اخبار داغ

نگاهی به 4 سال سیاسی کاری در شورایی اجتماعی- فرهنگی/

اصلاح طلبانی که شورای شهر را سیاسی کردند/ اول سیاسی بازی بعدا رسیدگی به امور مردم!

اصلاح طلبانی که شورای شهر را سیاسی کردند/ اول سیاسی بازی بعدا رسیدگی به امور مردم!
یکی از انتقاداتی که به برخی از اعضای شورای شهر وارد می‌شد پرداختن به امور جناحی و سیاسی در این شورا بود تا جایی که برخی از این اعضا فعالیت اصلی و حیطه های شهری را رها کرده و به دنبال رسیدن به قدرت مجدد حتی دست به بردن آبروی همکاران خود در شورا زدند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کمتر از چند ماه به پایان کار شورای چهارم شهر تهران زمان باقی مانده است و شوهد نشان می دهد که تمام اعضای اصلاح طلب و اصولگرای شورای چهارم برای رقابت مجدد پا به عرصه گذاشته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

یکی از انتقاداتی که به برخی از اعضای شورای شهر وارد می‌شد پرداختن به امور جناحی و سیاسی در این شورا بود تا جایی که برخی از این اعضا فعالیت اصلی و حیطه های شهری را رها کرده و به دنبال رسیدن به قدرت مجدد حتی دست به بردن آبروی همکاران خود در شورا زدند.
 

,
,

املاک نجومی؛ بازی سیاسی اصلاح طلبان در شورای شهر

, املاک نجومی؛ بازی سیاسی اصلاح طلبان در شورای شهر, املاک نجومی؛ بازی سیاسی اصلاح طلبان در شورای شهر,

اصلاح طلبانی که به هر شکل نتوانسته بودند گزینه خود یعنی محسن هاشمی را به کرسی ریاست شهرداری بنشانند، با طرح شایعاتی نظیر املاک نجومی اقدام به تخریب طیف مقابل کردند.

,

نمایندگان اصلاح طلب مجلس و شورای شهر تهران با مطرح شدن واگذاری املاک در شهرداری تهران که تا پیش از این مقابل فسادهای چند هزار میلیاردی و حقوق های نجومی ساکت شده بودند بحث تحقیق و تفحص از شهرداری را در دستور کار و اولویت خود قرار دادند.
موضوع واگذاری املاک در شهر تهران با دعوت شهردار تهران از قوه قضاییه و دادستان کشور برای بررسی دقیق و شفاف سازی از آن وارد مرحله تحقیقات قانونی شد و بر اساس اظهارات مقدماتی مقامات قضایی تخلفات صورت گرفته بسیار اندک بوده و نمی توان عنوان فساد سازمان یافته را بر آن گذاشت؛ ولی پیش از این رسانه های اصلاح طلب با انتشار اظهارات اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران از اختلاس 2200 هزار میلیاردی دم می زدند.

,
,

این جریان به دنبال اجرای سناریوهای سیاسی خود در شورای شهر تا ماه ها تمام مرکز خود را به جای پیگیری و رسیدگی به مشکلات مردم معطوف به راه اندازی جریان برای تخریب رقیب خود کرده بود.

,

 

,

سرخو و زمین 2500 متری در شمال تهران

, سرخو و زمین 2500 متری در شمال تهران, سرخو و زمین 2500 متری در شمال تهران,

ماجرای تبدیل کاربری یک ملک توسط همسر سرخو به عنوان یکی از اعضای شورای شهر نشان داد که استفاده ابزاری از قدرت این شورای یک یاز اهداف اصلی جریان سیاسی اصلاح طلب در شورای شهر تهران است.

,

ماجرا به این ترتیب بود که همسر محسن سرخو، زمینی مصادره‌ای از بانک ملت خریداری می‌کند. مساحت زمین طبق سند 512 متر مربع بوده که وی با دریافت وام، ملک را خریداری کرده و اقدام به تاسیس دبیرستان دخترانه می‌کند. چند سال بعد مدرسه را تعطیل می‌کند و با مشارکت یک سازنده، ساختمانی 9 طبقه در مکان آن مدرسه می‌سازد.

, ماجرا به این ترتیب بود که همسر محسن سرخو، زمینی مصادره‌ای از بانک ملت خریداری می‌کند. مساحت زمین طبق سند 512 متر مربع بوده که وی با دریافت وام، ملک را خریداری کرده و اقدام به تاسیس دبیرستان دخترانه می‌کند. چند سال بعد مدرسه را تعطیل می‌کند و با مشارکت یک سازنده، ساختمانی 9 طبقه در مکان آن مدرسه می‌سازد. ,

اگرچه قرارداد ساخت بنای 9 طبقه، آن طور که همسر سرخو گفته در سال 83 منعقد می‌شود، اما تا سال 92 گواهی پایان کار برای آن صادر نمی‌گردد. از جمله تخلفات این ساختمان، تغییر کاربری طبقه همکف از پارکینگ به مسکونی است. متراژ این تخلف، بیش از 236 متر است و حتی کمیسیون 5 ماده 100 که مسئول رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در شهر تهران است، در تاریخ 4 تیر 92 رأی به تخریب و بازگشت به وضعیت پارکینگ می‌دهد و مسکونی بودن طبقه همکف را تخلف به شمار می‌آورد.

, اگرچه قرارداد ساخت بنای 9 طبقه، آن طور که همسر سرخو گفته در سال 83 منعقد می‌شود، اما تا سال 92 گواهی پایان کار برای آن صادر نمی‌گردد. از جمله تخلفات این ساختمان، تغییر کاربری طبقه همکف از پارکینگ به مسکونی است. متراژ این تخلف، بیش از 236 متر است و حتی کمیسیون 5 ماده 100 که مسئول رسیدگی به تخلفات ساخت و ساز در شهر تهران است، در تاریخ 4 تیر 92 رأی به تخریب و بازگشت به وضعیت پارکینگ می‌دهد و مسکونی بودن طبقه همکف را تخلف به شمار می‌آورد.,

همسر سرخو که عضو خانه کارگر و مسئول تعاونی‌های کارگران هم بوده جوابیه های متعددی صادر کرد اما هیچ کدام از آنها نتوانست پاسخ روشنی به شبهات مطرح شده در این راستا بدهد.

, همسر سرخو که عضو خانه کارگر و مسئول تعاونی‌های کارگران هم بوده جوابیه های متعددی صادر کرد اما هیچ کدام از آنها نتوانست پاسخ روشنی به شبهات مطرح شده در این راستا بدهد., همسر سرخو که عضو خانه کارگر و مسئول تعاونی‌های کارگران هم بوده جوابیه های متعددی صادر کرد اما هیچ کدام از آنها نتوانست پاسخ روشنی به شبهات مطرح شده در این راستا بدهد.,

, ,

سرخو یکی از اعضای شورای شهر است که مجددا در انتخابات ثبت نام کرده است و حتی نام وی در لیست منتشر شده توسط اصلاح طلبان دیده می‌شود.
 

,
,

مسجدجامعی و استعفای سیاسی برای پیوستن به دولت

, مسجدجامعی و استعفای سیاسی برای پیوستن به دولت, مسجدجامعی و استعفای سیاسی برای پیوستن به دولت,

با کناره گیری علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصدی خود و در نهایت انتخاب صالحی امیری به وزارت خانه فرهنگ،زمزمه ها برای ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بالا گرفت تا جایی که پیشنهاداتی در این زمینه به احمد مسجد جامعی هم داده شد.

,

مسجد جامعی که بارها به طور غیر مستقیم اعلام کرده بود که پیشنهاداتی برای ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران داشته و از همین رو در بهبوهه تنش های شورای شهر تهران، استعفای خود را تقدیم این شورا  کرد تا به این صورت تعداد اعضای اصلاح طلب شورا کمتر از قبل شود.

,

این بی اعتنایی به رای مردم از سوی برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر اعتراض سایر اعضا را بلند کرده و آنها نیز از وی خواستند تا استعفای خود را پس بگیرد که سر نهایت مسجد جامعی بالاجبار در این سمت ماند.
 

,
,

این روزها شاید مهمترین چالش و معضلات شهری در تهران دیده می شود به طوری که زیرساخت های فرسوده و قدیمی، آلودگی هوا، گسل های خاموش در تهران و امکان وقوع زلزله، مشکلات حمل و نقل و ... اولین معضلات این کلان شهر به حساب می آیند که با کم کاری ممکن است حادثه ای غیر قابل پیش بینی برای تهران رخ بدهد.

,

این نکته اهمیت دوری از سیاسی کاری های شورای شهر را بیشتر نمایان می کند و خواسته طبیعی مردم رسیدگی به اوضاع کلان شهر در کنار دوری از رانت‌ها و دستورات فرمایشی و نمایشی در این شوراست.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه