اخبار داغ

جمعی از مسئولان استان قزوین؛

آیت‌الله باریک بین نقش بسزایی در مبارزات انقلابی داشت/ ولایت‌‌مداری ویژگی بارز این عالم برجسته بود

آیت‌الله باریک بین نقش بسزایی در مبارزات انقلابی داشت/ ولایت‌‌مداری ویژگی بارز این عالم برجسته بود
آیت‌الله باریک بین پیش از انقلاب اسلامی ایران، در طول سال‌های فعالیت انقلابی‌ و پس از آن نمونه بارز ولایت‌مداری و تبعیت از فرمان رهبر خود بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، آیت الله شیخ هادی باریک بین نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین صبح روز گذشته بر اثر بیماری به دیار باقی شتافت. این عالم وارسته به عنوان پدر معنوی استان قزوین نقش بسزایی در فضای انقلابی، سیاسی، و فرهنگی مردم داشت لذا برای شناخت هر چه بهتر شخصیت این عالم بزرگ به گفت‎وگو با جمعی از مسوولان استان پرداخته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

, , ,

آیت‌الله باریک بین نقش بسزایی در رونق حوزه‌های علمیه استان داشت

,

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: آیت الله باریک بین از علمای بزرگی بودند که در مکتب اهل بیت (ع) از علوم آن‌ها بهره برده و این علم را به طالبان حقیقت در حوزه‌های علمیه منتقل کردند.

, شاخص، ,

وی با اشاره به مبارزات نماینده سابق ولی فقیه در استان با رژیم پهلوی، افزود: آیت‌الله باریک بین در انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی در حوزه‌های علمیه استان داشتند و در آن برهه مسول حوزه‌های علمیه استان بودند.

,

این مسوول خاطرنشان کرد: مجاهدین و انقلابیون قزوین با محوریت این عالم بزرگ تحرکات انقلابی را ادامه می‌دادند و بعد از پیروزی انقلاب هم در میدان جنگ تحمیلی حضور یافتند؛ همچنین فرزند عزیزشان را در این راه تقدیم اسلام کردند.

,

عباسی درادامه گفت: از میان شخصیت‌های استان عنایت ویژه‌ای به ایشان شد و در جایگاه امام جمعه قزوین و نماینده ولی فقیه در استان قرار گرفتند و تاکنون هرجا صحبت از انقلاب و مبارزه بوده است یادی از نام و فعالیت‌های ایشان شده ست.

,

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آیت‌الله باریک بین از نظر اخلاقی حق تهذیب و تربیت بر گردن علماء، طلاب، اساتید و حتی مسوولین استان دارد چراکه هرگاه مسوولین می‌خواستند در راه مبارزه تربیت شوند خدمت ایشان رفته و پیام‌های معنوی و اخلاقی را می‌آموختند.

,

, , ,

آیت‌الله باریک بین در صحنه علم و فقاهت نقش بسیار ارزنده‌ای داشت

,

فرج الله فصیحی رامندی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار  کرد: آیت‌الله باریک بین از علمای بسیار وارسته و پرهیزگار بودند که در اوج انقلاب اسلامی نقش هدایت گری و رهبری مردم قزوین را در کنار سایر علما داشتند.

,  شاخص،,

وی افزود: این عالم وارسته در دفاع مقدس فرزند خود را برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی اعزام کرد و همچنین حضور ایشان در در جبهه‌ها مشوق بسیار بزرگی برای رزمندگان بود.

,

این مسوول تصریح کرد: آیت‌الله باریک بین در صحنه علم و فقاهت نیز برای مردم و حوزه علمیه نقش بسیار ارزنده‌ای داشت و ارتحال ایشان برای مردم استان ضایعه سنگین و فراموش نشدنی خواهد بود.

,

رییس شورای شهر قزوین عنوان کرد: آیت‌الله باریک بین به عنوان نماینده مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین محور وحدت و انسجام همه مردم و نیروهای وفادار به انقلاب بودند.

,

وی در پایان افزود: از مردم همیشه حاضر در صحنه دعوت می‌کنم که به منظور تکریم این عالم بزرگوار و پدر شهید در مراسم تشییع و دیگر مراسم‌ها حضور پیدا کنند.

,

, , ,

آیت‌الله باریک بین الگوی برجسته در عرصه تعلیم و تربیت

,

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: آیت الله باریک بین به عنوان پدر و معلم معنوی استان قزوین بودند.

, شاخص، ,

وی افزود: این عالم وارسته خدمات زیادی در عرصه تعلیم و تربیت و فرهنگ استان ارائه کرده و همواره به تزکیه و تهذیب دانش آموزان و تقوای آنان تاکید داشتند .

,

این مسوول بیان کرد: مشی دوری از افراط و تفریط آیت الله باریک بین یک درس و الگوی عملی برای مردم بود.

,

قاسمی با بیان اینکه آیت‌الله باریک بین یک الگوی مهم در عرصه تعلیم و تربیت برای دانش آموزان و معلمان بود، یادآور شد: سال گذشته در روز معلم از ایشان به عنوان معلم نمونه استان تجلیل شد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه گفت: آیت‌الله باریک بین در عرصه انقلاب نیز پیشینه طولانی دارد و با مبارزاتی که قبل و بعد از انقلاب داشتند نقش مهمی در این برهه از تاریخ ایفا کردند.

,

وی با بیان اینکه آیت‌الله باریک بین ملجاء وحدت همگانی بود، افزود: با مرور تاریخ استان درمی‌یابیم که این عالم وارسته همواره در ترویج گفتمان و فرهنگ انقلابب تلاش می‌کردند.

,

, , ,

آیت‌الله باریک نمونه بارز ولایت‌مداری بود

,

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: آیت‌الله باریک بین پیش از انقلاب اسلامی ایران، در طول  سال‌های فعالیت انقلابی‌ و پس از آن نمونه بارز ولایت‌مداری و تبعیت از فرامین رهبری بود.

, شاخص،,

وی افزود: بی‌شک هدایت‌ها و رهنمودهای این بزرگوار سبب شد تا فرزند رشیدش در راه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام نهد و شهد شیرین شهادت را بنوشد.

,

حسینی ابراز کرد: رفتار ولایی این مرد بزرگ سبب شد تا روحیه انقلابی‌گری توسط او به آحاد مردم استان قزوین منتقل شود.

,

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی‌ها و خطبه‌های روشنگرانه ایشان در طول سال‌هایی که امامت جمعه قزوین و نمایندگی ولی فقیه را در استان‌ عهده‌دار بود، همیشه چراغ راهی برای پیروان پیر جماران و نیز مقام معظم رهبری بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه