اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

لباس بومی بهمئی ثبت ملی می شود/دو اثر باستانی کهگیلویه و بویراحمد در نوبت ثبت جهانی

لباس بومی بهمئی ثبت ملی می شود/دو اثر باستانی کهگیلویه و بویراحمد در نوبت ثبت جهانی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در جشن عیدانه در بهمئی بر عزم خود برای ثبت ملی لباس محلی بهمئی و ثبت جهانی دو اثر باستانی استان در آینده نزدیک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری آوای ماغر،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در جشن عیدانه در بهمئی با تبریک ایام نوروز، گفت: رهبر انقلاب نام امسال را اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری نمودند و همچنان دغدغه تولید و اشتغال دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , آوای ماغر,

محمود باقری افزود:اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در راستای اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل گام های موثری برداشته است.

, ،,

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 تنها 7کارگاه فعال تولیدی صنایع دستی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم اما اکنون 50کارگاه تولیدی داریم که 10مورد آن در شهرستان بهمئی فعال می باشند.

,

باقری در پاسخ به این موضوع که در منطقه گردشگری قلعه نادر کمبود امکانات رفاهی  داریم، گفت: بنده همین جا قول می‌دهم در صورتی که زمین کافی از اداره منابع طبیعی در اختیار میراث فرهنگی قرار دهید، امکانات رفاهی و گردشگری کافی در منطقه گردشگری قلعه نادر در امسال مهیا کنیم .

,

وی با بیان  اینکه منطقه قلعه نادر الان در فصل  بهار سرسبز و خرم است و گردشگران زیادی را به خود جلب می کند اما چند روز دیگر که هوا گرم و تابستانی شود ، این منطقه از گردشگر خالی می شود و نیاز به محافظت دارد.

,

باقری تصریح کرد: وظیفه میراث  فرهنگی تنها ساخت و ساز است و نگهداری از این اموال باید توسط مسئولان شهرستانی انجام گیرد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز خرسندی از حضور با شکوه مردم در جشن عیدانه، گفت: همین جا به مردم بهمئی قول می دهم همانگونه که لباس بومی استان را ثبت ملی کردیم، به زودی لباس بومی مردم بهمئی را هم به ثبت ملی می رسانیم و کارگاه تولید لباس بهمئی در این شهرستان بازگشایی می شود.

,

باقری در پایان با اشاره به تلاش خود برای ثبت دو اثر تاریخی استان در فهرست آثار ثبت جهانی، گفت: دو اثر باستانی تنگ سروک و بافت تاریخی شهر دهدشت در نوبت ثبت جهانی می باشند و  به زودی ثبت جهانی می شوند.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه