اخبار داغ

گردشگری مذهبی در امامزادگان محلات

بهار در صحن و سرا گنبدهای فیروزه ای محلات+تصاویر

بهار در صحن و سرا گنبدهای فیروزه ای محلات+تصاویر
شهرستان محلات به واسطه قدمت تاریخی و فرهنگی خود از نقاط مورد توجه حکومت‌ها در دوره‌های مختف تاریخ بوده است و پس از ورود اسلام به ایران نیز مورد توجه خاندان اهل بیت(ع) بوده که وجود بیش از ۱۵ امام زاده در این شهرستان گواهی بر این مدعاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح محلات، گردشگری در دنیای کنونی به یک صنعت بزرگ و عظیم تبدیل شده است و گردشگران ترجیح می‌دهند در سفرهای توریستی و گردشگری خود از تمامی جنبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخ، مذهبی و ... بهره مند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح محلات,

شهرستان محلات به واسطه قدمت تاریخی و فرهنگی خود از نقاط مورد توجه حکومت‌ها در دوره‌های مختف تاریخ بوده است و پس از ورود اسلام به ایران نیز مورد توجه خاندان اهل بیت(ع) بوده که وجود بیش از ۱۵ امام زاده در این شهرستان گواهی بر این مدعاست.

,

امامزادگانی که بازدید از آنها علاوه بر جنبه‌های مذهبی به علت قدمت بنای بسیاری از آنها قطعا مورد توجه گردشگران تاریخی نیز خواهد بود.

,

 

,

امامزادگان فضل و یحیی (ع) ـ محلات

, امامزادگان فضل و یحیی (ع) ـ محلات,

امامزادگان فضل و یحی(ع) در مرکز شهرستان محلات و در محله موصوم به محله بالای شهر محلات واقع شده‌اند و بنا به گفته مردم و سنگ مزار این امامزادگان به امام کاظم(ع) منتسب می باشند.

,

امامزاده یحیی(ع) با چهار واسطه به امام جواد(ع) و امامزاده ابوالفضل علی(ع) مشهور به فضل الرضا(ع)، با پنج واسطه به امام جواد(ع) منتهی می‌شود و امامزاده یحیی(ع) عموی امامزاده فضل الرضا(ع) می‌باشد.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

امامزادگان ابوالقاسم و اسحاق و حکیمه خاتون (ع) ـ خورهه

,

آستان امامزادگان ابوالقاسم، اسحاق و حکیمه خاتون(ع) در بخش مرکزی شهرستان محلات، دهستان خورهه، شمال غربی روستای خورهه، ۵۰۰ متری جاده خورهه به ورین قرارگرفته است.

,

اهالی محل اعتقاد دارند اینجا سه تن از امامزادگان به نامهای ابوالقاسم و اسحاق و حکیمه خاتون(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) مدفون هستند. سنگ قبرهای موجود اشاره به حکیمه خاتون و شاهزاده اسحاق دارد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

آستان مقدس امامزادگان عبدالله و علی (ع) ـ محلات

,

آستان امامزادگان عبدالله و علی(ع) در بخش مرکزی در قسمت جنوبی شهر محلات، محله پایین (محلات سفلی) واقع شده است و بنا به گفته اهالی امامزاده عبدالله(ع) از نسل امام صادق(ع) است و در لوح های قدیمی بنا، یک جا از مدفون بنام "عبدالله" و جای دیگر "علی اکبر" نام برده شده است.

,

برخی معتقدند که اینجا مدفن پدر و پسر است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

آستان مقدس امامزادگان محسن و حمزه (ع) ـ طایقان

,

آستان امامزادگان محسن و حمزه (علیهما السلام) در مسیر جاده محلات به خمین، سه کیلومتری جاده ور پایین به سمت روستای طایقان، دو کیلومتری شرق روستای طایقان واقع شده است و بنا به گفته اهالی نسب این امامزادگان منسوب به امام سجاد(علیه السلام) بوده و در شجره نامه قدیمی امامزاده محسن (علیه السلام) از طریق حضرت زید(علیه السلام) پشت چهارم امام سجاد(علیه السلام) بوده است.

,

, ,

 

,

, ,

آستان مقدس امامزادگان محمد و اسماعیل (ع) ـ نیم ور

,

آستان امامزادگان محمد و اسماعیل(ع) در شهر نیم ور از توابع شهرستان محلات واقع شده است و درباره نسب این بزرگواران در کتاب فیض (ج۲ ص۳۷ و ۳۸) می نویسد: شاهزاده محمدبن علی هادی بن زیدبن علی کیاکی بن قاضی شرف الدین ابراهیم اول و فرزندش اسماعیل بن محمد هستند به اعتتقاد بعضی از مردم ایشان نوه امام هادی(علیه السلام) هستند. 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) ـ آتش کوه

,

آستان امامزاده اسماعیل(ع) در بخش مرکزی شهرستان محلات و در مجاورت روستای آتش کوه قرار دارد که بنای این بقعه از سنگ و گل و خشت ساخته شده و شامل دو فضای به هم مرتبط است.

,

اهالی اعتقاد دارند که از نوادگان موسی بن جعفر(علیه السلام) می باشد، امامزاده در این مکان غیب شده است و به نور باران این امامزاده اعتقاد دارند.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

آستان مقدس امامزاده زکریا (ع) ـ عیسی آباد

,

آستان امامزاده زکریا(ع) در بخش مرکزی شهرستان محلات، دهستان خورهه، جنب روستای عیسی آباد واقع شده است و اهالی اعتقاد دارند که ایشان نوه موسی بن جعفر(ع) است و در اثر حمله دشمنان در این مکان غیب شده است و این بقعه را غیب گاه میگویند و مرقد یا مزاری در این بقعه وجود ندارد.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

آستان مقدس امامزاده صالح (ع) ـ نیم ور

,

آستان امامزاده صالح(ع) در شهر نیم ور از توابع شهرستان محلات و در مسیر اصلی محور دلیجان محلات واقع شده است و در میان مردم به فرزند امام موسی کاظم(ع) مشهور است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

آستان مقدس امامزاده محمد (ع) ـ نخجیروان

,

آستان امامزاده محمد(ع) در روستای نخجیروان از توابع شهرستان محلات و در فاصله ۵ کیلومتری شهر محلات و در مجاورت جاده محلات_آبگرم واقع شده است و از نوادگان حضرت زینب کبری سلام الله علیها و عبدالله بن جعفرطیار(ع) است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

آستان مقدس امامزاده محمد (ع) ـ ورین بالا

,

آستان امامزاده محمد(ع) در روستای ورین، روستای ور بالا(علیا) از توابع شهرستان محلات واقع شده است و بنا به گفته اهالی این امامزاده از نوادگان امام موسی کاظم(ع) است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

آستان مقدس امامزاده محمود (ع) ـ جردیجان

,

آستان امامزاده محمود(ع) در روستای جردگان(جردیجان) از توابع شهرستان محلات واقع شده است و اهالی معتقدند که از فرزند امام موسی الکاظم(علیه السلام) است و این موضوع در روی سنگ قبر جدید نیز ذکر شده است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

 

,

آستان مقدس امامزاده موسی (ع) ـ محلات سفلی

,

آستان امامزاده موسی(ع) در بخش مرکزی شهرستان محلات، کوی پائین(محلات سفلی) واقع شده است و بنا به گفته اهالی این امام زاده از نوادگان امام کاظم(ع) است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

آستان مقدس امامزاده یحیی (ع) ـ بزیجان

,

آستان امامزاده یحیی(ع)در دهستان بزیجان، در قلب روستای بزیجان از توابع شهرستان محلات واقع شده است و بنا به گفته اهالی این امامزاده از نسل حضرت علی(ع) است.

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه