اخبار داغ

ترکیه:

ناچار به انتخاب بین روسیه و آمریکا نیستیم

ناچار به انتخاب بین روسیه و آمریکا نیستیم
وزیر امور خارجه ترکیه خاطر نشان کرد که کشورش مجبور به ترجیح بین یکی از کشورهای آمریکا و روسیه نمی‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دولت ترکیه که پیش از این در قضیه هدف قرار دادن جنگنده روسیه و بحران شدید بین دو کشور، خیانت آمریکا را شاهد و تنهایی خود هنگام مواجهه با خطر را احساس کرده و قابل اعتماد نبودن آمریکا و غرب را ظاهران متوجه شده بود، بعد از حمله آمریکا به سوریه اظهارات پیش از این در خصوص ساقط کردن دولت سوریه را تکرار کرده و به اعلام حمایت از آمریکا پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

غیر قابل اعتماد بودن آمریکا در دوران ترامپ نمود بیشتری پیدا کرده است و ظاهرا ترامپ هم مثل روسای جمهور سلف ایالت متحده خیلی زود دریافته است که با بمباران به راحتی می‌توان ژست قدرتمند بودن را به خود گرفت.

,

ترکیه قطعا در روابط آینده‌ی خود نمی‌تواند هم سیاست‌های آمریکا را در منطقه پیاده کند و هم شراکت و هم‌پیمانی قابل اعتمادی برای روسیه باشد و با توجه به عمق روابطی که به تازگی با مسکو برپا کرده است به نظر می رسد به زودی بین کرملین و کاخ سفید یکی را لاجرم انتخاب خواهد کرد.

,

, ,

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه که در تجمع انتخاباتی خود در آنتالیا سخرانی می‌کرد، اظهار داشت: "ترکیه مجبور به ترجیح یکی از کشورهای روسیه و آمریکا برای روابط خود نمی‌باشد."

,

گفتنی است، ترکیه هم می‌خواهد با روسیه که طرفدار حفظ قدرت دولت سوریه است، روابط نزدیکی برقرار کرده و همکاری نظامی، اطلاعاتی و سیاسی داشته باشد و هم آمریکا را که مخالف دولت اسد بوده و طرفدار تجزیه کشورهای منطقه است، نمی‌خواهد از دست دهد.

,

چاووش‌اوغلو خاطر نشان کرد: "ما در موقعیتی نیستیم که بخواهیم بین روسیه و آمریکا یکی را انتخاب کنیم، بلکه باید به روابط خود را با آنها بصورت متوازن ادامه دهیم. از حمله آمریکا به دولت سوریه حمایت کردیم، اما طرف هیچکدام از کشورها را نمی‌گیریم."

,

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه مطرح کرد: "اخیرا برخی کشورها از جمله آمریکا می‌گویند باید مردم سوریه درخصوص آینده دولت این کشور تصمیم بگیرند. طرح این مساله باعث جسورتر شدن اسد می‌شود."

,

وی تصریح کرد: "مردم سوریه نباید مجبور به انتخاب یکی از دو شیطان؛ اسد و داعش باشند، بلکه با کمک هم می‌توانیم هم داعش را نابود و هم دولت اسد را مجبور به کناره‌گیری کنیم."

,

چاووش‌اوغلو تأکید کرد: "آمریکا و روسیه در حال حاضر برای حفظ ی.پ.گ با هم رقابت می‌کنند. این رقابتی هیچ فایده‌ای برای منطقه ندارد، اما درهرحال وجود دارد. وقتی از دلیل این کار می‌پرسیم، هر دو می‌گویند اگر ما دست بکشیم، طرف دیگری می‌رود. رقابت دو ابرقدرت برای حمایت از یک گروه تروریستی واقعا غیرقابل قبول و نشانه‌ عجز و ناتوانی است."

,

پ.ی.د/ ی.پ.گ یا گروه مسلح کُردهای سوریه به ادعای دست داشتن در حملات تروریستی شهرهای ترکیه، در لیست تروریستی این کشور قرار گرفته‌اند.

,

محل اصلی اسکان این گروه در شمال سوریه می‌باشد و در حال حاضر علیه گروه تروریستی داعش در حال مبارزه می‌باشد.

,

ترکیه می‌گوید کشورهای درگیر در سوریه علاوه بر داعش باید گروه مسلح کردهای سوریه را نیز مورد هدف قرار دهند.

,
انتهای پیام/
 
,
انتهای پیام/
 
,
انتهای پیام/
 
,
انتهای پیام/
,
 
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه