اخبار داغ

جنگنده‌های کره‌ای تحویل عراق شدند

جنگنده‌های کره‌ای تحویل عراق شدند
وزارت دفاع عراق اعلام کرد، بخش اول جنگنده‌های مدل "T50" ساخت کره جنوبی وارد عراق شده است و به زودی به ناوگان هوایی این کشور ملحق خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، انور حمه امین، فرمانده نیروی هوایی عراق در بیانیه‌ای گفت: بخش اول این جنگنده‌ها همراه با تجهیزات فنی و سلاح‌های ویژه آن و تکنیسین‌های متخصص در آموزش استفاده از این نوع جنگنده‌ها وارد عراق شدند.

در این بیانیه آمده است جنگنده‌های مدل T50 از هواپیماهای جدید به شمار می‌روند چرا که دستگاه‌های دقیق و تجهیزات شناسایی و سلاح‌های با فناوری هدفگیری بسیار دقیق را دارا هستند.

 فرمانده نیروی هوایی عراق تاکید کرد، این جنگنده‌ها به زودی عملیاتی می‌شوند و به منظور مشارکت در عملیات هوایی علیه تروریست‌ها و حفاظت آسمان عراق از هرگونه تجاوزات، به دیگر جنگنده‌ها خواهند پیوست.

عراق و کره‌ جنوبی در سال 2013 قرارداد خرید 24 فروند جنگنده‌ مدل T5O به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار به امضا رساندند و قرار شد تحویل جنگنده‌های مذکور از آوریل 2016 آغاز شود اما بغداد به دلیل آماده نبودن پایگاه‌های نظامی‌ این کشور این امر را به تاخیر انداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه