اخبار داغ

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرایان خبرداد

ورود تورها و گروههای غارنوردی و صخره نوردی به سرایان

ورود تورها و گروههای غارنوردی و صخره نوردی به سرایان
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرایان گفت:یک گروه غارنوردی به همراه راهنمایان حرفه ای غار نوردی سرایان در مدت 12 ساعت ازغار زیبای بتون سرایان بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عرب مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرایان در گفتگو با سرایان بیدار، گفت: در شهرستان سرایان خوشبختانه علاوه بر بحث کویر و اقامتگاه‌های بوم گردی که گردشگران زیادی را به منطقه گسیل ساخته است، جاذبه های دیدنی با قدمت بسیار زیاد نیز موجب ورود تورهای گردشگری به شهرستان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

 

,

وی افزود: غار زیبای بتون و اورست غارهای شرق کشور امسال برای دومین بار توسط گردشگران به عنوان مقصد سفر انتخاب شده و این نویدبخش روزهای خوبی برای گردشگری شهرستان می باشد.

,

 

,

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان اظهارکرد: این جاذبه طبیعی منحصربفرد که با شماره 250 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده، می باشد و با توجه به اختصاص اعتبارات دولتی امیدوارم با ورود سرمایه‌گذار شاهد رونق بیشتر گردشگری و استفاده از پتانسیل این غار زیبا باشیم.

,

 

,

عرب گفت: نزولات جوی مناسب بر زیبایی‌های منطقه و غار افزوده و حوضچه‌های داخل غار همگی پر آب هستند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: یک گروه 6 نفره از شهرستان‌های چناران و گناباد به همراه راهنمایان بومی شهرستان پیمایش کامل مجموعه آبشارهای دره سبزرود را نیز انجام دادند.

,

 

,

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی سرایان گفت: مجموعه آبشارهای دره سبزرود با شماره 353 در فهرست آثار طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده و دارای تعداد 19 آبشار فنی و بزرگ که برای فرود از آنها نیاز به تجهیزات کامل می باشد، بوده که ارتفاع آنها از 5 متر تا 20 متر متغیر می باشد.

,

 

,

عرب بیان کرد: به علت جاری شدن چشمه های منطقه امسال آب نسبتاً زیادی در دره و آبشارها جاری می باشد و زیبای آن را دوچندان کرده است.

,

 

,

, , , , ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه