اخبار داغ

12 و 13 فروردین ماه؛

بازدید از موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی رایگان است

بازدید از موزه تاریخ طبیعی آذربایجان شرقی رایگان است
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: علاقه مندان به طبیعت همزمان با روز جمهوری اسلامی و روزملی انس با طبیعت می توانند به صورت رایگان ازموزه تاریخ طبیعی دیدن کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حمید قاسمی با اعلام این خبر اظهار داشت: این اقدام در راستای گرامیداشت روز جمهوری اسلامی و روز ملی انس با طبیعت و با هدف آشنایی بیشتر مردم با محیط زیست و تنوع زیستی استان و آگاهی رسانی به آنان درباره اهمیت حفظ طبیعت و حیات وحش صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،, .,

وی افزود: موزه تاریخ طبیعی تبریز دارای مجموعه های متنوع جانوری منحصر به فرد از جمله ۳۸ گونه پستاندار، ۴۹گونه پرنده، ۱۳ گونه خزنده، ۹ گونه آبزی، دو نوع سنگواره و نمونه هایی از سخت پوستان و بندپایان است.

, .,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: طبیعت، حیات وحش و تنوع زیستی میراث ارزشمندی است که بشر آن را از نسل های قبل به امانت گرفته و به نسل های بعدی بسپارد و حفاظت از آن، ریشه در اخلاق، فرهنگ و اعتقادات ملت ها دارد.

, .,

وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی ۳۴۶ گونه جانوری موجود است که شامل ۵۲ گونه پستاندار، ۲۲۵ گونه پرنده، ۳۷ گونه خزنده، ۶ گونه دوزیست و ۲۷ گونه ماهی می شود.

, .,

قاسمی عمده ­ترین گونه­ های پستانداران و پرندگان حمایت شده یا کمیاب که درچتر حمایت این اداره کل قراردارند را مارال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای، کل و بز وحشی، سیاه گوش، گربه وحشی برشمرد.

, .,

وی پرندگان حمایت شده­ توسط این اداره کل را پرندگانی همچون سیاه خروس، قرقاول، دراج، طرلان و سایر پرندگان شکاری و طیف وسیعی از پرندگان کوچک (پاسری فرم ها) عنوان کرد.

, .,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی بیان کرد: زیستگاه­ های آبی مهم و با ارزشی در استان نظیر تالاب بین ­المللی قوریگل و تالاب های حاشیه دریاچه ارومیه، جنگل‌ها و زیستگاه های حاشیه ارس و دریاچه های پشت سدها وجود دارد که مأمن پرندگان متنوع و حمایت شده، در حال انقراض و آسیب پذیر می باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه