اخبار داغ

وقتی اعتکاف باعث سبک شدن کوله بار گناهان می شود

معتکف شدن ۱۲۰۰نفر در خدابنده+تصاویر

معتکف شدن ۱۲۰۰نفر در خدابنده+تصاویر
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده گفت: ۱۲۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شهرستان خدابنده معتکف شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،اعتکاف در لغت به معنای توقف در جایی است وتعریف اصطلاحی اعتکاف براساس نظر امام خمینی (ره) این است:”وَ هُوَ اللَّبَثُ فِی المَسجِدِ بِقَصدِ التَعّبُدِ بِهِ وَ لا یعتَبَرُ فِیه ضَمُّ قَصدِ عِبادَهٍ اُخری خارِجَهً عَنهُ وَ اِن کانَ هُو الاَحوِط؛ اعتکاف، ماندن در مسجد به نیت عبادت است و قصد عبادت دیگر، در آن معتبر نیست. اگر چه احتیاط مستحب نیت عبادتی دیگر، در کنار اصل ماندن می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

اعتکاف، محو خودخواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است وبیرون رفتن از خانه خویش و مصمم شدن بر حضور در خانه حضرت حق است و عبادتى مستحبى و تقرب جویانه و داوطلبانه است.

,

, , ,

مردم مومن ولایت مدارشهرستان خدابنده نیز هم همچون سایرمردم ایران اسلامی دراین مراسم عظیم معنوی شرکت کردند.

,

حجت الاسلام علی اکبر بیگدلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: هزار و ۲۰۰نفر در خدابنده معتکف شده اند و ۳۳۰نفرخواهر در مسجد زینبیه و ۱۲۰ نفر برادر  در مسجدجامع شهر قیدار معتکف شده اند و این مراسم درحال برگزاری است.

,

وی افزود: در شهرهای زرین رود ۱۲۰نفر،دوتپه ۶۰ نفر،گرماب ۹۰ نفر و سجاس ۲۰۰نفر،سهرورد ۱۳نفر و در روستاهای کهلا ۷۸ نفر،کوچ تپه ۳۰نفر و محمود آباد۵۰نفر در مراسم اعتکاف حضور دارند و مشغول عبادت و راز و نیاز با خالق هستی هستند.

,

, ,

آنچه که امسال پررنگ ترازسال های قبل بوداین مطلب است که حضور جوانان و نوجوانان و بویژه افرادتحصیل کرده دراین برنامه فرهنگی ومعنوی پر شور تر ازسال های قبل است و البته خانواده های معظم شهدا و همچنین حلقه های صالحین نیزحضور چشمگیری دارند.

,

خبرنگار اشراق۲۴در میان معتکفین حضور پیداکرده است و نظرشان را جویاشده است که در ادامه می بینید.

,

زهراشریفی که یک دانش آموز است درباره علت حضور خود در مراسم اعتکاف گفت:من بخاطراین که به خدانزدیک ترشوم ودخترخوبی باشم دراین مراسم شرکت کردم.

,

, ,

رقیه نجفی که مادر شهید است اظهار کرد:من سعادت نداشته ام که به خانه خدامشرف شوم ولی شرکت دراین مراسم را کمتر از طواف خانه خدانمی دانم چراکه با معتکف شدنم مانند این است که به سفرحج رفته ام و تقرب به خداپیدا کرده ام و رفتن به خانه خدا همیشه برایم آرزو بوده و هست.

,

, ,

زهرا محمدی که یک زن خانه داراست، با بیان اینکه چهار سال است که در این مراسم شرکت می کند گفت: من وقتی که معتکف می شوم حال خوبی دارم وب رای فرج امام زمان(عج) و سلامتی رهبر و موفقیت همه فرزندان و همچنین فرزندان خودم دعامی کنم و ازخدامی خواهم که آنها در راه امام و ولایت باقی بمانند.

,

, ,

ام کلثوم موسوی که پیرزن سالخورده ای بود و به زورصدای آن به گوش می رسید نیز اظهار کرد: بخاطر این که کوله بار  گناهانم سبک شود و در قیامت سربلند و شاد باشم و به آسانی به اعمالم رسیدگی شود در این مراسم حضوریافتم(درپایان سخنان خوددعای فرج رامی خواند).

,

, ,

حدیقه گنج خانلو که دانشجوی رشته الهیات است نیز عنوان کرد: من به همراه همکلاسی های خود در این برنامه شرکت کردم و هدفم این است که از دنیای مادی فاصله بگیرم و به خودم و خدای خودم بیشتر توجه کنم و خودسازی کنم و این رامی دانم که خودسازی و خودشناسی مقدمه رسیدن به خداشناسی است.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه