اخبار داغ

توصیه های سیزده بدری محیط زیست زنجان برای حفظ طبیعت؛

در روز طبیعت یاری گر طبیعت باشیم نه تخریب گر/ زباله های خود را درطبیعت رها نکنیم

در  روز طبیعت یاری گر طبیعت باشیم نه تخریب گر/ زباله های خود را درطبیعت رها نکنیم
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه در روز طبیعت باید یاری گر طبیعت باشیم نه تخریب گر گفت: حفظ محیط زیست نیازمند مشارکت تمامی مردم بوده و این سرمایه متعلق به همه ما دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زعفر افشاری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به  توصیه های سیزده بدری محیط زیست زنجان برای حفظ طبیعت اظهار داشت: شهروندان  مکانهایی را برای اسکان انتخاب کنند که کمترین آسیب را به پوشش گیاهی و درختان وارد کرده و از شکستن شاخه های درختان و نیز لگد مال کردن گیاهان خودداری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

 

,

*ارائه گزارش تخلفات زیست محیطی به سامانه 1540

, *ارائه گزارش تخلفات زیست محیطی به سامانه , 1540,

وی تصریح کرد:  شهروندان در صورت مواجهه با تخلف هایی مانند شکستن درختان، آتش سوزی مراتع و درختان، شکار حیات وحش با سامانه شبانه روزی 1540 تماس بگیرند تا بلافاصله پیگیری شود.

,

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به آمادگی کامل گشتهای یگان حفاظت محیط زیست استان در روز طبیعت اظهار کرد: تمامی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در حال آماده باش بوده و کنترل و نظارت از مناطق حفاظت شده به طور شبانه روزی انجام می شود.

,

وی با بیان اینکه در هر یک از مناطق حفاظت شده 2 تا 3 اکیپ یگان حفاظت محیط زیست مستقر شده است، یادآور شد: شکار و صید حیات وحش در مناطق حفاظت شده جرم بوده و حمل هرگونه سلاح تیر اندازی، تور صیادی در این مناطق  ممنوع است.

,

افشاری با اشاره به برخورد جدی با متخلفان ابراز کرد: محیط زیست استان در برخورد با متخلفان محیط زیست جدی بوده و برای افراد  متخلف بر حسب موارد جرم جریمه و مجازاتهایی در نظر گرفته شده است.

,

وی یکی از دلایل عمده تخریب محیط زیست  در سیزده بدر را آتش روشن کردن در مراتع دانست و گفت: متاسفانه با توجه به عدم  رویش پوشش گیاهی و وجود علف خشک با روشن شدن آتش و عدم خاموش کردن درست آن آتش در مراتع گسترش می‎یابد که در همین راستا به شهروندان توصیه می شود حتی المقدور از روشن کردن آتش پرهیز کرده و در هنگام بازگشت به طورکامل آتش را خاموش کنند.

,

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: در صورت مشاهده حریق شهروندان نسبت  به خاموش کردن آن اقدام و یا با مراکز آتش نشانی، محیط زیست و منابع طبیعی تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.

,

 

,

* چوب خشک در مبادی ورودی شهر توزیع می شود

, * چوب خشک در مبادی ورودی شهر توزیع می شود,

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای در اختیار گذاشتن چوب خشک در مبادی ورودی شهر ابراز کرد: طبق روال سالهای گذشته چوب خشک در مبادی ورودی شهر توزیع می شود که به شهروندان توصیه می شود در صورت آتش روشن کردن چوب خشک به همراه داشته و از شکستن شاخه های تر درختان خودداری کنند.

,

این مقام مسئول  توصیه کرد: در پایان گشت و گذار خود سعی کنیم زباله ها را جمع آوری کرده و در محیط زیست رها نکنیم چرا که بسیاری از زباله های تجزیه نا پذیر بوده و سالیان سال در طبیعت باقی می مانند.

,

افشاری طبیعت را یک سرمایه برای تمامی مردم دانست و عنوان کرد: شهروندان خود می توانند حافظ محیط زیست بوده و با به کارگیری توصیه های زیست محیطی از تخریب و وارد کردن آسیب به محیط زیست جلوگیری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه