اخبار داغ

برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان تشریح شد؛

نمایش‌ های «نماز و نیایش» و «مبتکر» در زنجان اجرا شد/ برگزاری مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین

نمایش‌ های «نماز و نیایش» و «مبتکر» در زنجان اجرا شد/ برگزاری مراسم بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین
نمایش‌ های «نماز و نیایش» و «مبتکر» به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان زنجان اجرا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; نمایش‌ های «نماز و نیایش» و «مبتکر» دو اثر از آثار نمایشی رحمان محمدی کارگردان زنجانی است که در هنرستان کار و دانش قائم زنجان به روی صحنه رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

نمایش «نماز و نیایش» با موضوع محوری نماز و اهمیت آن و نمایش « مبتکر» نیز با موضوع محوری نخبگان و فرار مغزها بود مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

,

رحمان محمدی کارگردان در این زمینه اظهار داشت: در واقع کار کردن با موضوع نماز یک بحث جدیدی بود، چون تا کنون کسی به این موضوع به این شکل نپرداخته است.

,

وی با اشاره به اینکه این نمایش در سال 1383 دیپلم افتخار کسب کرده است، گفت: همچنین نمایش مبتکر نیز درباره نخبگان و فرار مغزها بود که چون مسئولان حمایت نمی‌ کنند از کشورهای دیگر پذیرش وی انجام می ‌شود.

,

این کارگردان زنجانی خاطرنشان کرد: شخصیت داستان ما قبول نکرده و در کشور خود باقی می‌ ماند و به فعالیت‌ های خود ادامه می ‎دهد.

,

 

,

, ,

*اجرای برنامه های ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان

, *اجرای برنامه های ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان,

رئیس حوزه هنری استان زنجان از اجرای برنامه های ویژه هفته هنر انقلاب اسلامی در زنجان خبر داد.

,

حمیدرضا اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا اظهار داشت: امسال نیز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی در استان ززنجان اجرایی می شود.

,

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه برنامه ‌‎های هفته هنر انقلاب اسلامی روز یکشنبه از ساعت 8 و 30 دقیقه در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد، افزود: دیدار با خانواده‌ های شهدا از جمله برنامه های این هفته است.

,

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: اجرای نمایش، اجرای گروه سرود، اکران آثار جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش نیز در مدارس دانشگاه‌ها مساجد و مراسم اعتکاف از برنامه های این هفته در زنجان است.

,

 

,

*برگزاری بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین

, *برگزاری بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین,

اسماعیلی از برگزاری بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در مزار شهدای پایین در جوار شهدا خبر داد و افزود:سخنران این مراسم حجت ‌الاسلام دولابی نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری است.

,

, ,

وی از غباروبی مزار شهدا به این مناسبت خبر داد و گفت: همچنین مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی نیز با غبارروبی مزار شهدای گاوازانگ زنجان برگزار شد.

,

پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال 1372، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام گذاری شد.

,

از آن جا که شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد و به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت، سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.

,

در زنجان نیز به مناسبت افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام زنجان با حضور و همراهی هنرمندان و مسئول بسیج هنرمندان استان زنجان برگزار شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه