اخبار داغ

مدیر بهزیستی بیرجند خبر داد

آموزش بیش از 29 هزار نفر در زمینه پیشگیری از معلولیت ها در سال گذشته

آموزش بیش از 29 هزار نفر در زمینه پیشگیری از معلولیت ها در سال گذشته
مدیر بهزیستی بیرجند با بیان این که در سال 95 ، 29 هزار و 325 نفر در منطقه بیرجند آموزش طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها را فرار گرفته اند، گفت: از این تعداد، 16 هزارو 956 نفر مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شرفی رئیس بهزیستی بیرجند در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها، به صورت منطقه ای زیر نظر بهزیستی و از طریق موسسه مرتبط؛ در شهرستان های بیرجند،سربیشه ،درمیان ،خوسف ،شوسف و نهبندان با نظارت مستقیم مدیریت بهزیستی شهرستان بیرجند  اجرا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، ,

 

,

وی افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه و همچنین داشتن برنامه هدفمند در بحث معلولیت و آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین و اساسی ترین اقداماتی است که برای کاهش آنها باید انجام شود.

,

 

,

مدیر بهزیستی بیرجند ضمن اشاره به این که بخشی  از معلولیت‌ها ناشی از مسائل ژنتیکی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شناسایی به موقع می‌تواند میزان ابتلا به معلولیت را کاهش دهد ؛ توجه ویژه‌ به برنامه‌های پیشگیری از معلولیت ها، از ضروریات است.

,

 

,

شرفی خاطرنشان کرد: واحد پیشگیری بهزیستی بیرجند بر اساس رسالت های محوله یعنی اطلاع رسانی و بالابردن سطح آگاهی عمومی در ارتباط با پیشگیری از آسیب های اجتماعی،معلولیت ها ، مشاوره خانواده و اعتیاد را، در برنامه ها و طرح های خود قرار داده است .

,

 

,

وی ادامه داد: محتوای کتب آموزشی طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها شامل پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی،پیشگیری از بیماری  های عضلانی اسکلتی،دانستنی های دوران بارداری،مشاوره ژنتیک و پیشگیری از حوادث می شود.

,

 

,

شرفی هدف از برگزاری این طرح را آگاه سازی،حساس سازی و افزایش سطح آگاهی افراد در خصوص پیشگیری از معلولیتها و ارتقا سطح سلامت جامعه عنوان کرد .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه