اخبار داغ

دبیر فدراسیون ورزش روستایی کشور:

توجه به احیای بازی‌های بومی از نقاط قوت جشنواره بازی‌واسباب بازی است

توجه به احیای بازی‌های بومی از نقاط قوت جشنواره بازی‌واسباب بازی است
دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور بیان کرد: توجه ویژه به احیای بازی‌های بومی – محلی از نقاط قوت جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   صبح قزوین، رسول کلهر دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور در حاشیه بازدید از ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز اظهار کرد: بازی و اسباب بازی نقش تربیتی برای کودکان دارد و دارای کارکردهای علمی فراوانی است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: بازی‌های بومی و محلی عامل مهم انسجام بین اقوام و تامین و توسعه امنیت پایداری در کشور می‌باشد، لذا توسعه بازی‌های بومی محلی از سوی فدراسیون با جدیت دنبال می‌شود. 

به گفته کلهر بازی‌های بومی و محلی بطور عمده آیینی و جنبه مذهبی نیز دارند و نمایش و تفریح در کنار افزایش دقت و شجاعت، سرعت، تکنیک، آمادگی جسمانی و روحانی از شاخصه‌های این بازی‌ها است. 

وی در ادامه گفت: ورود بخش خصوصی در این حوزه علاوه بر گسترش فرهنگ بومی و اصیل ایران منافع مالی و تبلیغاتی گسترده‌ای در پی دارد که با استفاده از جاذبه‌های سنتی آن می‌توان درآمد گسترده‌ای در حوزه توریسم کسب نمود. 

کلهر بیان کرد: آنچه را که ما در ششمین جشنواره ملی و بین‌المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز شاهد بودیم که به بازی‌های بومی و محلی به شکل پررنگی پرداخته شده و حضور استان‌های مختلف جهت نمایش بازی‌های بومی‌شان به جذابیت جشنواره افزوده بود. 

وی در پایان از سوی فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور از بانیان برپایی جشنواره برای ششمین سال متوالی و توجه ویژه به احیای بازی‌های بومی محلی تقدیر و تشکر کرد. 

انتهای پیام

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه