اخبار داغ

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

مفاد سند ۲۰۳۰ مخالف مبانی اسلام است/ این سند کاپیتولاسیونی فرهنگی ـ اجتماعی است

مفاد سند ۲۰۳۰ مخالف مبانی اسلام است/ این سند کاپیتولاسیونی فرهنگی ـ اجتماعی است
عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده با بیان اینکه مفاد سند 2030 مخالف مبانی اسلام است گفت: رونمایی از سند 2030 به تنهایی نشان می‌دهد، دولت اعتدال دقیقا بدنبال احیای سیاست غربی شدن از ناخن پا تا موی سر است.‌
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کبری خزعلی، عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، پذیرش سند ۲۰۳۰ را تخریب فرهنگ اسلامی در پرتو معیارهای بین‌المللی غربی دانست و گفت: تساوی جنسیتی و حذف موانع آن، آموزش حقوق بشر غربی، تسهیل پایش پدیده حذف اجتماعی در آموزش، تضعیف فرهنگ بومی و اسلامی، آموزش شهروندی جهانی براساس هنجارهای غربی و نهایتاً حذف فرهنگ ایثار و شهادت به بهانه دور نگه داشتن مدارس از خشونت، بخشی از تعهداتی است که ما با پذیرش این سند مجبور به اجرای آن‌ها هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز,

 

,

مفاد سند ۲۰۳۰ مخالف مبانی اسلام است

, مفاد سند ۲۰۳۰ مخالف مبانی اسلام است,

 

,

 نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده با بیان این‌که بسیاری از این مفاد خلاف مبانی اسلام و قوانین کشور ماست، اظهار داشت: در حالی در این سند هرنوع تربیت دینی و الهی را خلاف حقوق بشر اعلام کرده که آموزش‌های جنسی را تحت عنوان بهداشت برای کودکان جزو حقوق کودکی به شمار می‌آورد!

,

 

,

خزعلی ادامه داد: این برنامه‌ها نه تنها با فرهنگ و ارزش‌های اسلامی همخواهی نداشته، بلکه با فرهنگ شرقی نیز سازگاری ندارند. به واقع روح حاکم بر اهداف سند  ۲۰۳۰ به دنبال جهانی‌سازی فرهنگ غرب و توسعه سلطه فرهنگی آنان بر سایر کشورهاست.

,

 

,

وی پذیرش این سند را تعهدآور دانست و تصریح کرد: کشورهایی که این سند را بپذیرند ملزم به اجرای مفاد آن بوده و به همین دلیل باید مصائب بسیاری را متحمل شوند، و چنانچه کشوری نسبت به اجرای آن پایبند نباشد قطعاً باید منتظر ده‌ها پیامد ناگوار دیگر در جوامع بین‌المللی باشد.

,

 

,

دولت یازدهم به دنبال احیای سیاست غربی شدن است

, دولت یازدهم به دنبال احیای سیاست غربی شدن است,

 

,

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تأکید بر این‌که سند ۲۰۳۰ به تنهایی نشان می دهد، دولت اعتدال دقیقا بدنبال احیای سیاست غربی شدن از ناخن پا تا موی سر است، بیان داشت: چنانچه به تمام برنامه‌های داخلی و ارتباطات خارجی دولت روحانی در طی این چهار سال خوشبین بوده و دلیلی برای اثبات حضور نفوذی‌ها و بیگانگان در دست نباشد پذیرش این سند خود دلیل آشکار بر نفوذ عناصر غربی در کشور است.

,

 

,

خزعلی با اشاره به رونمایی شتابزده دولت از سند ۲۰۳۰ ، تصریح کرد: وقتی این رونمایی شتابزده بدون اطلاع کارشناسان کشور و حتی بدون تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فقط به خواسته سازمان یونسکو رونمایی می‌شود،  قطعاً باید در مورد پیامدهای اجرای آن نگران باشیم.

,

 

,

سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیونی فرهنگی ـ اجتماعی است

, سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیونی فرهنگی ـ اجتماعی است,

 

,

وی تصویب این سند را کاپیتولاسیون آموزشی -فرهنگی دانست و اظهار داشت: با پذیرش این سند، کلیه آموزش‌های رسمی و غیررسمی چهار وزارتخانه‌ها  به مدت پانزده سال زیر نظر سازمان یونسکو خواهد رفت به علاوه شاخص‌های 18 گانه و مطالبات آموزشی سازمان ملل وارد کتب درسی و آموزشی کشور می‌شود.

,

 

,

رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان این‌که در سال‌های گذشته هم شاهد مداخلات بی مورد  برخی از سازمان‌ها و نهادهای بین المللی در حوزه زنان،  کودکان و خانواده بوده‌ایم، اضافه کرد: این مداخله‌ها به جهت مغایرت‌شان با اعتقادات دینی ما، تنش‌های اجتماعی بسیاری را در  برخی از مناطق جغرافیایی کشور باعث شده است.

,

 

,

کنکاش به بهانه فعالیت‌های به ظاهر صلح طلبانه «یونسکو»

, کنکاش به بهانه فعالیت‌های به ظاهر صلح طلبانه «یونسکو»,

 

,

خزعلی با اشاره به این‌که هر امضایی بار حقوقی خاص خود را دارد، ابراز داشت: تجربه به ما نشان داده که مسئولین ما نباید سریع، بدون دقت نظر و شتاب زده این سند را می‌پذیرفتند و زمینه  ایجاد بهانه و تبعات بین المللی مانند بهانه‌های حقوق بشری را فراهم می‌کردند.

,

 

,

وی با اشاره به فعالیت‌های به ظاهر صلح طلبانه یونسکو، خاطر نشان شد: اسناد و مدارکی وجود دارد که فعالیت‌های صلح طلبانه و عدالت محور این سازمان را زیر سئوال می‌برد از این رو  مسئولان باید تمام اهتمام خود را به کنکاش در آن بکار ببندند و سوالات متعددی را که در مورد ماهیت این سازمان وجود دارد  را پاسخ دهند، از جمله این‌که در خصوص نقش این سازمان در برنامه دکترین امنیت آمریکا در منطقه و ایران و یا  این‌که این سازمان در بحث تغییر نسل جوان در منطقه در عرصه علم و فن آوری چه خدماتی دارد؟.

,

 

,

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده در پایان، سند ۲۰۳۰ را  بخشی از «پروژه نفوذ» خواند و تصریح کرد: این سازمان‌های به ظاهر علمی و صلح طلب طبق سند دکترین امنیت ملی آمریکا همگی تحت فرمان مرکز واحدی در پنتاگون هستند که با اختیارات و امکانات گسترده‌ای که دارند و ما نیز با حق سهم خود این امکانات را  در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم، زمینه‌ای برای نفوذ این نهاد در حساس‌ترین مراکز علمی کشور یعنی وزارت علوم و آموزش و پرورش را به وجود می‌آورند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه