اخبار داغ

فطیرمشگین از ثبت ملی باز ماند

فطیرمشگین از ثبت ملی باز ماند
فرماندار وقت مشگین‌‌شهر یکی از اولویت‌های اساسی شهرستان را ثبت ملی فطیر به نام مشگین‌شهر عنوان کرده بود اما با تغییر کابینه دولت در شهرستان ثبت ملی فطیرمشگین به فراموشی سپرده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرمشکین، با توجه به اینکه شهرستان مشگین‌شهر مرکز پخت فطیرهای سنتی است به طوری مسافران ورودی به این شهرستان از این فطیر به عنوان سوغات شهرستان مشگین‌شهر به مناطق مختلف کشور سوغات می‌برند از این مسئولان وقت شهرستان و اتحادیه نانوایان شهرستان طبق برنامه ریزی در شهریور ماه سال گذشته اقدام به برگزاری جشنواره ملی فطیر در این شهرستان کردند که در این جشنواره بزرگترین فطیر دنیا در این شهرستان به همت نانوایان شهرستانی پخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرمشکین,

 

,

با توجه به ظرفیت‌هایی که در این شهرستان و در پخت فطیر وجود دارد و زبان زد عام خاص نیز می‌باشد لذا مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی فطیر در مشگین‌شهر معرفی برند این فطیر در ایران و دنیاست و براساس اظهارات مسئولان وقت شهرستان در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته بود.

,

 

,

در زمان برگزار جشنواره فرماندار وقت مشگین‌‌شهر یکی از اولویت‌های اساسی شهرستان را ثبت ملی فطیر به نام مشگین‌شهر عنوان کرده بود که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و در صدد بود با ثبت فطیر مشگین‌شهر گام بزرگی در معرفی برند این فطیر در دنیا داشته باشیم.

, .,

 

,

اکنون 6 ماه از برگزاری این جشنواره سپری شده و هنوز خبری از ثبت فطیر مشگین به عنوان برند شهرستان نیست و ثبت ملی فطیر با تغییر کابینه دولت در فرمانداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر به فراموشی سپرده شده است.

,

 

,

با توجه به اینکه این جشنواره اولین جشنواره فطیر در ایران بود در صورتی که مسئولان شهرستانی اقدام به ثبت فطیر مشگین به نام شهرستان نکنند قطعاً شهرستان‌ها و استان‌های دیگر پیش قدم شده و از این شهرستان پیشی خواهد گرفت لذا لازم است مسئولان فعلی شهرستان و میراث فرهنگی در این راستا وارد عمل شده و با پیگیری فطیر مشگین را ثبت ملی کنند تا به عنوان برند در کشور و خارج از کشور معرفی شود.

,

 

,

این در حالی است که برای برگزاری و ثبت ملی فطیر مشگین هزینه زیادی صرف شده بود که هنوز به نتیجه نرسیده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه