان جنوبی شامل محصولات زعفران، زرشک، عناب ، انگور، انارو... است.
 

, .,
,

حسینی اظهارکرد: هم اکنون ۳۷۶ عامل زکات با دبیرخانه ستاد زکات استان همکاری می کنند.

, .,

 

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه