اخبار داغ

اولین موزه تاریخی شهر میانه را بشتر بشناسیم

اولین موزه تاریخی شهر میانه را بشتر بشناسیم
نخستین موزه تاریخی میانه در ایام نوروز آماده میزبانی از مسافرین و بازدید کنندگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میانا، نخستین موزه تاریخی میانه با بیش از ۱۲۰ قلم اشیاء تارخی متعلق به سه دوره تاریخی  واقع طبقه همکف ساختمان شورای اسلامی شهر با ۵۰۰ متر زیربنا با هزینه ۱ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال، مجهز به  سیستمهای امنیتی است که در ایام نوروز پذیرای مسافرین و بازدید کنندگان می باشد.

پیشینه و سابقه تاریخی شهر ستان میانه به ده ها سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد و بعضی نوشته ها سابقه تاریخی میانه را تا ۷۲۰ سال پیش از میلاد نیز نقل می‌کنند.​​​​​​

وجود کتیبه های آشوری و اورارتویی در بعضی مناطق آذربایجان و کشف آثار باستانی و مجسمه های سفالین در شهرستان میانه ، قدمت تاریخی آن را به دوره های پیش از تشکیل دولت ماد می رساند.

شهرستان میانه با تاریخ چند هزار ساله خود، دارای آثار و بناهایی با ارزش تاریخی و باستانی است که توجه به آنها می تواند صنعت توریسم و گردشگری این منطقه را بیش از بیش تقویت کند، ولی بی توجهی به حفظ و نگهداری این آثار علاوه بر نابودی آثار، بلکه سبب متضرر شدن و عدم توسعه گردشگری، فرهنگی و اقتصادی شده است.

شهرستان میانه به عنوان بزرگترین شهرستان استان آذربایجان شرقی به لحاظ وسعت  تا به امروز با نزدیک به ۳۰۰ اثر به ثبت رسیده بعد از مرکز استان بیشترین تعداد آثار باستانی را در میان شهرستان های استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه