اخبار داغ

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس در رشت؛

اصلی ترین دلیل رکود کشور انتظار کاذب از برجام است/ ناکارآمدی مدیران دلیل بیکاری ۲۰ درصدی در گیلان است

اصلی ترین دلیل رکود کشور انتظار کاذب از برجام است/ ناکارآمدی مدیران دلیل بیکاری ۲۰ درصدی در گیلان است
عضو سابق هیئت رئیسه مجلس گفت: یکی از اصلی ترین دلایل رکود موجود در اقتصاد کشور انتظار کاذب ناشی از کارآمدی برجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش گفتمان انقلاب اسلامی اظهار داشت: اصلی ترین خطری که جمهوری اسلامی را تهدید می کند، ناکارآمدی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با عملکرد فعلی مسئولان مردم به این نتیجه می رسند که جمهوری اسلامی پس از ۳۸ سال نتوانسته است نسخه ی خوبی برای مردم بپیچد.

,

وی ضمن اشاره به سخنان دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب گیلان گفت: اینکه در زیر پوسته ی سبز استان گیلان نرخ بیکاری ۲۰ درصد باشد قابل قبول نیست، اصلی ترین مشکل جوانان رشتی ایستادن کنار خیابان و رشد بیکاری در این استان است.

,

بذر پاش به تسهیلات میلیاردی بانک ها و بودجه های شهرداری ها خاطر نشان کرد: ما هزاران میلیارد تومان در کشور بودجه هزینه می کنیم؛ سرانه ی این بودجه با ۸۰ میلیون جمعیت چقدر می شود؟

,

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه ابزارهای تخریب جمهوری اسلامی افزایش یافته است گفت: امروز جنگ تمام عیار دشمن به کف خیابان ها آمده است و بسیاری از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان با مردم حرف می زنند در حالی که در گذشته ما با دو شبکه ی تلویزیونی با مردم سخن می گفتیم.

,

وی با اشاره به اینکه مشکل کشور ما فقط انتخابات نیست تصریح کرد: دانشگاهها توسعه پیدا کرده اند اند تا مشکلات کشور بر طرف شود، اما آیا با این همه افزایش دانشجو مشکلات کشور از پیش کمتر شده است؟

,

بذرپاش افزایش دانشگاهها را هم طراز افزایش مشکلات کشور دانست و افزود: مقالات ISI بد نیست و باید بتوانیم به کمک آن مشکلات خود را حل کنیم اما با ذهن جوانان کشور خودمان برای کانادا و آمریکا و کشورهای اروپایی خرج و مشکلات آنها را حل می کنیم.

,

وی بخش کثیری از مشکل کشور را به ساختارها و روش ها نسبت داد و افزود: صدور یک مجوز ساده صدها روز طول می کشد و همین مسئله زمینه ی رشوه و بیکاری خواهد شد.

,

بذرپاش ادامه داد: چگونه ما ریگی را از آسمان پایین می آوریم اما امروز یک صد هزار میلیارد کالای قاچاق از مرزهای ما وارد می شود و این نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر را بیکار می کند.

,

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس متذکر شد: اگر هزار تومان به کسی بدهی و ۱۲۰۰ تومان دریافت کنی ربا خوار میشوی اما بانک ها با سودهای بی شمارخود علنا ربا میگیرند اما کسی چیزی نمیگوید.

,

معاون رئیس جمهور سابق با بیان اینکه ۷ درصد تسهیلات بانکی را می توان به مسئله ازدواج اختصاص داد ظهار کرد: در این صورت می توانیم به زوج ها ۵۰ میلیون تومان وام ازدواج بدهیم که در برخی استان ها مشکلات اصلی جوانان را حل خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه جابجایی منابع در تسهیلات قرض الحسنه تنها مصوبه ی بانک مرکزی را می طلبد گفت: مشکلات فقط وام نیست بلکه مشکل «جدی» کشور مشکل وام است!

,

بذرپاش دلیل همراه نشدن مردم با انقلاب را حرکت نا متعادل مسئولین پس از انقلاب دانست و افزود: نه لیبرال ها و سوسیالیست ها و چپ و راستی ها نمی توانند به سخنان امام خرده بگیرند، این عدم حرکت درست برخی است که دیدگاه مردم را تغییر می دهد.

,

بذر پاش ادامه داد: ما باید برای کارآمد تر کردن کشور تلاش کنیم،امروز کشور در حوزه ی اقتصادی مشکلی اساسی دارد و آن هم عدم نقدینگی است که به ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و کسی نمی داند این پول در کدام بخش دپو شده است.

,

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با طرح این سوال که رشد ۱۵۰ درصدی نقدینگی کجا هزینه شده است گفت: مبلغ ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در بانک ها بلوکه شده است، ۴۶۰ هزار میلیارد نیز نو و کهنه شدن وام های قدیم است و تنها ۴۰ هزار میلیارد به وام ها و نیازهای جدید اختصاص پیدا می کند.

,

وی یکی از اصلی ترین دلایل رکود را انتظار بیهوده از برجام دانست و اظهار کرد: ما برای شارژ اقتصاد ۳۰۰ هزار میلیارد نیاز داریم و منابعش کاملا در بانک ها موجود است، این دولت بابت پولهای بلوکه شده در خارج از کشور اقدام به چاپ اسکناس کرده است!

,

معاون رئیس جمهور سابق سه دلیل برای رکود کشور انتظار کاذب ایجاد شده ناشی از برجام دانست و تصریح کرد: دلیل دیگر موضوع مسکن است، ۱۰۰ درصد عوامل مسکن در داخل کشور است و شغل ایجاد خواهد کرد، البته نباید مسکن مهر تبدیل به این شود که افراد احساس حقارت کنند.

,

بذرپاش با بیان اینکه حکومت موظف به مسکن دار کردن مردم است افزود: رونق بخش مسکن یکی از راههای خروج از رکود است، دلیل آخر نیز واردات کالای قاچاق است.

,

وی ادامه داد: هرچه سطح واردات پایین بیاید تولید افزایش خواهد یافت، برش بازار بیش از دو سوم از کالای وارداتی هزینه می شود و اینگونه اشتغال صدمه خواهد دید،

,

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در دنیا برای جلوگیری از قاچاق مرزها را نمی بندند گفت: برای خروج از رکود این سه اقدام اصلی می تواند مفید به فایده باشد.

,

وی با بیان اینکه جلساتی در جبهه برگزار شده است گفت: آقای جلیلی از عناصر اصلی انقلاب بوده و حتما باید در جبهه حضور داشته باشند و ان شالله اینگونه خواهد شد.

,

بذرپاش با بیان اینکه طرح تحول بانکی به این دولت یا دولت قبل مربوط نیست اذعان کرد: آقای احمدی نژاد سود بانک ها را ۱۲ درصد کرد اما به دو هفته نکشید که فشارهای بانک ها سود را به ۱۸ درصد رساندند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه