اخبار داغ

پارک قدیمی شهر فومن؛ از جاذبه های گردشگری گیلان

پارک قدیمی شهر فومن؛ از جاذبه های گردشگری گیلان
پارک شهر فومن با داشتن انواع مجسمه های بی نظیر و تاریخی و فضای زیبا و سرسبز و امکانات رفاهی مناسب طی چند سال گذشته مورد توجه گردشگران زیادی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بهجت نیوز؛ پارک شهر فومن با داشتن انواع مجسمه های بی نظیر و تاریخی و فضای زیبا و سرسبز و امکانات رفاهی مناسب طی چند سال گذشته مورد توجه گردشگران زیادی بوده است.  پارک کودک فومن جدای از فضای سبز و لوازم تفریح رایج در عموم پارک ها به دلیل وجود مجسمه های فراوان از جمله مجسمه های معروف چهاردختران، که پیش از انقلاب در میدان پاسداران کنونی نصب شده بود و نمادی از تلاش زنان روستایی و کشاورز فومنِ و مجسمه های شاد و خندان کودکان درمحوطه پارک کودک این شهرستان نشانگر، شادی و شادمانی مردم و وجود بازی های محلی و قدیمی در این منطقه است. اما بعد از آن به جلوی پارک انتقال یافت، و مجسمه هایی توخالی از میوه ها از جمله: انار، موز، سیب، گلابی، آناناس و … همواره مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. مجسمه های چهار دختران، نمادی از تلاش زنان روستایی و کشاورز این سامان است که هر کدام در دستان خود چهار محصول و سوغات عمده فومن از جمله برنج، چای، کلوچه سنتی و توتون را به همراه دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بهجت نیوز,

چهار دختران، نشان از اشتغال مردم منطقه به کشاورزی، زراعت برنج و چای دارد. مجسمه های شاد و خندان کودکان درمحوطه پارک کودک این شهرستان نشانگر، شادی و شادمانی مردم و وجود بازی های محلی و قدیمی در این منطقه هستند. در محوطه این پارک قدیمی در ۹۰۰متری مرکز فومن که تفرجگاه دلپذیری برای میهمانان و مسافران این شهراست، مجسمه های بزرگ و توخالی از میوه های گوناگون مانند سیب، هلو، انار و موز وجود دارد که سایبانی مناسب برای آنان است. این پارک با داشتن انواع مجسمه های بی نظیر و تاریخی و فضای زیبا و سرسبز و امکانات رفاهی مناسب طی چند سال اخیر که این شهر در روز های تعطیل پذیرای مسافران زیادی است محل خوبی برای تفریح و استراحت است. بزرگی پارک فومن در کنار درختان زیبا و سر به قامت کشیده اش همراه با وسائل بازی مفرح و متفاوت از جمله امکانات آن است.

,

 

,

, ,

, ,

DSCI0096.JPG

,

, ,

DSCI0096.JPG

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه