اخبار داغ

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی:

مجتمع فخرود با کمبود آب مواجه است/ حفر چاه جدید در این مجتمع ضروری است

مجتمع فخرود با کمبود آب مواجه است/ حفر چاه جدید در این مجتمع ضروری است
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی، گفت: مجتمع توزیع آب فخرود با کمبود آب روبه رو است و برای تامین آب حفر چاه جدید در این مجتمع ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر بسکابادی، مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی، در گفتگو با  خاورستان، پیرامون مشکل مجتمع آب فخرود اظهار کرد: یکی از چاه های اصلی مجتمع آبرسانی  فخرود که نزدیک روستای نوغاب هندوالان است با کمبود آب مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , , خاورستان، , خاورستان، ,

 

,

وی افزود: برای تامین منبع آب باید محل چاه را عوض کنیم و برای جابجایی محل چاه باید مجوز زمین را داشته باشیم .

,

 

,

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: مجوز برای زمین گرفتن به کمیسیون 69 مربوط است که یک کمیسیون بسیار طولانی است اما خوشبختانه کمیسیون  ماده 22 هم است که این کمیسیون در استان بوده و با مسئولان مربوط صحبت شده است و مسولان هم با استاندار صحبت کرده اند و قرار شده محل حفر این چاه اصلی و چند چاه دیگر را از ردیف کمیسیون ماده 22 به ما مجوز زمین رابدهند آب منطقه ای هم مجوز حفر چاه را خواهد داد و در اسرع وقت چاه جدید حفر خواهد شد و مشکل آب مجتمع  فخرود مرتفع خواهد شد.

,

 

,

بسکابادی تصریح کرد: معمولا همه ساله در سه ماه اول سال با کمبود آب روبه رو هستیم و از مردم هم می‌خواهیم که نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: مشکل پمپ چاه نوغاب برطرف شده است و ا‌ن شاء الله روستاهای مسک، گسک و بورنگ که با مشکل قطعی آب رو به رو هستند این چند روستا در مدار قرار می‌گیرند و کمتر با قطعی آب مواجه خواهند شد.

,

 

,

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تاکید کرد: روستاهای بالادست مجتمع فخرود  علی رغم بر کمبود آب، مصرف زیاد و غیر متعارف آب را هم دارند و برخی روستا ها مانند  روستای نوزاد  نا خواسته و از روی اجبار برای آبرسانی به باغ ها از آب این مجتمع استفاده می‌کنند.

,

 

,

بسکابادی گفت: با برطرف شدن مشکل پمپ چاه نوغاب و همکاری مردم، ان‌شاءالله بحران قطعی آب در روستاهای بورنگ، مسک و گسک را مدیریت خواهیم کرد اما در مجتمع فخرود نیاز حتمی و ضروری  به حفر چاه دیگر وجود دارد.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: نه من و نه همکاران در شهرستان درمیان فی نفسه با جیره بندی آب موافق نیستیم چراکه اگر آب جیره بندی شود مصرف آب ناخواسته بالا خواهد رفت؛ وقتی آب برای مدت زمانی قطع باشد مردم آب ذخیره کرده و شاید در مدت زمان قطعی آب از آب ذخیره استفاده نشود به محض اتصال آب، آب ذخیره شده را دور می‌ریزند و یا در نبود آب شاید لوله ای را باز بگذارند و ونبندند و به محض برطرف شدن قطعی آب، آب از لوله خارج شده و هدر برود.

,

 

,

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی تاکید کرد: نهایت تلاش ما دراستان و مسئولان شهرستان برای این است که آب جیره بندی نشود اما بدلیل وجود مشکل پمپ چاه نوغاب احتمال قطعی آب وجود دارد و اگر زمانی برخلاف خواسته ما قرار شود آب جیره بندی شود حتما توسط فرمانداری به شوراها و مردم اطلاع خواهیم داد که در جریان باشند.

,

 

,

بسکابادی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی و شهری  متولی تامین آب نیست و فقط متولی توزیع آّب است و اگر ما متولی تامین بودیم حتما زودتر روال ادارای برای مجوز گرفتن و حفر چاه انجام می‌شد اما الان که متولی توزیع آب هستیم باید منتظر باشیم تا روال اداری طی شود و زمین به ما واگذار شود.

,

 

,

وی تاکید کرد: همکاران ما در استان و شهرستان درمیان درخواست همکاری زیاد و بیش از پیش مردم برای صرفه جویی در مصرف آب را دارند و هر ساله در سه ماه اول سال با کمبود آب مواجه هستیم و امسال که برای پمپ هم مشکل بوجود آمده است از مردم روستاهای درمیان تقاضا داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند چرا که در غیر این صورت برای خود و خانواده هایشان در روزهای گرم سال مشکل بوجود خواهد آمد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه