اخبار داغ

دولت و یارانه؛ رفقای جدانشدنی در آستانه انتخابات!/ مصیبت عظما به موهبت اعلی تبدیل شد

دولت و یارانه؛ رفقای جدانشدنی در آستانه انتخابات!/ مصیبت عظما به موهبت اعلی تبدیل شد
در حالی که دولت در گذشته در هنگام پرداخت یارانه به چه کنم چه کنم می افتاد اما اکنون اوضاع به گونه ای دیگر شده و دولت در آستانه انتخابات ثروتمند شده است و دیگر در پرداخت یارانه نقدی مشکلی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یارانه از جمله کلماتی است که دولت تدبیر و امید در همان ابتدای تشکیل شدن، با آن رابطه خوبی نداشت اما این روزها دولت و یارانه به دو دوست جدا نشدنی تبدیل شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , , خاورستان, خاورستان, ، ,

سخنان رئیس جمهور دولت تدبیر و امید در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به شرح ذیل می باشد:

,

 

,

1- دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آن‌چنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند.

, دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آن‌چنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند., دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آن‌چنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند.,

 

,

2- یارانه از حالت صدقه باید خارج شود و با تقویت ارزش پول ملی و یارانه کالایی به مردم کمک می‌کنیم.

,

 

,

3- اجرای صحیح قانون هدفمندی یارانه‌ها یکی از اولویت‌های دولت است.

,

 

,

4- یارانه نقدی 45 هزار تومانی به مردم را ادامه می‌دهیم اما باید دانست که امروز ارزش این یارانه 45 هزار تومان به اندازه 15 هزار تومان است.

,

 

,

, ,

 

,

5- در دولت تدبیر و امید در کنار یارانه نقدی یارانه کالایی نیز دیده شده است.

,

 

,

6- به اعتقاد من هدفمندی یارانه‌ها هنوز هدفمند نشده است و فاز اول آن ناقص و در برخی مواقع هم با تخلف اجرا شد.

,

 

,

7- در بحث یارانه به دنبال این هستیم که یارانه کالایی هم بدهیم تا مردم نسبت به کالاهای اساسی دغدغه نداشته باشند.

,

 

,

8- در دولت تدبیر و امید همراه با یارانه‌های نقدی، یارانه‌های کالایی نیز داده می‌شود تا اقشار ضعیف دیگر دغدغه معیشتی نداشته باشند؛ چرا که اساس اقتصاد دولت من آرامش به مردم و از بین بردن نگرانی است.

,

 

,

در کنار این فرمایشات، سخنان وزرای دولت تدبیر و امید در خصوص یارانه ها نیز شنیدنی است.

,

 

,

*طیب‌نیا: روز واریز یارانه مصیبت عظما است

, *طیب‌نیا: روز واریز یارانه مصیبت عظما است, *طیب‌نیا: روز واریز یارانه مصیبت عظما است,

وزیر اقتصاد دولت یازدهم نظرش را در خصوص پرداخت یارانه ها اینگونه بیان کرده است: روزی که قرار است  یارانه‌های نقدی واریز شود آن روز برای ما «مصیبت عظما» است، زیرا با این شرایط درآمدی باید پرداخت‌های نقدی یارانه‌ها را انجام دهیم و این از مشکلات جدی ما در این دولت بوده و هست.

, وزیر اقتصاد دولت یازدهم نظرش را در خصوص پرداخت یارانه ها اینگونه بیان کرده است, وزیر اقتصاد دولت یازدهم نظرش را در خصوص پرداخت یارانه ها اینگونه بیان کرده است,

 

,

*روایت «عذاب‌آور» زنگنه از یارانه نقدی

, *روایت «عذاب‌آور» زنگنه از یارانه نقدی, *روایت «عذاب‌آور» زنگنه از یارانه نقدی,

بیژن زنگنه وزیر نفت هم سال گذشته در پاسخ به این درخواست؛ "احساس خود را درباره واژه هدفمندی یارانه‌ها بگویید"، گفت: خیلی عذاب‌آور است.

,

 

,

وی از پرداخت یارانه نقدی همچون وزیر اقتصاد به‌عنوان یک مصیبت بزرگ یاد کرد و با اشاره به اینکه تقریباً 80تا 90 درصد درآمد ناشی از فروش شرکت گاز و 80 درصد درآمد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از محل فروش فرآورده‌ها به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: جمع کردن پول هدفمندی و رساندن به‌موقع آنها واقعاً «عذاب الیمی» است و همان‌طور که آقای طیب‌نیا وزیر اقتصاد نیز گفته‌اند، واقعاً عذاب‌آور است. بر همین اساس، بسیاری از شب‌ها از نگرانی اینکه چطور باید پول هدفمندی یارانه‌ها را تأمین کنیم، خوابم نمی‌برد.

,

 

,

جدای از اینکه قرار بود دولت حذف یارانه پردرآمدها را شروع کند ولی هنوز که هنوز است به طور کامل به آن جامه عمل نپوشانده، اما روی سخن ما با واریز این مصیبت عظماست که اکنون و در آستانه انتخابات دولت یارانه 10 میلیون نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را سه برابر کرده است.

,

 

,

, ,

 

,

همه میدانیم که افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند به طور جد محتاج  و نیازمند رسیدگی بیشتر هستند؛ اما چه شد که دولت یازدهمی که همیشه از کمبود اعتبار حرف می زد و از پرداخت یارانه می نالید، اکنون در پایان عمر خود فکر نیازمندان افتاده است و مواضع این دولت به یکباره تغییر کرده است.

,

 

,

کمک به نیازمندان از جمله اهداف انقلاب بوده و خواهد بود اما اینکه در یک دولت دو نگرش فاحش وجود داشته باشد و در آستانه نزدیکی به انتخابات به یکباره یارانه 10 میلیون نفر افزایش پیدا کند جای بسی تعجب دارد.

,

 

,

در حالی که دولت در گذشته در هنگام پرداخت یارانه به چه کنم چه کنم می افتاد اما اکنون اوضاع به گونه ای دیگر شده و دولت در آستانه انتخابات ثروتمند شده است و دیگر در پرداخت یارانه نقدی مشکلی ندارد. دولتی که همیشه در هنگام پرداخت یارانه ها نگران بود و از عدم وجود اعتبار سخن می گفت و مرتبا عنوان می کرد افرادی که نیاز به یارانه ندارند خودشان دریافت نکنند تا اعتبار آن در بخش تولید سرمایه گذاری شود.

,

 

,

جدای از وعده هایی که در خصوص تولید داده شده بود که اعتبار یارانه ها در این بخش هزینه می شود، اما اکنون تعطیلی 60 درصد واحدهای تولیدی نشان از این دارد که باز هم در این زمینه به ملت شریف ایران دروغ گفته اند.

,

 

,

, ,

 

,

لازم به ذکر است در همان زمانی که پرداخت یارانه ها مصیبت عظما بود پرداخت حقوق میلیونی به مدیران به هیچ وجه مصیبت شناخته نشد و به طور جد افرادی که چنین حقوق هایی را نیز دریافت می کردند، ذخیره نظام تلقی شدند.

, لازم به ذکر است در همان زمانی که پرداخت یارانه ها مصیبت عظما بود پرداخت حقوق میلیونی به مدیران به هیچ وجه مصیبت شناخته نشد و به طور جد افرادی که چنین حقوق هایی را نیز دریافت می کردند، ذخیره نظام تلقی شدند., لازم به ذکر است در همان زمانی که پرداخت یارانه ها مصیبت عظما بود پرداخت حقوق میلیونی به مدیران به هیچ وجه مصیبت شناخته نشد و به طور جد افرادی که چنین حقوق هایی را نیز دریافت می کردند، ذخیره نظام تلقی شدند.,

 

,

ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا، مبارزه با مظاهر فساد و تباهی، بالا بردن سطح آگاهی های عمومی، رفع تبعیضات ناروا وایجاد امکانات عادلانه، تأمین حقوق همه جانبه افراد، برقراری حقوق مساوی برای مردم از جمله آرمان های فرهنگی و اجتماعی انقلاب می باشد که متاسفانه مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته است.

, مبارزه با مظاهر فساد و تباهی, مبارزه با مظاهر فساد و تباهی, رفع تبعیضات ناروا وایجاد امکانات عادلانه، , رفع تبعیضات ناروا وایجاد امکانات عادلانه، ,

 

,

در پایان نیز باید گفت اینکه فقط برای کسب آرای مردمی دم از عدالت بزنیم و بعد شعار عدالت‌خواهی تا دوره بعدی انتخابات به فراموشی سپرده شود، اصلاً زیبنده این مردم و نظام نیست که امید است در رفتار دولت مردان تجدید نظری صورت گیرد و بدانند این رفتارها با آن شعارها تفاوت زیادی دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه