اخبار داغ

ترامپ به دنبال مداخله بیشتر در جنگ یمن

ترامپ به دنبال مداخله بیشتر در جنگ یمن
یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که دولت ترامپ قصد دارد مداخله بیشتری در جنگ یمن داشته باشد و حمایت‌های خود از عربستان و امارات را گسترش دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از واشنگتن پست، یکی از مقامات ارشد دولت ترامپ اعلام کرد که  "جیمز ماتیس" وزارت دفاع آمریکا از کاخ سفید درخواست کرده تا محدودیت‌های دوران اوباما در حمایت از کشورهای حاشیه خلیج فارس در محافظت از آنها در برابر گروه حوثی در یمن برداشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در یادداشتی که ماتیس طی ماه جاری به "مک مستر" مشاور امنیت ملی آمریکا نوشته، اعلام کرده که "حمایت محدود" از عملیات در یمن که توسط عربستان و امارات به پیش می‌رود به مبارزه با "تهدید مشترک" کمک می‌کند.

,

موافقت با این درخواست تغییر سیاسی چشمگیری به شمار می‌آید. فعالیت نظامی آمریکا در یمن تا کنون اغلب با فعالیت‌های مبارزه با گروه‌های وابسته به القاعده در یمن و حمایت غیر مستقیم محدود از تلاش کشورهای حاشیه خلیج فارس در جنگ دو ساله‌ای که تا کنون تلفات غیر نظامی زیادی داشته همراه بوده است.

,

این موضوع یک علامت آشکار از قصد دولت در اقدامی تهاجمی‌تر علیه ایران به شمار می‌آید. کاخ سفید دوران ترامپ، شرایط بسیار قدرتمندتری در مقایسه با دولت قبلی خود داشته و با اتهامات عربستان و امارات علیه ایران همراهی کرده است. عربستان و امارات، ایران را متهم کرده‌اند که در حال آموزش، مسلح کردن و هدایت حوثی‌ها در جنگی نیابتی بوده تا نفوذ خود در کشورهای سنی را افزایش دهند.

,

دولت ترامپ در میانه بازبینی وسیع سیاست جنگ یمن بوده و انتظار می‌رود این سیاست تا ماه آینده تکمیل شود.

,

دولت جدید آمریکا در حالی قصد دارد حمایت‌ها از عربستان و امارات در جنگ یمن را افزایش دهد که دفتر حقوق بشر سازمان ملل، هم‌زمان با دومین سالروز آغاز جنگ عربستان سعودی علیه یمن، در بیانیه‌ای تصریح کرد این غیرنظامیان بیشتر در گلوله‌باران و حملات هوایی رژیم عربستان سعودی و متحدانش جان باخته‌اند.            

,

دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنین در این بیانیه اعلام کرد در دو سال جنگ عربستان سعودی در یمن 4 هزار و 773 غیرنظامی کشته و 8 هزار و 272 نفر زخمی شده‌اند.

,

عربستان سعودی از شش فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن و همچنین در تلاش به منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

,

منابع محلی یمنی می‌گویند از آغاز جنگ عربستان سعودی تاکنون بیش از 12 هزار نفر ازجمله بسیاری از زنان و کودکان کشته شده‌اند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه